„Harakiri“ od 10.12.2017 s linkami 1,2 a 5 zo strany Linčianskej je nedomyslené.
Pri L1 bolo dôvodom asi to, že mimo špičky chodila od Strojárenskej cez Gorkého po ŽST viac-menej skoro prázdna. Po novom sa na Linčianskej naplni a aj Linčianska1 získa priame spojenie so Zeleným kríčkom. Tu ale prínosy končia. Ďalej smerom na Kopánku to bolo v pracovných dňoch už ošetrené s L12.
L5 má pre Bulharskú zbytočne vysoký počet spojov a naviac nevychádzajú rozumne prestupy cez pracovné dni z priemyselnej zóny okolo Bulharskej smerom na Družbu, Vodáreň, Hliny a Zátvor /L3 a L4/. Okrem toho cez víkend a sviatky to bude na Bulharskej úplne hluché. L5 bude silne chýbať na trase cez Zelenečskú.
L2 po starom mala v prac. dňoch v špičke po dva spoje na hodinu. Poobede spoje L2 z priemyselnej zóny okolo Bulharskej zabezpečovali pomerne rýchlu prepravu až na Zelený kríček, nakoľko nezachádzala na ŽST ako L1 a L5, čo je v špičke časový zabiják. Trasa L2 šla „stredom“ mesta a na Hospodárskej sa dalo prestupovať buď na linky L3 a L5 smer Prednádražie,L3 smer Družba alebo L1 a L6 smer Kopánka. Zo Zeleného kríčka to bolo naviac pre Vodáreň, Hliny a bytovky na Špačinskej v prípade nenadväznosti spojov dostupné núdzovo aj peši.
Po novom na počte spojov oklieštená L2 bude mimo špičky po Bratislavskej a Gorkého iba rozvážať cestujúcich zo sídliska Linčianska a výrazne chýba cez pracovné dni na Bulharskej. (L14 v smere z Modranky neodbočuje na Priemyselnú a Bulharskú, takže väčšine nepomôže).
Treba však uznať, že po zbežnom prezretí nových cestovných poriadkov to vyzerá, že prestupy MHD/vlaky smer z/do Bratislavy boli ošetrené oveľa lepšie ako pri starých CP.
Poznámka k zachádzaniu spojov na ŽST: V čase špičky je v smere od Dohnányho silne kontraproduktívne. Pri vystúpení na Dohnányho je pravidelný cestujúci na peróne ŽST oveľa skôr, ako keď zostane v autobuse a odbočenie vľavo na ŽST sa skôr ako na tretiu zelenú podarí ťažko. V opačnom smere je to len trochu lepšie, ale aj tak je pre cestujúcich z vlaku oveľa výhodnejšie ísť z perónu cez podchod priamo na Dohnányho.
Minimálne v prípade priemyselnej zóny okolo Bulharskej sa však podarilo „z vaničky vyliať spolu s vodou aj dieťa“.
Tri spoje z Linčianskej cez Zelenečskú s celkom rozumným prekladom spojov je síce pekná vec, ale zďaleka sa nechytá na komfort, ktorý pred optimalizáciou k 1.8.2012 zabezpečovali vtedajšia L10=terajšia L4 a vtedajšia zrýchlená L9, zrušená bez náhrady.
Som zvedavý, či sa dozvieme oficiálne dôvody zmeny trasovania liniek, predseda VMČ (výboru mestskej časti) na Linčianskej poslanec pán Čavojský sa včera (12.12.2017) na rokovaní Mestského zastupiteľstva k zmene vyjadril negatívne a s poznámkou, že s nimi to nebolo konzultované.
Oznam http://www.sadtrnava.sk/data/cp_17-18/tt/171210-web-Zmeny-MHD-TT.pdf je iba konštatovanie zmien, ale bez zdôvodnenia zmien trasovania liniek MHD.
Pri L1 bolo dôvodom asi to, že mimo špičky chodila od Strojárenskej cez Gorkého po ŽST viac-menej skoro prázdna. Po novom sa na Linčianskej naplni a aj Linčianska1 získa priame spojenie so Zeleným kríčkom. Tu ale prínosy končia. Ďalej smerom na Kopánku to bolo v pracovných dňoch už ošetrené s L12.
L5 má pre Bulharskú zbytočne vysoký počet spojov a naviac nevychádzajú rozumne prestupy cez pracovné dni z priemyselnej zóny okolo Bulharskej smerom na Družbu, Vodáreň, Hliny a Zátvor /L3 a L4/. Okrem toho cez víkend a sviatky to bude na Bulharskej úplne hluché. L5 bude silne chýbať na trase cez Zelenečskú.
L2 po starom mala v prac. dňoch v špičke po dva spoje na hodinu. Poobede spoje L2 z priemyselnej zóny okolo Bulharskej zabezpečovali pomerne rýchlu prepravu až na Zelený kríček, nakoľko nezachádzala na ŽST ako L1 a L5, čo je v špičke časový zabiják. Trasa L2 šla „stredom“ mesta a na Hospodárskej sa dalo prestupovať buď na linky L3 a L5 smer Prednádražie,L3 smer Družba alebo L1 a L6 smer Kopánka. Zo Zeleného kríčka to bolo naviac pre Vodáreň, Hliny a bytovky na Špačinskej v prípade nenadväznosti spojov dostupné núdzovo aj peši.
Po novom na počte spojov oklieštená L2 bude mimo špičky po Bratislavskej a Gorkého iba rozvážať cestujúcich zo sídliska Linčianska a výrazne chýba cez pracovné dni na Bulharskej. (L14 v smere z Modranky neodbočuje na Priemyselnú a Bulharskú, takže väčšine nepomôže).
Treba však uznať, že po zbežnom prezretí nových cestovných poriadkov to vyzerá, že prestupy MHD/vlaky smer z/do Bratislavy boli ošetrené oveľa lepšie ako pri starých CP.
Poznámka k zachádzaniu spojov na ŽST: V čase špičky je v smere od Dohnányho silne kontraproduktívne. Pri vystúpení na Dohnányho je pravidelný cestujúci na peróne ŽST oveľa skôr, ako keď zostane v autobuse a odbočenie vľavo na ŽST sa skôr ako na tretiu zelenú podarí ťažko. V opačnom smere je to len trochu lepšie, ale aj tak je pre cestujúcich z vlaku oveľa výhodnejšie ísť z perónu cez podchod priamo na Dohnányho.
Minimálne v prípade priemyselnej zóny okolo Bulharskej sa však podarilo „z vaničky vyliať spolu s vodou aj dieťa“.
Tri spoje z Linčianskej cez Zelenečskú s celkom rozumným prekladom spojov je síce pekná vec, ale zďaleka sa nechytá na komfort, ktorý pred optimalizáciou k 1.8.2012 zabezpečovali vtedajšia L10=terajšia L4 a vtedajšia zrýchlená L9, zrušená bez náhrady.
Som zvedavý, či sa dozvieme oficiálne dôvody zmeny trasovania liniek, predseda VMČ (výboru mestskej časti) na Linčianskej poslanec pán Čavojský sa včera (12.12.2017) na rokovaní Mestského zastupiteľstva k zmene vyjadril negatívne a s poznámkou, že s nimi to nebolo konzultované.
Oznam http://www.sadtrnava.sk/data/cp_17-18/tt/171210-web-Zmeny-MHD-TT.pdf je iba konštatovanie zmien, ale bez zdôvodnenia zmien trasovania liniek MHD.
Tanner