Reakcia na: balky #6201:
Takéto nevýhody sú vhodné len v prípade, ak sa hľadajú výhovorky za každú cenu. Pri takom zmýšľaní by DPMK mohol už dávno zrušiť obratisko vrátane výhybiek na Amfiteátri v smere od Čs. armády, odbočenie z Kuzmányho k Zimnému štadiónu a späť, odbočenie z Moldavskej cesty na Alejovú a späť, zadný výjazd z vozovne do mesta, výhybne na rýchlodráhe, ba aj slepú koľaj v obratisku na B. Němcovej...Uvedené úseky sa aj napriek tomu používajú len výnimočne a nepremáva po nich žiadna bežná linka. V iných mestách sú manipulačné obratiská s aspoň základnou údržbou úplnou bežnosťou. V prípade Jazera sa sídlisko rozprestiera rovnomerne pozdĺž celého úseku, preto neexistuje dôvod, prečo by mala niektorá linka končiť na Spišskom nám. Prípadné obmedzovanie by sa aj tak prejavilo inde, nakoľko na manipulačnom obratisku by pravdepodobne nebolo ani základné sociálne vybavenie. Čo sa týka obmedzenia rýchlosti, už dnes je v celom úseku dovolená len 40-ka, čo zdrží oveľa viac, ako jedna výhybka. Napokon, v súčasnosti už nie je problém osadiť výhybku s konštrukčnou (a samozrejme aj povolenou) rýchlosťou 50 km/h.
balky
Vyhody:
-v pripade mimoriadnej situacie by nemuseli jazdit busy az od VSS, ale len od Sp. namestia. Povedz mi, uprimne, kedy boli naposledy pri mimoriadnej situacii promtne nasadene busy? Buracky su hodinovymi zalezitostami, este sa mi nikdy nestalo, zeby DP stihol nasadit busy za elektricky. Takze po jazere sa ludia presuvali, ako sa dalo (L52-38, L28, L13)
Nevyhody:
-Obratisko by malo sluzit len ako manipulacne,t.j. nie pocas beznej prevadzky. Z toho vyplyva, ze casom by sa zanieslo spinou, vymeny by sli tazko. Pred kazdou mimoriadnostou by sa najskor muselo vycistit, premazat vymeny, co tiez trva urcity cas a castokrat by sa skor pustila prevadzka az ku OC Vazec, ako by si sprevadzkoval obratisko. Urcite by sa DP staral o vymeny tak, ako o odbocku Kuzmanka-Moldavska v beznej prevadzke.
-Ak by malo byt obratisko stale funkcne, DP by tam musel otacal beznu linku. DP by sa toho urcite chytil, mozno by ku Vazcu zachadzala len 1!linka (v ramci uspornych opatreni). Ukoncenie liniek pri Sp.namesti by neriesilo obsluhu 2/3 sidliska, kde mimochodm vystupuje najviac cestujucich. Museli by prestupovat, ako sa to deje z L19, L27.Boli by to otrasne podmienky cestovania.
-vyhybky na trati by obmedzovali rychlost na priamej trati ku Vazcu.
Tolko moje vysvetlenie, preco by bolo obratisko pri Sp.namesti nezmyselnou stavbou.