Reply on: balky #6205:
Prepac, ale zamotavas sa do uplne nelogickej argumentacie. Amfiteater, vyhybne na R-drahe, odbocenie na Moldavsku - pointa je, ze vsetky tieto veci sa pouzivaju parkrat do roka (Maraton je dokonca len raz rocne, vies?:)). A uplne rovnako by to bolo aj s obratiskom na Spisskom nam. Za posledny rok boli na Jazere minimalne 4 vyluky (planovane ci mimoriadne), vtedy by svoj ucel bolo naslo. A ano, napr. minule po nehode tam behali 2xB932 na L3. Co sa tyka L27 a L19, lepsie by bolo ukoncit ich uz niekde pri Branisku, nech ludia chodia dalej elektrickami (plus casom prestupna tarifa, of course). Inak DP nezriaduje e-linky na zaklade rovnomerneho vytazenia obratisk, ale trati. Je nezmysel (a to si neuvedomujes len ty, neboj sa) tahat linku len po zaciatok (stred) sidliska. Ad vyhybky - vyhybka (aj kolajove krizenie) je vec, ktora sa vymeni v priebehu jedneho dna. Len kvoli nej zrusit(nepostavit) strategicku manipulacnu trat je idiotina, ktorej nie su schopni ani v DPMK. Ako dlho sa jazdi(lo) pri Strojari 15 km/h? A nevytahuj ten jediny spoj LR5. Cez tieto prazdniny si mal moznost vidiet, ze obratisko zmysel ma, a velky. Ad piskanie: To budeme stavat slucky vzdy az za mestom??
Sarko
Uvedené úseky sa aj napriek tomu používajú len výnimočne a nepremáva po nich žiadna bežná linka. V iných mestách sú manipulačné obratiská s aspoň základnou údržbou úplnou bežnosťou. V prípade Jazera sa sídlisko rozprestiera rovnomerne pozdĺž celého úseku, preto neexistuje dôvod, prečo by mala niektorá linka končiť na Spišskom nám. Prípadné obmedzovanie by sa aj tak prejavilo inde, nakoľko na manipulačnom obratisku by pravdepodobne nebolo ani základné sociálne vybavenie. Čo sa týka obmedzenia rýchlosti, už dnes je v celom úseku dovolená len 40-ka, čo zdrží oveľa viac, ako jedna výhybka. Napokon, v súčasnosti už nie je problém osadiť výhybku s konštrukčnou (a samozrejme aj povolenou) rýchlosťou 50 km/h.