Reakcia na: ddd04 #4427:
1. To posilnenie MHD su kilometre navyse, ktore si najprv niekto (mesto) musi objednat a zaplatit. 2. Strnastrocny voz je stale strnastrocny voz, zo zodpovedajucimi prevadzkovymi nakladmi a poziadavkami na udrzbu a servis. A zrovna Citelisy nikdy neboli vzorom spolahlivosti a kvality.
TomoSK
- 15' interval bol nahradený 20' kvôli tomu, že je vďaka nemu možné dosiahnuť lepšie preklady a aj keď sa jedná pre samostatné linky o zníženie počtu spojov za hodinu zo 4 na 3, v spoločných úsekoch to častokrát je naopak, kedy sa napríklad zdvojené odchody zo stanice na kríček (dva autobusy za sebou každých 15 minút) nahradili jedným spojom každých 10 minút.
- odchody po 22 sú od vlakov tak ako dnes, tj. na 07 a 37, potom to prechádza do prevádzky nočnej linky.
- nočné odchody boli vyhodnocované samostatne podľa smerov a podľa času, smer Prednádražie bol najslabší, jednotky cestujúcich za mesiac, Linčianska bola mierne silnejšia, no priemer stále pod 1 cest. na spoj, zostala zachovaná celkom silná Družba. Ranné odchody si našli svojich cestujúcich a boli zachované tak, ako boli pôvodne navrhnuté.
- k skráteniu dvojky došlo z dôvodu, že zvyšný úsek k CityParku využívalo minimum cestujúcich, po 22. (poobedná zmena) neexistoval prakticky žiaden dopyt a linka ako taká len obkrúžila centrum, takže pre cestujúcich po 21. hodine bola ťažko použiteľná. CityPark ako taký však nemá ani čo špeciálne ponúknuť, mimo Kauflandu, preto tam cez víkend jazdí len "vyhliadková" 6ka. 6ka je však najlepšie "zlé" riešenie, lebo jazdí okolo Maxu a potom prakticky rovno hore, takže časovo to je max. o jednotky minút dlhšie oproti 2ke.
- Nemečanka, Trstínska (UCM) a CityPark generujú dopyt prakticky len v tých časoch, kedy boli spoje zachované, v ostatných časoch slúži iba obslužná 6ka.
- k obmedzeniu 5ky cez víkendy došlo kvôli tomu, že zastávky Gorkého a Coburgova mali cez víkend do 5 cestujúcich za deň súhrnne za všetky spoje, čo bolo asi 0,1 cest. za všetky spoje a smery v priemere. Namiesto toho premáva z Lin 1ka, ktorá poslúži viacerým cestujúcim, než 5ka. Navyše, po posilnení prekladov liniek by 5ka išla aj z/na Lin, aj z/na Prengo v súbehu s inými linkami, čo je odbúrané dvojminútovým pobytom a nadväznosťou na stanici.