Koncom 1990-tych rokov sa dopravca SAD Trnava rozhodol čiastočne obnoviť vozidlový park. Výber nakoniec padol na slovenskú firmu Novop (Novohradské opravovne) Lučenec (pôvodne Československé štátne opravovne), od ktorej boli zakúpené dve vozidlá Novoplan C-12. Ako prvé vozidlá v Trnave mali elektronický informačný systém BUSE. V tom čase vyšiel autobus tohto typu na 2,6 mil. korún. Výrobca získal za výrobný program nového autobusu v roku 1996 Národnú cenu za dizajn v kategórii Cieľavedomé uplatňovanie dizajnu vo výrobe. Plány počítali s výrobou 300 kusov autobusov ročne, no dopravcovia o tento autobus veľký záujem neprejavili.
Autobusy sa zaradili do premávky v októbri a decembri 1998. Autobus TT-120AI jazdil spočiatku na linke 4 (Nemečanka - Modranka), pričom vykonával aj prejazdy na linku 5 (Prednádražie - Vozovka).
Vozidlo TT-120AI bolo začiatkom roku 2006 presunuté do Senice, kde sa zaradilo na linky MHD Senica. Po jeho návrate na jeseň 2006 bolo odstavené a vyradené.
Vyraďovanie a likvidácia
Koncom roka 2006 bol vyradený prvý Novoplan C-12 TT-120AI. Po dodávke vozidiel SOR v druhej polovici roka 2007 sa v premávke prestalo rátať aj s posledným vozidlom tohto typu TT-145AI, ktoré bolo následne vyradené a v júni 2008 zošrotované.