Reply on: 5ulo #2815:
Napísali ste, že neútočite, že vás nemám častovať...Nebudem a nechcem, ale musím to čo ste napísali nazvať popravde "laická demagógia", ak je to urážlive, tak pochopte, že ani učiteľ by nebol nadšený, keby ste integrály riešili kupeckými počtami. To ale nie je odpoveď, to je iba vysvetlenie pozície.
Ale poďme k vašemu postupu:
Vedeli by ste odhadnúť, koľko začiatkov a koncov pracovnej doby, koľko začiatkov a koncov vyučovania, koľko otváracích a zatváracích dôb je v dnešnej kapitalistickej Trnave, a koľko je firiem s pohyblivou pracovnou dobou?
Vedeli by ste odhadnúť počet odchodov a príchodov vlakov a prímestských autobusov v súčasnej Trnave?
Vedeli by ste povedať, aká je doba na primeraný príchod do zamestnania, aký čas si vyžaduje opustenie pracoviska, aký má byť čas pred príchodom a po príchode vlaku? (odhadujete 10-20 minút - máte to overené?)
A ešte k tomu všetkému, dokázali by ste odhadnúť, z ktorých častí mesta, na ten ktorý čas ľudia vlastne chodia?
Mám strašnú obavu, že počet kombinácii nedokážete odhadnúť ani na tisíce.
Ale poďme ďalej:
Chceli by ste sa pýtať ľudí na zastávkach, chceli by ste aby vyplnili dotazníky - otázka koľkých by ste sa pýtali, kde by ste sa pýtali, v akom čase by ste sa pýtali, čo by ste sa ich pýtali a čo by ste zistili? Skúsili ste sa niekoho opýtať, koľko taký špás stojí, koľko anketárov by ste potrebovali, koľkých kóderov na vyhodnotenie, koľkých na analýzu? (Ja vám to prezradím cca 10% vzorka obyvateľstava takého mesta ako Trnava = cca 20 tis.Euro a to ste iba na začiatku, ešte ste ani úvod nenapísali a už sú prachy v pr...)
Chceli by ste, aby sa optimalizátori a vedenie mesta vozili v autobuse. Parádna predstava, ale... Opýtam sa - koľkými spojmi by mali cestovať, v akom čase, čo by v autobuse zbadali? No podľa vás utrpenie cestujúcich, podľa nás vozenie vzduchu, podľa vás nefungovanie MHD, podľa nás pekné kočky... (taká maličkosť tých spojov je teraz denne asi 600)
Netočí sa vám z toho ešte hlava, a to sme ešte stále iba na začiatku...
Milý pane som strašne diskriminovaný mojim sľubom zo začiatku, že nebudem útočiť, že vás nebudem nazývať... Ale týmto musím skončiť, lebo iné slová ma nenapadajú. Ale na záver pár teplých slov musím. Šuster drž sa kopyta, nedráždi hada bosou nohou, na zem spadnutých drôtov sa nechytaj a hlavne nevykláňaj sa z okna v idúcom vlaku...
5ulo
1. preco sa neriesia cestovne poriadky napr. tak, ako som uviedol v prispevku http://imhd.sk/tt/diskusna-tema/15/Vseobecna-diskusia.html?dfpi=2730#2730 ??? Je to az tak zlypostup? Uspokoja sa tym hlavne casove prudy, kedy ludia !podla seba! potrebuju mat autobus k dispozicii a nie podla toho, co ukazovali palubne pocitace v autobusoch, pretoze priznajme si, tie nechodili takmer nikdy podla potreby cestujuceho. Cestujuci sa im doteraz prisposoboval. A ak bol cestujuci ako ja, tak sa zmenil na pesieho cestujuceho, lebo k vlaku ci dialkovemu busu mi nesiel za cely den takmer ziaden spoj tak, aby som nemusel na stanici 40minut znudene vysedavat.
2. preco optimalizatori nejdu aj medzi ludi na zastavky, nepytaju sa ich, nespisuju ankety, nevhadzuju ankety do schranok, nezbieraju data aj touto formou? Ja viem, ze ludia si navymyslaju kadeco, ale ako nejaky odpich by to mohlo posluzit.
3. preco sa optimalizatori, resp. vedenie mesta neskusi na par dni premenit na obycajnych obyvatelov mesta, ktori chodia za nakupmi, k vlakom, do prace vyhradne iba MHD. Ludia od volantu auta predsa nevedia, ako cestujuci 'trpia' co oni sposobili.
Moj osobny nazor je taky, ze MHD v TT nebude nikdy fungovat, ak sa budu spoje robit ako doteraz, cize MHD podla vedenia mesta. Treba ich robit pre ludi, potom ich lahko nazeniete do busov.
A prosim pri odpovedi ma necastujte Vasimi urazlivymi poznamkami ako poniektorych jedincov tu v diskusii. Snazil som sa nepisat utocne, tak dufam aj v neutocnu odpoved. Dakujem