Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #1924:
je to na každom dopravcovi, akú taktiku zvolí, či každý druhý rok vynaloží nejaké prostriedky na nákup pár autobusov alebo to bude robiť v 4,6, 8 alebo 10 ročných intervaloch pričom čím väčší interval, tým väčší počet vozidiel. Čím dlhší interval tým však viac hrozia rôzne riziká, že ak bude obnova furt posúvať jak v Bratislave bude počet vozidiel potrebných na kúpu rásť a rásť, potom príde zas nejaká "kríza" v kombinácií so zbabraným tendrom a je na svete fiasko. Ja by som ako optimum navrhoval obnovu polovice vozového parku autobusov každý piaty rok.
Na stránke www.trnava.sme.sk je článok o MHD Trnava . Ak som dobre pochopil zajtra by malo byť predstavenie nových plynových autobusov .
Reakcia na: Papyr #1924:
Situacia v MHD TT bola prave teraz taka, ako opisujes v roku 2025-2030. Jazdilo tu cca 18 busov s vekom 18 a viac rokov a od roku 1996 prestala priebezna obnova vozoveho az do roku 2007. Aj v pripade vlastnych zdrojov, nie eurofondov, by musela SAD a mesto zafinancovat radikalnu obnovu vozoveho parku. Takto to maju skoro gratis.
A co taka SADka Trencin a SADka Zilina na primestskej doprave? MHD TT s 34 vozmi je nic oproti narazovej obnove stoviek busov..... nie?
Reakcia na: zakaznik #1923:
Ad 2 nikto nespochybnuje a ad 1 je lichy argument. V roku 2030, ked budu tieto busy hromadne hnit, uz nebudeme eurofondy poberat, ale do nich prispievat. Tu neslo o to, ze sa naraz zaplatia, ale ze sa naraz aj vyrobia a teda naraz zostarnu. A nejde len o peniaze. Tu ide aj o to, ze ak pojde obnova takym stylom, ze kompletna obnova flotily raz za dajme tomu 20 rokov, tak v rokoch 2025-2030 sa v mladsich, nez patnastrocnych autobusoch v Trnave neodveziete. Chcelo by to viac diverzifikovat vek, that's all what I'm trying to say.
Reakcia na: Papyr #1922:

1. Sú platené z eurofondov.
2. Na riešenie tohto problému existujú určité finančné produkty ako napr. úver alebo operatívny leasing. ?

IMHO výhody, ktoré prináša hromadný nákup, prevyšujú nevýhody.
Tak som prave v Pozor, zakrute pocul, ze v Trnave sa do MHD zaradi naraz okolo 20 autobusov. Bolo to prezentovane ako uzasna vec, vraj sa TT stane mestom s ciste nizkopodlaznou MHD. Co urcite uzasna vec je, len chcem upozornit, ze naraz kupena flotila aj naraz zostarne a bude ju treba naraz vymenit. O 15 rokov bude teda nutny dalsi hromadny nakup. Moj rodny Presov takto teraz ma 20 trolejbusov 15Tr vyrobenych NARAZ v roku 1991, ktore maju vsetky naraz dvadsat rokov a potrebuju narazovu obnovu.

O kolko jednoduchsie by bolo vymenit kazdy rok jednu patnastinu vozoveho parku...
Reakcia na: Tootti #1920:
Nebývam v Bystrici ale zdržiavam sa tam. Mám tam rodinu.
Reakcia na: DoktorTalian #1919:
tam sa teš z vašich bystických
Takže šrotné vraky už pôjdu von? 😞 Ešte že mám auto a nebývam v Trnave 😃
do konca tyzdna by uz mali premavat plynaky.
Reakcia na: zakaznik #1915:
Veru zdrap papiera. Najlepsie su tie "smer Trnava". To ma naozaj velku vypovednu hodnotu. Niektori sa neobtazuju vymenit ani ten zdrap a tak sa stava, ze linka do Velkych Kostolian ma na zdrape papiera uvedene cielovu zastavku Zelenec.
Reakcia na: zakaznik #1915:
Tak vies, ale na MHDcke by sa mal pri zmene linky prejst soferko aj dozadu, na co samozrejme casto zabudali alebo kaslali na vymenu...
Reakcia na: ferinko #1914:
"Tabuľkami" sa myslí 1ks zdrap papiera za predným sklom? To je ozaj náročná činnosť... ?
Reakcia na: S499.1023 #1913:
Tak ma o jednu starost menej, nemusi menit tabulky ?
Reakcia na: zakaznik #1911:
Pravdepodobne má u SAD TT vyššiu prestíž vodič jazdiaci na autobuse s elektronickými tabuľami ? .
Nová posila alebo sa mi to len zdalo? Na linke 2 som dnes videl Karosu C734 TT939BJ
Reakcia na: mates 33 #1906:
Čo majú tabule spoločné s vodičmi?
Bude, ak nebola náhodou nejaká official prezentácia Citelisov niekde v meste napríklad na námestí?
Reakcia na: karosaB952e #1908:
Tak pri takom počte vodičov, ako majú SADky ten pohyb je tam zákonitý. Treba brať aj to, že práca vodiča busu nie je len o šoférovaní (správanie k cestujúcim, práca s peniazmi, ...) a nie každý to zvláda. Veľa vodičov prechádza z kamiónov na busy, len práca je trochu o niečom inom. Ak sa niekto neosvedčí, ide v skúšobnej dobe preč.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.