je to na každom dopravcovi, akú taktiku zvolí, či každý druhý rok vynaloží nejaké prostriedky na nákup pár autobusov alebo to bude robiť v 4,6, 8 alebo 10 ročných intervaloch pričom čím väčší interval, tým väčší počet vozidiel. Čím dlhší interval tým však viac hrozia rôzne riziká, že ak bude obnova furt posúvať jak v Bratislave bude počet vozidiel potrebných na kúpu rásť a rásť, potom príde zas nejaká "kríza" v kombinácií so zbabraným tendrom a je na svete fiasko. Ja by som ako optimum navrhoval obnovu polovice vozového parku autobusov každý piaty rok.
Situacia v MHD TT bola prave teraz taka, ako opisujes v roku 2025-2030. Jazdilo tu cca 18 busov s vekom 18 a viac rokov a od roku 1996 prestala priebezna obnova vozoveho az do roku 2007. Aj v pripade vlastnych zdrojov, nie eurofondov, by musela SAD a mesto zafinancovat radikalnu obnovu vozoveho parku. Takto to maju skoro gratis.
A co taka SADka Trencin a SADka Zilina na primestskej doprave? MHD TT s 34 vozmi je nic oproti narazovej obnove stoviek busov..... nie?
Ad 2 nikto nespochybnuje a ad 1 je lichy argument. V roku 2030, ked budu tieto busy hromadne hnit, uz nebudeme eurofondy poberat, ale do nich prispievat. Tu neslo o to, ze sa naraz zaplatia, ale ze sa naraz aj vyrobia a teda naraz zostarnu. A nejde len o peniaze. Tu ide aj o to, ze ak pojde obnova takym stylom, ze kompletna obnova flotily raz za dajme tomu 20 rokov, tak v rokoch 2025-2030 sa v mladsich, nez patnastrocnych autobusoch v Trnave neodveziete. Chcelo by to viac diverzifikovat vek, that's all what I'm trying to say.
Tak som prave v Pozor, zakrute pocul, ze v Trnave sa do MHD zaradi naraz okolo 20 autobusov. Bolo to prezentovane ako uzasna vec, vraj sa TT stane mestom s ciste nizkopodlaznou MHD. Co urcite uzasna vec je, len chcem upozornit, ze naraz kupena flotila aj naraz zostarne a bude ju treba naraz vymenit. O 15 rokov bude teda nutny dalsi hromadny nakup. Moj rodny Presov takto teraz ma 20 trolejbusov 15Tr vyrobenych NARAZ v roku 1991, ktore maju vsetky naraz dvadsat rokov a potrebuju narazovu obnovu.
O kolko jednoduchsie by bolo vymenit kazdy rok jednu patnastinu vozoveho parku...
Veru zdrap papiera. Najlepsie su tie "smer Trnava". To ma naozaj velku vypovednu hodnotu. Niektori sa neobtazuju vymenit ani ten zdrap a tak sa stava, ze linka do Velkych Kostolian ma na zdrape papiera uvedene cielovu zastavku Zelenec.
Tak pri takom počte vodičov, ako majú SADky ten pohyb je tam zákonitý. Treba brať aj to, že práca vodiča busu nie je len o šoférovaní (správanie k cestujúcim, práca s peniazmi, ...) a nie každý to zvláda. Veľa vodičov prechádza z kamiónov na busy, len práca je trochu o niečom inom. Ak sa niekto neosvedčí, ide v skúšobnej dobe preč.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.