Zmenia sa trasy liniek, pribudnú nové zastávky, zvýši sa však cena cestovného
Niekoľkokrát odložená, kompletná zmena trás MHD čaká Trnavu v stredu 1. augusta. Cestujúci sa tak, v rozpore so zvyklosťami vo verejnej doprave, musia pripraviť na zmeny uprostred pracovného týždňa. Základom systému budú nosné linky 1 2 3 4 5 a 6 , doplnia ich linky 11 12 13 14 15 a 16 . Linky 21 22 a 23, každá s jedným párom spojov, budú určené najmä pre študentov. V súvislosti zo zmenami už vybudovali nové zastávky Hlboká, Sladovnícka a J. Bottu.
Výhodou nového systému bude pravidelný interval spojov a zlepšené možnosti prestupu medzi linkami. Nové trasy zabezpečia obsluhu oblastí, kde MHD doteraz chýbala. Novinkou bude napríklad využitie Sladovníckej a Hlbokej ulice nosnou linkou 2 na dopravu medzi sidliskami Linčianska a Družba.
Niektoré spojenia, na ktoré sú cestujúci zvyknutí, však zaniknú. Obyvatelia Modranky sa rýchlejšie dostanú do centra mesta a k poliklinike, cestovanie k železničnej stanici či do západnej časti mesta sa im však skomplikuje. Nová linka 14 s trasou Modranka - Železničná stanica bude totiž na svojej trase zachádzať na sídlisko Družba a na Hlbokú ulicu.
Linka 16 bude premávať cez Vozovku až k obchodnému domu Baumax. Oblasť Orešianskej a Modranskej ulice zabezpečí nová linka 11, ktorá bude končiť na Zelenom kríčku. Odtiaľ (prípadne s peším presunom na zastávku Šrobárova) by sa cestujúci mal dostať do zvyšných častí mesta s jedným prestupom. Obyvatelia Hrnčiaroviec sa linkou 12 dostanú len po železničnú stanicu, ďalej si budú musieť prestúpiť.
Spolu s novým systémom prichádza aj zvýšenie cestovného. Prestup medzi linkami do 50 minút od prvého nástupu však bude po novom s použitím čipovej karty bezplatný. Novinkou bude tiež možnosť nástupu strednými dverami pre držiteľov čipových kariet. Autobusy budú preto vybavené ďalšou pokladňou na bezhotovostnú kúpu lístka.
Nové ceny cestovného pri platbe v hotovosti (€):
obyčajný cestovný lístok 0,70
cestovný lístok so zľavou 0,40
cestovný lístok za batožinu 0,40
cestovný lístok za psa 0,60
cestovný lístok za detský kočík 0,30
cestovný lístok pre občanov nad 70 rokov veku 0,10
cestovný lístok pre osoby s preukazom ZŤP 0,10
Nové ceny cestovných lístkov pri platbe čipovou kartou (€):
obyčajný cestovný lístok 0,50
cestovný lístok so zľavou 0,30
cestovný lístok za batožinu 0,30
cestovný lístok za psa 0,50
cestovný lístok za detský kočík 0,20
cestovný lístok pre občanov nad 70 rokov veku 0,07
cestovný lístok pre osoby s preukazom ZŤP 0,07
Plán siete bez školských spojov
navrhujem
2) Pouzivatel PSYX ma ohladom Kopanky uplnu pravdu. Realizatori optimalizacie z Bratislavy napr. vobec nebrali do uvahy pocetnost starych ludi z Kopanky, ktori nedokazu prejst z jej okrajov ( tj Hajdócziho a do nej ustiacich ulic) peso 15-20 minut na Viktoriniho alebo SUT namestie, aby sa dostali 3kou na Polikliniku, pritom Hlboka a Kukucinova su cez Spacinsku v jednej linii- stacilo to konecne prepojit !!! (Alebo maju tito ludia nasadnut na 1, prestupit na 6 a potom este raz na Veternej prestupit na 3 alebo 4 ?? ) Trasa pritom mohla pokracovat dalej ku stanici tak, aby linka bola vytazena a ak by chodila prevazne v skorsich rannych hodinach, istotne by ju vyuzivali hlavne cestujuci za pracou do inych miest z tejto casti, ci studenti.
3) Dalej je sice potesujuci novy spoj ku Decodomu, Scontu a Baumaxu (hoci to malo byt premyslene este pred vystavbou a bolo "vtipne'' ako sa tam nemoli vyse roka mnohi ludia dostat)- ale nerozumiem, preco by bez cipovej karty mal clovek zaplatit za dva listky tam a dva listky naspat (2,80 !) ak na linku 16 bude musiet prestupit z inej linky ? (pre porovnanie z hlavnej stanice BA do ikey a naspat vyjde cesta 1,80 ) ..No snad sa to zavedenim prestupovych listkov zmeni, lebo toto je ABSURDNE, co nastane 1.8.