Reakcia na: Vladimír #4188:
Reakcia je síce nad požadovaný rámec, ale vyjadrím sa ku všetkým bodom.

a) Zlepšenie by som považoval nielen v súvislosti s prestupom, ale najmä v dostupnosti k nástupným zastávkam. Inak v súvislosti s prestupmi je od zastávky pred Slovanom na stanovištia na Bottovej a Fejovej potrebné prekonať 200 m. Na stanovište na Južnej triede je to 150 m. Treba však zobrať do úvahy aj prípad, že cestujúci z "obecných" liniek stojacich Bottovej cestujú "bežnou" linkou napr. z práce a potom na NO potrebujú prestúpiť. Zoberme si ten najhorší prípad, cestovanie L38, s výstupom na Fejovej a potrebou prestúpiť na spoj zastavujúci na Bottovej. Kým medzi stanovištiami pred Domom techniky a Slovanom je dostupnosť 100-150 m, medzi Fejovou a Bottovou je to NEUVERITEĽNÝCH 500 m! To už cestujúci môže uvažovať o takej zvrhlosti ako, že pri Dome umenia prestúpi na niečo na žel. stanicu a tu na svoju "obecnú" linku. Pokým je NO centrálnym prestupným uzlom, dóvtedy treba počítať s nadväznosťou medzi všetkými linkami bez akéhokoľvek rozlišovania. Nejde pritom o žiaden luxus, ten je napokon už to, že tie linky idú až do centra a nie sú ukončené v uzloch ako OC Važec a ďalšie. A práve vďaka takémuto luxusu došlo k preriedeniu spojov a zneatraktívneniu MHD. V mnou uvažovanom prípade ide len o pozitíva - priblíženie a zatraktívnenie dostupnosti nástupných zastávok a zlepšenie prestupných vzdialeností. Obchádzkami vyvolané jedno až dvojminutové predĺženie jazdnej doby spoja cestujúci prehliadne oveľa ľahšie, než niekoľko minútovú chôdzu po námestí.
Aj keď ani mne sa nepozdáva trasa L14, nedával by som ju do súvisu s preberanou témou. Napokon, máme niekoľko takýchto liniek. Ale to už sme pri večnej téme - linkové vedenie.
b) Chápanie orientácie smerovania liniek podľa svetových strán a jeho narušenie by už mohlo byť považované za predsudok. Aj keď stanovištia na Bottovej symbolizujú smerovanie liniek na sever a juh, pri správnom označení stanovíšť pred Slovanom, by bolo možné realizovanie podľa podobného logického vzorca:
Zastavovanie na ZÁPADNOM stanovišti - podľa KONEČNEJ ZAST., ktorá je umiestnená západne od VÝCHODZEJ ZAST.:
L14 - smer HM Tesco a Baumax (od NO vedie trasa západne a severne od vetvy ku Pri hati),
L24 - smer Žel. stanica,
L28 - smer Žel. stanica,
L33 - smer Žel. stanica,
L53 - smer Sídl. Ťahanovce-Madridská.
Zastavovanie na VÝCHODNOM stanovišti - podľa KONEČNEJ ZAST., ktorá je umiestnená východne od VÝCHODZEJ ZAST.:
L14 - smer Pri hati (od NO vedie trasa východne a južne od vetvy ku HM Tesco a Baumax),
L24 - smer Spaľovňa,
L28 - smer Nižná Myšľa,
L33 - smer Krematórium.
d) Vedel som, že spomenieš tie semafory. Lenže Rooseveltovu na inkriminovanom mieste križujú chodci len v jednom definovanom prúde, čo by som za tak výraznú prekážku nepovažoval. Zober si len taký prejazd z Továrenskej na Gorkého - frekventovaný prechod pre chodcov bez semaforu, súvislý prúd áut na hlavnej zľava, súvislý prúd áut na hlavnej sprava, frekventovaný prechod pre chodcov bez semaforu.
e) Odbočka zo Štúrovej na Moyzesovu nie je jediným miestom, kde je prejazd sťažený. Napriek tomu opäť zopakujem, že s rizikovými situáciami sa môže stretnúť vodič kdekoľvek. A čím menej očakávané nebezpečenstvo, tým sú následky horšie a tomu zodpovedá aj bilancia nehodovosti, ktorá je percentuálne častejšia a vážnejšia práve v extraviláne.
Vladimír
a) Minimálne zlepšenie obsluhy --> Jednoducho si položme otázku, čo zmenou dosiahneme. Že niektoré trasy budú mať lepší prestup na ostatné linky MHD? Ktoré? Tak L28 nepočítam, pretože to je prímestská linka. Tí môžu skákať šťastím aj pre Bottovu, SADka by tam s nimi nikdy nešla. Potom tu máme L33 - na množstvo liniek je možné prestúpiť aj na Palackého, stanici a v jednom smere pri Jakabovom paláci. Takže podľa mňa už jej zachádzanie na Bottovu (nieto popred Slovan) je luxsom. Navyše linka je často dosť nevyťažená a vedená, podľa mňa, v nelogickej trase. Ak by sa spojila povedzme s L23 alebo inou linkou a vytvorila by tak štandarnú diametrálnu linku, všetky problémy z Bottovou by boli bezpredmetné. Ďalej L24 - opäť obecná linka. Platí to isté ako pri L28. Navyše z oboch liniek je možné prestúpiť na koľajovú dopravu. L53 nepočítam, v rannej špičke je Bottova chápaná predovšetkým ako výstupište. Možno by ma presvedčilo, ak by som zistil, že nejaké extrémne silné prúdy cestujúcich sa peši presúvajú z Bottovej pred Slovan. A napokon samozrejme L14: lenže tá má takú zvrhlú (iný prívlastok ma nenapadá), že tu je akékoľvek čiastkové riešenie hlúposťou. Tá linka celá je dopravný nezmysel.
Zhrniem to --> Čo vlastne zastavovaním uvedených liniek pred Slovanom dosiahneš? No nič... Maximálne takmer nič... Preto moje slová "minimálny dopravný prínos".
Skutočne nebojujem proti tejto trase z dôvodu nejakého hlúpeho predsudku, ale jednoducho nevidím zmysel tejto zmeny.
b) mne je jasné, že zastavovalo by sa pri oboch označníkoch. Za "nesystémové" som označil riešenie, pri ktorom sú nástupištia k stanici orientované pred Domom techniky na východ, električkové pred Slovanom tiež na východ, no len tie Tebou navrhované by boli orientované smerom na západ. Vo vzťahu NO - ŽST by cestujúci z NO tieto linky takmer určite neprijali, preto aj súvis s argumentom a).
c) nemyslím si, ale nech každý tie ulice porovná a posúdi sám.
d) Továrenská a Bačíkova sú úplne iná kapusta. Tam prechádzajú chodci cez semafor. Na prechode cez Rooseveltovu od Slovana semafor nie je, prúdy chodcov sú takmer bez prestania.
e) No, neveľmi súhlasím. Mne sa takmer každý deň ježia vlasy pri spôsobe, akým vodiči L29 a 55 odbočujú z Štúrovej na Moyzesovu po Tajovského a Grešákovej. Rizikových situácií je tam požehnane, a to tam nie je zďaleko toľko chodcov ako na Hlavnej.