Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 5ulo #2815:
Napísali ste, že neútočite, že vás nemám častovať...
Nebudem a nechcem, ale musím to čo ste napísali nazvať popravde "laická demagógia", ak je to urážlive, tak pochopte, že ani učiteľ by nebol nadšený, keby ste integrály riešili kupeckými počtami. To ale nie je odpoveď, to je iba vysvetlenie pozície.
Ale poďme k vašemu postupu:
Vedeli by ste odhadnúť, koľko začiatkov a koncov pracovnej doby, koľko začiatkov a koncov vyučovania, koľko otváracích a zatváracích dôb je v dnešnej kapitalistickej Trnave, a koľko je firiem s pohyblivou pracovnou dobou?
Vedeli by ste odhadnúť počet odchodov a príchodov vlakov a prímestských autobusov v súčasnej Trnave?
Vedeli by ste povedať, aká je doba na primeraný príchod do zamestnania, aký čas si vyžaduje opustenie pracoviska, aký má byť čas pred príchodom a po príchode vlaku? (odhadujete 10-20 minút - máte to overené?)
A ešte k tomu všetkému, dokázali by ste odhadnúť, z ktorých častí mesta, na ten ktorý čas ľudia vlastne chodia?
Mám strašnú obavu, že počet kombinácii nedokážete odhadnúť ani na tisíce.
Ale poďme ďalej:
Chceli by ste sa pýtať ľudí na zastávkach, chceli by ste aby vyplnili dotazníky - otázka koľkých by ste sa pýtali, kde by ste sa pýtali, v akom čase by ste sa pýtali, čo by ste sa ich pýtali a čo by ste zistili? Skúsili ste sa niekoho opýtať, koľko taký špás stojí, koľko anketárov by ste potrebovali, koľkých kóderov na vyhodnotenie, koľkých na analýzu? (Ja vám to prezradím cca 10% vzorka obyvateľstava takého mesta ako Trnava = cca 20 tis.Euro a to ste iba na začiatku, ešte ste ani úvod nenapísali a už sú prachy v pr...)
Chceli by ste, aby sa optimalizátori a vedenie mesta vozili v autobuse. Parádna predstava, ale... Opýtam sa - koľkými spojmi by mali cestovať, v akom čase, čo by v autobuse zbadali? No podľa vás utrpenie cestujúcich, podľa nás vozenie vzduchu, podľa vás nefungovanie MHD, podľa nás pekné kočky... (taká maličkosť tých spojov je teraz denne asi 600)
Netočí sa vám z toho ešte hlava, a to sme ešte stále iba na začiatku...
Milý pane som strašne diskriminovaný mojim sľubom zo začiatku, že nebudem útočiť, že vás nebudem nazývať... Ale týmto musím skončiť, lebo iné slová ma nenapadajú. Ale na záver pár teplých slov musím. Šuster drž sa kopyta, nedráždi hada bosou nohou, na zem spadnutých drôtov sa nechytaj a hlavne nevykláňaj sa z okna v idúcom vlaku...
Reply on: Udiak #2814:
Sice sa s MHD uz vobec nevozim, pretoze doteraz mi NIKDY nesiel spoj, ako som potreboval, takze v podstate ma to uz ani netrapi, no rad by som upozornil na par veci a pocul nazor Vas ako odbornika z fachu.
1. preco sa neriesia cestovne poriadky napr. tak, ako som uviedol v prispevku http://imhd.sk/tt/diskusna-tema/15/Vseobecna-diskusia.html?dfpi=2730#2730 ??? Je to az tak zlypostup? Uspokoja sa tym hlavne casove prudy, kedy ludia !podla seba! potrebuju mat autobus k dispozicii a nie podla toho, co ukazovali palubne pocitace v autobusoch, pretoze priznajme si, tie nechodili takmer nikdy podla potreby cestujuceho. Cestujuci sa im doteraz prisposoboval. A ak bol cestujuci ako ja, tak sa zmenil na pesieho cestujuceho, lebo k vlaku ci dialkovemu busu mi nesiel za cely den takmer ziaden spoj tak, aby som nemusel na stanici 40minut znudene vysedavat.
2. preco optimalizatori nejdu aj medzi ludi na zastavky, nepytaju sa ich, nespisuju ankety, nevhadzuju ankety do schranok, nezbieraju data aj touto formou? Ja viem, ze ludia si navymyslaju kadeco, ale ako nejaky odpich by to mohlo posluzit.
3. preco sa optimalizatori, resp. vedenie mesta neskusi na par dni premenit na obycajnych obyvatelov mesta, ktori chodia za nakupmi, k vlakom, do prace vyhradne iba MHD. Ludia od volantu auta predsa nevedia, ako cestujuci 'trpia' co oni sposobili.
Moj osobny nazor je taky, ze MHD v TT nebude nikdy fungovat, ak sa budu spoje robit ako doteraz, cize MHD podla vedenia mesta. Treba ich robit pre ludi, potom ich lahko nazeniete do busov.
A prosim pri odpovedi ma necastujte Vasimi urazlivymi poznamkami ako poniektorych jedincov tu v diskusii. Snazil som sa nepisat utocne, tak dufam aj v neutocnu odpoved. Dakujem
Reply on: amater #2812:
Keďže už začínam mať plné zuby všetkých "optimalizovaných" vyjadrení dovolím si príznačnej značke "amater" odpovedať:
V prvom rade pozor, aby ste nevymysleli "ceplú vodu". Najprv sa skúste zobudiť, kde a v akých ekonomických podmienkach žijete, potom sa skúste zaradiť, na ktoré miesto v EÚ si trúfate a potom si začnite vylievať svoje "EGO".
Zaručené novinárske, šoférske, nadšenecké a neviem ešte aké reakcie sú a vždy budú iba subjektívnymi názormi. Tieto názory nechcú ani za svet rešpektovať názor, že keď má mesto na verejnú dopravu cca milión Euro, tak viac na ňu môže dať iba vtedy, ak zoberie takúto čiastku niekde inde, napr. zruší mestskú zeleň a jej údržbu, napr. zruší niektorú školu a podobne.
Nechápem, kde beriete všetci nespokojní právo hodnotiť zhadzovaním snahu po hľadaní rezerv, to jest vyraďovaním tých spojov, na ktoré za posledné dva roky nastupovalo pravidelne denne 6-8 ľudí. Nechápem, kde beriete právo a odvahu zhadzovať oficiálne orgány mesta - úrad, komisie, zastupiteľstvo. Snáď nemáte úplne vykradnuté v hlavách, hodnotiť tých, ktorí sa snažia vás nezadlžovať negatívne. Snáď si nemyslíte, že nejaké DIC môže svojvoľne poškodzovať mesto a jeho občanov návrhom podľa vás pomazaných "zlého a slúžiaceho na rozbitie". Ak áno, potom vás úprimne všetkých ľutujem.
Debilné konštatovanie, že sme niečo zle navrhli a potom to sa opravuje na základe vašich zistení si vyhoďte z hlavy. Tie ranné spoje, ktoré tam na začiatku neboli, tam neboli úmyselne, pretože nimi chodilo, ako som už uviedol 6-8 ľudí. Mesto urobilo gesto a aj napriek strate tam tie spoje pridalo. Teda nenamýšľajte si a nerobte si zbytočné ilúzie, že ste géniami a že vy ste na to prišli. Rovnako si nemyslite, že niekto vám bude robiť servis a hľadať vám spoj, vysvetľovať vám či je na prípoj k vlaku dobrých 5, či 15 minút. Uvedomte si, že kde žijete, a či v iných oblastiach, napr, daniach vám niekto len tak ľahko poradí.
"Amater" dáva zničujúci návrh prevádzku od 4.30 do 22.30 v 15-20 min. a 30 až 60 min. intervaly pravdepodobne na všetkých linkách. Môj milovaný to by stálo okrem dnešného milióna ďalší milión navyše a môžete začať skúšať pánovi primátorovi vytrhnúť chlp z dlane...
Uvedomte si konečne, že Trnava má nárok iba na taký rozsah MHD, ako prináša optimalizácia. Podobne veľký Trenčín má 2x viac cestujúcich, investuje do MHD 1.6 mil. Eur a taktiež tam teraz prebieha redukcia. Navyše podstatná časť cestujúcich v Trnave má sociálne výhody - študenti s 50% zľavou tvoria cca 30% cestujúcich a dôchodcovia s 100% zľavou tvoria 25%.
Môžete ragovať akokoľvek posmešne, že načo sme dva roky sledovali palubné počítače, vždy tie naše poznatky budú objektívne a ten váš názor bude iba jediným z 13 tisíc cestujucich, ktorí využívajú MHD denne. A takú bude mať aj váhu. Ja ani nikto normálny nemôže nič iné iba sa usmievať nejakej exotke, ktorej nejde autobus z roboty o 14.05, ale až o 14.15 a rovnako požiadavke, že polievať záhradu je možné iba o 9.43, rovnako položiť kvety na hrob o 14.44. Možno som toto tu podal tvrdo, isto sa nájdu opäť moralisti, ale toto vážení je realita a tú či sa vám páči alebo nie diktuje spoločnosť. Že iba máloktorí sú schopní čítať fakty nie je moja chyba, niektorí naletia na hystériu nejakej zástupkyne ľudu tiež nie. Že prvé dni prišlo more anonymov, že v nasledujúcich dňoch sa nič nedeje som už predpovedal. My máme na vyladenie systému ešte dva mesiace, ak ste písali pripomienky a boli trefné a zmysluplné, tak vám treba poďakovať. Iste s mimi budeme pracovať a budeme dalej hľadať ešte lepšie riešenie. A tí ktorí toto všetko považujete za "optimalizáciu" príjmite mojú úprimnú sústrasť a zároveň radu, pozrite sa každé ráno do zrkadla...
Reply on: palo812 #2809:
Pozri si www.sadtrnava a cest.poriadky
Reply on: amater #2811:
*zhustené intervaly
Reply on: pvpeter #2808:
Presne. Osobne už od vyvesenia nových "optimalizovaných" poriadkov mi pripadá, že optimalizácia má slúžiť na rozbitie MHD v TT. Totižto, súčasný stav ľudí veľmi autobusmi chodiť nemotivuje, práve naopak => menej ľudí v autobude => ďalšia redukcia spojov.
Čo sa týka Udiaka, tomu zadalo mesto, aby z určitých parametrov vytvoril model MHD. To čo vymyslel vyzerá tak preto, lebo to chcel pravdepodobne robiť formou intervalov. A tak, aby nevznikol príliš veľký rozostup alebo sa neporušil interval, nejdú autobusy vtedy, kedy by ich využilo aj viac ľudí. A, tiež to pôsobí tak, že si s tým nedal ani veľa práce, inak by si aspoň zistil, kedy chodia vlaky a vyskúšal by si, koľko trvá, kým človek vystúpi na žel. stanici, kúpi si lístok a presunie sa k vlaku, a taktiež koľko trvá cesta z nástupišťa na aut. zastávku (inak by neboli príchody a odchody autobusov zo stanice tak natesno k vlakom, ktoré aj často meškajú takých 5 min). Myslím, že intervaly, absenciu večerných a cez víkendy aj ranných spojov už netreba komentovať, lebo ohľadom toho tu bolo spomenuté veľa.
Treba však poukázať na to, že hlavným vinníkom nie pán Udiak, ale mesto Trnava, ktoré túto zákazku zadalo, zaplatilo a zrealizovalo. Preto by bolo lepšie tlačiť na mesto a nie na ľudí, ktorých si mesto zaplatilo, aby MHD buď vypracovali alebo prevádzkovali (SAD TT). Totižto, zo zákona je obstarávateľom MHD mesto.

Ešte si dovolím otázku na pána Udiaka: ako viete, že zhustené intervali (v špičke 15 - 20 min, mimo špičky 20 - 30 min/popr. 60 min, s tým, že by MHD jazdila od 4:00 do 22:30) by boli neefektívne, ak takýto model nikto nevyskúšal a starý model, z ktorého ste vychádzali bol kritizovaný ako zlý, nevystihujúci potreby obyvateľov a neprehľadný.
Práve pozerám tie neuveriteľné zmeny,ktoré budú platiť od zajtra.Okrem L 12,13,14,ktorým pridali ranné spoje (tie tam mali hneď od začiatku) a posunutie 1. spoja L16 na Nemečanku, aby ľudia stihli prísť načas na 6h, tak nič moc.Upravili len jazdné časy.
Tí čo robia v ŽOS- ke a v okolí, sú určite "nadšený",že sa nemajú po 14h ako dostať domov!
Čakať 40-70min. poteší.
To isté aj študenti zo SOŠ- Poľnohospodárskej, Zdravotnej. Od 13 30h až do 14 55h, 1 25h NIČ !
A kopec ďalších pikošiek.
Hlavne,že 1,5 roka zbierali inf.z palubných počítačov!!!
Myslím,že nás čaká ešte dlhá telenovela.
Dobry den,chcel by som sa spytat kedy konecne budu na stranke aj skolske linky,potreboval by som vediet linku 23,na sibirsku,na zastavke T. Vansovej cintorin je napisane ze ide nejako okolo 13. hodiny,dakujem
Reply on: Udiak #2776:
Priznajte konečne že celá optimalizácia je zlá a mala by sa reoptimalizovať
Ešte pred Optimalizáciou som Vám písal trasu linky z Modranky takú aká bude od pondelka a vtedy ste ju označili za nereálnu ... a teraz je reálna? ... akurát som tam ja ešte dal až po Tesco aby išla ... čo by mohla ísť. Na akých linkách su tie 20 min. intervali čo sa sľubovali akosi som ich nezaznamenal.
Reply on: Mike #2805:
To je kladivkac (inak by ma to zaujimalo co je zas toto za logiku rozdelovat pri spoji 22:45 prevadzku na "x" a "a").
cez víkend nejde po ôsmej hodine večer do Bieleho Kostola...
Reply on: pracujucaZ #2804:
22:45 ide prímestská linka do Borovej.. cez Biely Kostol
Myslím si, že zmeny v cestovných poriadkoch platné od 27.08.2012 sú v poriadku. A však je chybou aby sa cestujúci a pacujúci ľudia z Trnavy , nemohli dopraviť cez víkend do Bieleho Kostola po 20.00 hodine. To mám chodiť pešo alebo taxikom? Myslim si, že je to bežné a normálne, že sa cestuje a aj pracuje i počas víkendov. Nech sa skúsia kompetetní zamyslieť aj na tým a uľahčiť nám cestovanie a dopravu do práce aj počas víkendov a zimnom období. Za pochopenie ďakujem
Reply on: Tanner #2800:
aspon vidis čo je na odstrel pri dalšom nákupe . . .
Chcela by som sa spýtať aká to vlastne bola optimalizácia liniek, keď z Linčianskej či z Prednádražie na linku č. 13 čakáme viac ako 50 minút, tým pádom nemáme nárok na zľavu ale zaplatíme 1 € ? Kto to vymyslel a schválil určite nie je odkázaný na cestovanie autobusom !!!
Reply on: nova.tt #2798:
Z Družby na oba cintoríny ide linka 13, čo približne nahradila linku č. 3.
Na linke TESCO dneska behá Slovbus SB134... ?
Reply on: nova.tt #2798:
Ja som ten váš systém síce ešte neviel, ale nepredpokladám, že by SAD TT mala výrazne iný systém v predaj CL v označovači pri druhých dverách ako iné prevádzky. Ten je nastavený tak "blbuvzdorne", že aj keď si kartu priložíš hoc aj 30x, cestovné ti odráta len prvý raz a po každom ďalšom priložení na displeji zobrazí že máš kúpený lístok a koľko kreditu ti zostáva.
V autobusoch sú strojčeky, ktorých zvuk je nastavený veľmi potichu alebo je úplne vypnutý. Cestujúci hlavne starší (zle vidia a počujú), ktorí nastupujú strednými dverami prikladajú kartu jeden aj viackrát, čo asi dopravcov poteší. Nepočujú tón ktorý ich upozorní, že z ich zostatkovej sumy sa odrátal kredit v hodnote lístka. Bolo by vhodné zosilniť hlasitosť tónov. Určite to ide.
Z Družby staršie babky zbytočne hľadajú spoje, ktoré by ich odviezli na oba cintoríny. Bývalá linka č. 3, ktorá ich odviezla až do Kamenného Mlyna a Bieleho Kostola bola zrušená.
Cestujúci, ktorí cestujú denne za prácou do Bratislavy železničnou dopravou tiež nie sú spokojní, pretože nemajú prispôsobené spoje na odvoz po sídliskách, ktoré by radi využili, keď vystúpia v stanici TT.
Keď cestujúci z Družby nestihnú jeden ranný spoj na stanicu majú smolu. Zostáva im ísť pešo. V rannej špičke by sme uvítali väčšiu frekvenciu spojov smer stanica. ?
Reply on: Fredy #2778:
Plne s tebou súhlasím, takt 5+5+5 absolútne nevystihuje potreby cestujúcich. Čakať na spoj 50 min. a cez víkend 110 min. a tvrdiť,že v TT je pravidelná doprava je nezmysel. Pri takte 20+20+20 máš istotu,že keď nestihneš spoj tak za 20 min.ide ďalší. Kompetentný by mali viac brať v úvahu potreby cestujúcich ako záujmy taxikárov.
Buď pridajú / počas mimošpičkových hodín a cez víkend / ešte 1 takt 5+5+5 / čo je oveľa drahšie / alebo si dajú tú námahu a prerobia to na takt 20+20+20.Týka sa to hlavne Prednádražia, Družby, Linčianskej a Kopánky, kde je hustota osídlenia najväčšia.
Tým by sa hneď vyriešil problém s prípojmi na/z vlakov a veľa ďalších .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.