Reakcia na: Sarko #6203:
Dobre vies, ze argumentujes niecim, co nie je pravda. Prekvapuje ma to, pretoze som ta povazoval za znalca kosickej dopravy. Dal si dokopy useky, odbocenia, kolajove spojky, pricom kazda mala (ma) svoj ucel. Amfik-volakedy konecna, kolaj. spojka na Rkach-dlhy usek,zriadene kvoli vylukam na trati, odbocenie Kuzmanka-Moldavska-pre maraton...Dalsi paradox:Nevidis dovod, preco by mala na tom obratisku koncit nejaka linka. Dnesok ti jazne ukazuje, ze v polovici sidliska konci L27, v podstate aj L19 (Mlyn uz nepovazujem za obytnu cast). O ukonceni L27, blizko pri Sp. namesti si si dovod nasiel?Ani L27,L19 tam nema socialne vybavenie. Prepac, ale skutocnost dava jasne najavo, ze DP by tam URCITE zriadil konecnu elektrickovej linky. Pokial viem, kazda linka musi mat socialne zariadenie aspon na jednej konecnej. To znamena, ze druhu konecnu zriadis na St.Lokomotivy a mas socialne vybavenie pre vodicov na takejto linke.
Add. vyhybky. Obavam sa, ze v minulosti by urcite nemontovali specialne vymeny pre v=50km/h. Plus do toho pocitaj krizovanie kolaji.
Sarko
Uvedené úseky sa aj napriek tomu používajú len výnimočne a nepremáva po nich žiadna bežná linka. V iných mestách sú manipulačné obratiská s aspoň základnou údržbou úplnou bežnosťou. V prípade Jazera sa sídlisko rozprestiera rovnomerne pozdĺž celého úseku, preto neexistuje dôvod, prečo by mala niektorá linka končiť na Spišskom nám. Prípadné obmedzovanie by sa aj tak prejavilo inde, nakoľko na manipulačnom obratisku by pravdepodobne nebolo ani základné sociálne vybavenie. Čo sa týka obmedzenia rýchlosti, už dnes je v celom úseku dovolená len 40-ka, čo zdrží oveľa viac, ako jedna výhybka. Napokon, v súčasnosti už nie je problém osadiť výhybku s konštrukčnou (a samozrejme aj povolenou) rýchlosťou 50 km/h.