VozidláAutobusy MHD (stredisko Trnava) › SOR BN 12 & SOR CN 12Nízkopodlažné 12-metrové autobusy SOR BN 12 českého výrobcu SOR Libchavy sa vyrábajú od roku 2003. V rokoch 2006 až 2007 zakúpila SAD Trnava jedenásť kusov vozidiel tohto typu. V roku 2008 zakúpila SAD Trnava dve vozidlá SOR CN 12. Prímestský čiastočne nízkopodlažný autobus SOR CN 12 vychádza z mestskej verzie SOR BN 12. Oproti mestskej verzii je vybavený iba dvojicou dverí a väčším počtom sedadiel, čo ho predurčuje na nasadenie na menej vyťažených spojoch a tiež na kratšiu zájazdovú dopravu. Zaujímavosťou je, že ďalšie vozidlá došli tiež v prímestskom vyhotovení, ale boli už označené ako SOR BN 12.


SOR BN 12 (1. séria)


SOR BN 12 (2. séria)


SOR CN 12 (od 10/2008 ako SOR BN 12) (3. séria)

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. SOR BN 12 TT-099CS, TT-881CV, TT-422CX jún 2006 – december 2006 2006 3
2. SOR BN 12 TT-346DB, TT-347DB, TT-348DB, TT-351DC, TT-352DC, TT-906DC, TT-425DH, TT-426DH 2007 2007 – 2017 od 2014 8
3. SOR CN 12 TT-813DK, TT-814DK 2008 2008 2
4. SOR BN 12 TT-934DN, TT-935DN leto 2008 2008 2
5. SOR CN 12 3E9 0171 2009 2010 2010 1
Spolu: 2006 – 2009   16

Technické parametre

Dĺžka:11 770 mm
Šírka:2 525 mm
Výška:3 000 mm
Výška podlahy:360/800 mm
Rázvor:6 180 mm
Počet dverí:3 (1.-2.séria)
2 (3.-5. séria)
Počet miest na sedenie:27 + 1 (1.-2. séria)
42 + 1 (3.-5. séria)
Počet miest na státie:78 (1.-2. séria)
41 (3.-5. séria)
Celkový počet miest:105 + 1 (1.-2. séria)
83 + 1 (3.-5. séria)
Pohotovostná hmotnosť:8 800 kg
Celková hmotnosť:16 500 kg
Motor:IVECO Tector, prevedenie EURO 3
IVECO Tector 6, EURO 4, naftový, kvapalinou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora:194 kW / 2 500 rpm
Maximálna rýchlosť:80 km/h
Riadenie:RBL C 500 V, hydraulické monoblokové
Nápravy:predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies
zadná: DANA 11-26, tuhá, hnacia
Pneumatiky:7.50 x 19.5

Opis

Karoséria je panelová, polosamonosná, skelet zostavili z oceľových uzatvorených profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi, spodné časti zhotovili z nehrdzavejúcej ocele. Interiér s umakartom pokrytými bočnými stenami a stropom, protišmykovou podlahou, širokými dverami a farebnou textíliou potiahnutými sedadlami (v pevnom i sklopnom vyhotovení) spĺňa normy moderného dopravného prostriedku. Vetranie zabezpečujú horné časti bočných okien a stropné vetráky. Interiér vykurujú teplovodné radiátory.

Úpravy

Dosadenie optického informačného systému firmy EMtest (jar 2010).

Prevádzka

Vozidlá SOR BN 12 #TT-934DN a #TT-935DN sa zaradili do premávky v septembri 2008.
Zvláštnosťou týchto vozidiel je ich vybavenie iba dvojicou dverí a vyhotovenie interiéru v prímestskom prevedení, čím tieto vozidlá zodpovedajú skôr typu SOR CN 12.
Vozidlá SOR CN 12 #TT-813DK a #TT-814DK boli v októbri 2008 pretypované na typ SOR BN 12.
Od januára 2010 prevádzkovala spoločnosť SAD Trnava mestskú hromadnú dopravu aj v českom meste Přerov. V súvislosti s tým dopravca dočasne presunul do Přerova sedem nízkopodlažných vozidiel SOR. Počas presunu vypomáhalo na linkách MHD aj vozidlo #3E9 0171.

Katalóg vozidiel

TT-099CS TT-881CV TT-422CX
TT-236FR TT-347DB TT-348DB TT-351DC TT-352DC TT-583GS TT-425DH TT-426DH
TT-813DK TT-814DK
TT-934DN TT-935DN
3E9 0171

  • Počet nevyradených vozidiel: 14 (88%)
  • Počet vyradených vozidiel: 2 (13%)

Legenda

TT-935DNnevyradené vozidlo
3E9 0171vyradené vozidlo

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.3.
TT-346DBdo 20145M2 8114od 2014TT-236FRod 2014
TT-906DC TT-583GSod 2017 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.