Vie nekto ?
Chodí teraz viac KT8D5 , ako o prázdninách, keď su teraz kratšie intervaly na všetkých linkách ?
Případně koľko a ktoré ?
Vopred Dík.
S pozdravem Jiří Smolík Jižní Moravy
Záloha, která se může objevit kdykoliv, kdekoliv, když zdechne Vario.
Třeba 25.8.2025 odpoledne jela na 9 z Barca a na zastávke Spoločenský pavilion cestující, tedy aj mňa vyhodili do čekajícího Varia a 523 se odebrala do depa, tak jsem vyběhl a zdokumentoval odjezd do depa ze zastávky Spoločenský paviilon.
Hľadanie slov "modernizácia Kysak - Prešov - Plaveč" ukáže niekoľko zaujímavých materiálov a medzi nimi aj to, že podľa kapacitných predikcií ŽSR do roku 2027, Kysak-Prešov má vysoko naplnenú kapacitu, ale nie extrémne naplnenú. Vysoké naplnenie je istým spôsobom želané optimum. Túto úroveň momentálne máme na väčšine koridorov. Tu je mapa naplnenia kapacít koridorov s výhľadom do roku 2027 – na strane 39: https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/infrastruktura/ttr-sr/kapacitna-strategia-zsr-rcp-2027.pdf
Takže tvrdenia, že "jednokoľajka je nedostačujúca" sú mylné. Zatiaľ je výhľadovo dostačujúca a nie je ani nebude zaťažená nijako viac ako väčšina koridorov. Podľa ŽSR, preťažené trate sú momentálne na juhozápade Slovenska a nie Kysak-Prešov.
Lebo je to take jednoduche len hodit druhu kolaj. Aktualne sa nic neriesi. Mozno je tam EIA na niektore casti. V plane je tunel v Obisovciach, takze druha kolaj v najblizsej 5rocnici urcite nebude
Tak v tom prípade snáď sa to už aj rieši. Ak by niekto chcel vedieť viac a nie je to dohľadateľné, tak by mala pomôcť infožiadosť na ŽSR.
Ja som predošlý príspevok písal všeobecne, lebo niekedy je taká predstava, že stačí poslať dve Avie s robotníkmi a zakrátko sa môžu doviezť koľajnice pre druhú koľaj.