Som rodený Žilinčan (42 rokov). Dovolím si napísať môj názor: Celý tento problém s prestupnou tarifou vznikol preto (Pre čo iné?), že nie je dosť peňazí, a treba ich nejako šikovne vytiahnuť od cestujúcich. Prípadne im ešte treba prezentovať, že je to pre nich výhodné. Aj sedliacky rozum však pochopí, že je to jednoznačne pre cestujúcich nevýhodné nielen finančne, ale aj komfortom cestovania (teda po všetkých stránkach). Kladiem si otázku, kde je príčina tohto deficitu, ktorý treba sanovať takým drastickým zvýšením cestovného za súčasného zníženia kvality cestovania? Skúsim si odpovedať: Elektrina, na ktorú trolejbusy jazdia, tak drasticky nezdražela. Nafta síce áno, ale autobusov jazdí málo, a predpokladám, že tá sa na nákladoch až tak veľmi nepodieľa. Automobilový park nie je neajký zastaralý, žeby sa musel akútne obmeniť. Predpokladám, že mzdy pracovníkov DPMŽ, ani ich počet, nezaznamenali taký búrlivý vzostup. Vychádza mi jediné: Znižuje sa počet cestujúcich, a tak ubúda tých, ktorí to celé majú utiahnuť. Nejaká zle nastavená podmienka vyháňa ľudí z MHD. Je na odborníkoch z DPMŽ, aby zistili, čo to je, a niečo s tým urobili. Mám však veľmi silný pocit, že táto diskutovaná zmena len vyženie ďalších. Uvedomuje si to niekto? Na odľahčenie otázka: Aká bude tarifa pre posledného človeka cestujúceho žilinskou MHD?
marek
Juraj sa k tejto teme staval tak, ze momentalna tarifa mu vyhovovala a za novym systemom A LA ZILINA vidi pozitivum pre DPMZ a aj cestujuceho. Je ale otazne, ci sa pozera spravne....
Ako dalsi problem vidim aj ja ze chybaju niektore kratke useky,kt. nie su zatrolejovane - vid Solinky...