Reakcia na: Sarko #4152:
K tomu scifi. Nie je to až taká blbosť. Ale neišiel by som až tak ďaleko, ja by som vybudoval obojsmernú trať Fejovou v trase niekdajšej vlečky. V časti ústiacej do južnej by šlo dať aj ďalšiu objazdnú -odstavnú kolaj, pre prípadné výluky. Tým by bol splnený požiadavok, dostať všetky linky na zastávku (-vky) pred dargov.
Riešenie ostrovčekov:
Niekto teraz može namietať, že zaústenie z Fejovej smerom žst preruší ostrovček a bude krátky. Ja by som to riešil tak:
Ostrovčeky by boli podla liniek delené (ako dnes pre 5,6,R a zbytok)
-L3 smerom k žst. by stála mierne v oblúku -nevadí to, je to aj inde, vodič má dokonca lepší výhlad na dvere.
-ďalšie linky zo Štúrovej na ostrovčeku ďalej za oblúkom z Fejovej
-L3 smer Fejova-Južná -by stála pred odbočkou do Fejovej, ostrovček predlžený smerom k stredu NO(na dlžku dvojičky) .Nevadilo by to, počíta sa pešia zóna, autodoprava v smere Hlavná-Južná nie je. Linky smer Štúrova tak ako dnes.
Ešte ma napadá jedna varianta, keď táto časť má byť pešou zónou, tak vybudovať štvorkolajnú zastávku zo samost. nástupišťami do Fejovej, niečo ako je v Brne pred Hl.n. Vznikla by akási centrálna električková zastávka.
-
KVKV
Zdržanie v jednej zastávke je cca 1,5min max! pokial nenastanú extra problémy, to zn. ,že čisto teoreticky keby sa v úseku amfit.-terasa-no-krásna pridalo 5 zastávok ,tak k celkovej jazdnej dobe je to len 7-8 min. Na kratších trasách by to vložením jednej zastávky prakticky vobec nevadilo. Čo vadí ,hlavne pre staršiu generáciu, je zrušenie tradičných zastávok, naviac pokial boli na atraktívnych miestach. (napríklad na Kuzmányho mi vadí, že neobnovili zastávku u Šrobárovej, pritom je to jedna z centrálnych ulíc ,pešia spojnica k samému "zlatému krížu" centra mesta)
Prechod električky zastávkou bez zastavenia je výhradne košická výnimka, nepoznám mesto SK,CZ,D,A,HU... kde by niečo také bolo. Dokonca je povinnosťou vodiča zastaviť aj pri manipulačnej jazde bez cestujúcich! V Prahe je to nariadené.
Vynechávanie zastávok autobusmi niektorých liniek , napr z uss, Šace, vzdialených sídlisk je pochopitelné, slúžie ako rýchle napájače prestupných bodov.
ale pokial je zastávka zriadená, mala by byť v oboch smeroch bez rozdielu dop.prostriedku.
ad Kaufland, Baumax.
Tak tu máme zrejme iné uvažovanie, uhol pohladu.
DP je mestský podnik a je povinnosťou mesta a dp zabezpečiť kvalitnú mhd do obytných a priemyselných zón, nákupných a kultúrnych centier. DP by mal sám iniciativne vyhladávať a ponúkať atraktívne miesta a trasy spojenia.
Zriadením spomínanej zastávky by na L5 a LR stúpol počet cestujúcich.
Pokial sa dp bude riadiť heslom, "keď tam chcú zastávku alebo linku, tak nech si to zaplatia" tak to je poprenie samotnej podstaty mhd a povedie to ku kolapsu.
""DPMK nemá dôvod na dobudovaní zastávky trvať""- Veď to je hrozná veta ! Pokial ju vyslovil niekto z vedenia dp ,tak by tam už nemal čo hladať!