Reply on: 5ulo #2815:
Napísali ste, že neútočite, že vás nemám častovať...Nebudem a nechcem, ale musím to čo ste napísali nazvať popravde "laická demagógia", ak je to urážlive, tak pochopte, že ani učiteľ by nebol nadšený, keby ste integrály riešili kupeckými počtami. To ale nie je odpoveď, to je iba vysvetlenie pozície.
Ale poďme k vašemu postupu:
Vedeli by ste odhadnúť, koľko začiatkov a koncov pracovnej doby, koľko začiatkov a koncov vyučovania, koľko otváracích a zatváracích dôb je v dnešnej kapitalistickej Trnave, a koľko je firiem s pohyblivou pracovnou dobou?
Vedeli by ste odhadnúť počet odchodov a príchodov vlakov a prímestských autobusov v súčasnej Trnave?
Vedeli by ste povedať, aká je doba na primeraný príchod do zamestnania, aký čas si vyžaduje opustenie pracoviska, aký má byť čas pred príchodom a po príchode vlaku? (odhadujete 10-20 minút - máte to overené?)
A ešte k tomu všetkému, dokázali by ste odhadnúť, z ktorých častí mesta, na ten ktorý čas ľudia vlastne chodia?
Mám strašnú obavu, že počet kombinácii nedokážete odhadnúť ani na tisíce.
Ale poďme ďalej:
Chceli by ste sa pýtať ľudí na zastávkach, chceli by ste aby vyplnili dotazníky - otázka koľkých by ste sa pýtali, kde by ste sa pýtali, v akom čase by ste sa pýtali, čo by ste sa ich pýtali a čo by ste zistili? Skúsili ste sa niekoho opýtať, koľko taký špás stojí, koľko anketárov by ste potrebovali, koľkých kóderov na vyhodnotenie, koľkých na analýzu? (Ja vám to prezradím cca 10% vzorka obyvateľstava takého mesta ako Trnava = cca 20 tis.Euro a to ste iba na začiatku, ešte ste ani úvod nenapísali a už sú prachy v pr...)
Chceli by ste, aby sa optimalizátori a vedenie mesta vozili v autobuse. Parádna predstava, ale... Opýtam sa - koľkými spojmi by mali cestovať, v akom čase, čo by v autobuse zbadali? No podľa vás utrpenie cestujúcich, podľa nás vozenie vzduchu, podľa vás nefungovanie MHD, podľa nás pekné kočky... (taká maličkosť tých spojov je teraz denne asi 600)
Netočí sa vám z toho ešte hlava, a to sme ešte stále iba na začiatku...
Milý pane som strašne diskriminovaný mojim sľubom zo začiatku, že nebudem útočiť, že vás nebudem nazývať... Ale týmto musím skončiť, lebo iné slová ma nenapadajú. Ale na záver pár teplých slov musím. Šuster drž sa kopyta, nedráždi hada bosou nohou, na zem spadnutých drôtov sa nechytaj a hlavne nevykláňaj sa z okna v idúcom vlaku...
amater
Čo sa týka Udiaka, tomu zadalo mesto, aby z určitých parametrov vytvoril model MHD. To čo vymyslel vyzerá tak preto, lebo to chcel pravdepodobne robiť formou intervalov. A tak, aby nevznikol príliš veľký rozostup alebo sa neporušil interval, nejdú autobusy vtedy, kedy by ich využilo aj viac ľudí. A, tiež to pôsobí tak, že si s tým nedal ani veľa práce, inak by si aspoň zistil, kedy chodia vlaky a vyskúšal by si, koľko trvá, kým človek vystúpi na žel. stanici, kúpi si lístok a presunie sa k vlaku, a taktiež koľko trvá cesta z nástupišťa na aut. zastávku (inak by neboli príchody a odchody autobusov zo stanice tak natesno k vlakom, ktoré aj často meškajú takých 5 min). Myslím, že intervaly, absenciu večerných a cez víkendy aj ranných spojov už netreba komentovať, lebo ohľadom toho tu bolo spomenuté veľa.
Treba však poukázať na to, že hlavným vinníkom nie pán Udiak, ale mesto Trnava, ktoré túto zákazku zadalo, zaplatilo a zrealizovalo. Preto by bolo lepšie tlačiť na mesto a nie na ľudí, ktorých si mesto zaplatilo, aby MHD buď vypracovali alebo prevádzkovali (SAD TT). Totižto, zo zákona je obstarávateľom MHD mesto.
Ešte si dovolím otázku na pána Udiaka: ako viete, že zhustené intervali (v špičke 15 - 20 min, mimo špičky 20 - 30 min/popr. 60 min, s tým, že by MHD jazdila od 4:00 do 22:30) by boli neefektívne, ak takýto model nikto nevyskúšal a starý model, z ktorého ste vychádzali bol kritizovaný ako zlý, nevystihujúci potreby obyvateľov a neprehľadný.