VozidláAutobusy MHD (stredisko Trnava) › Irisbus Citelis 10.5M CNGV roku 2010 vypísala spoločnosť SAD Trnava, a.s. verejnú súťaž na dodávku nových mestských nízkopodlažných autobusov s CNG pohonom v počte 14 kusov autobusov do dĺžky 12 m a 5 autobusov do dĺžky 10,5 m. Verejnú súťaž na dodávku takýchto autobusov vyhrala spoločnosť Auto-Impex s.r.o. Bratislava. Financovanie nákupu nových vozidiel bolo zabezpečené prostredníctvom Operačného programu Životné prostredie. Zároveň z uvedeného Operačného programu bola financovaná aj výstavba plniacej stanice CNG na Trstínskej ceste.


Irisbus Citelis 10.5M CNG

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Irisbus Citelis 10.5M CNG TT-371EK, TT-372EK, TT-373EK, TT-374EK, TT-375EK 2011 2011 5
Spolu: 2011   5

Technické parametre

Dĺžka:10460 mm
Šírka:2500 mm
Výška:3300 mm
Výška podlahy:320 mm (1. dvere)
330 mm (2. + 3. dvere)
Rázvor:4590 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:22 + 1
Počet miest na státie:58
Celkový počet miest:80 + 1
Pohotovostná hmotnosť:11450 kg
Celková hmotnosť:18000 kg
Motor:Iveco Cursor F2BE0642F (CNG EEV)
Výkon motora:213 kW / 2000 rpm
Objem motora:7790 cm3
Krútiaci moment motora:1100 Nm / 1100 - 1850 rpm
Maximálna rýchlosť:80 km/h s obmedzovačom
Prevodovka:VOITH D 854.5, automatická 4-stupňová
Riadenie:ZF 8098, integrovaný hydraulický posilňovač
Nápravy:predná: RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: IVECO BRA 132, portálová s dvojitou redukciou
Pneumatiky:275/70 R 22,5 148/145 J

Opis

Samonosnú karosériu zostavili zo šiestich ferozinkových panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili zo sklolaminátu. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili plastové materiály. Nádrže na CNG umiestnili v prednej časti strechy a zakryli krytom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom v usporiadaní 1(2) + 1 v prednej časti a 2 + 2 v časti od stredných dverí dozadu. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili veľkými posuvnými otvárateľnými časťami bočných okien, jedným stropným vetrákom a nútenou ventiláciou. Pracovisko vodiča vybavili klimatizačnou jednotkou. Vozidlá dodali v bielo-zelenom nátere. Informovanosť cestujúcich zabezpečili informačným systémom firmy EMtest.

Prevádzka

Vozidlá sa zaradili do premávky dňa 14.4.2011.

Katalóg vozidiel

TT-371EK TT-372EK TT-373EK TT-374EK TT-375EK

  • Počet nevyradených vozidiel: 5 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

TT-375EKnevyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.