áno, kĺb na PAL sa pozrel do týchto obcí (nevylučujem aj iné, ale pravidelne sem):
A. TN - Opatová n/V - Tr. Teplá - Tr. Teplice - Omšenie
B. TN - Zamarovce - Skala - Skalka n/V - Kľúčové - Ľuborča - Nemšová - Horné Srnie
C. TN - Tr. Turná - Mních. Lehota - Tr. Mitice - Svinná - Dežerice - Horné Ozorovce - Bánovce n/B
D. ...Tr. Teplá - Nová Dubnica - Kolačín - DCA - Prejta - Klobušice - Ilava
Jeden kĺb chodil aj z BN do Tr. Teplíc cez Machnáč. Spoj do PB zase chodil po hlavnej ceste na priamo. Ten do Topoľčian išiel cez Žabokreky. A Karoska 744 chodila po hlavnej ceste do NM.
v DCA som sa veru "MHD" ešte neviezol, ale Crossy sa tam určite dostanú. Pre TN by dodávkou aj MHD Low Entry crossov mal nastať koniec B732 aj na zálohe, kde asi ostanú všetky 3xB932, a 2xB832. Možno dokonca aj jedna B952.
V lete by som chcel zavítať na návštevu TN dopravy, láka ma predovšetkým závideniahodný vozidlový park. V 10/2008 som zase vyskúšal "MHD" v Dubnici nad Váhom, teda vnútromestskú dopravu charakterom pripomínajúcu mestskú. Mal som možnosť stretnúť väčšinou iba B732 v dosť žalostnom stave. Som zvedavý, čo všetko zmení táto obnova.
no na PAL bývalo v TN čo si ja pamätám Ikarusy 280.10:
TN-627AE - Horné Srnie, TN-643AM (TN-815BP) - Tr. Teplice, Považská Bystrica, Omšenie, TN-644AM - Tr. Teplice, TN-708AM - Nemšová, TN-713AM - Nemšová, Horné Srnie
a Karosa C744 NM-577AJ: Stará Turá - NM - TN, ale ten bol z prevádzky NM.
Pokiaľ si pamätám, kĺb sa ešte objavoval aj na trase do Bánoviec nad Bebravou (aj som ním išiel) a do Topoľčian či Partizánskeho. Ale je možné, že bol z prevádzky BN, TO alebo PE.
A do ktorých obcí v okolí TN+IL ešte zvykli v rámci prímestskej dopravy jazdiť kĺbové autobusy, okrem už spomínaných? Samozrejme, ťah Trenčín-Trenčianska Teplá-Nová Dubnica-Dubnica nad Váhom-Ilava neuvažujem, pretože to je jasné.
na oboch týchto linkách jazdievali Ikarusy 280.10 po GO, v peknom modro-bielom nátere, klasickej PAL schéme (presne ako 280.87, len miesto červenej farby modrá). Neviem, či sa náhodou jeden z týchto busov nevyhol šrotovisku predajom. ?
Ja si pamätám, ako som cestovával prímestským Ikarusom do Horného Srnia - a ešte v roku 2001 chodieval narvaný na prasknutie. Teraz je na jeho poradí C734 a po dnešku tam asi skončí Crossway 10,6...
Gratulujem vám k 74 novým Crossom a prajem im veľa šťastných kilometrov a spokojných cestujúcich.
Inak, na prímestskej (ale aj mestskej) doprave v okolí TN sa to veru riadne pomenilo. Pamätám si, keď som pred pár rokmi jazdieval modrým Ikarusom 280.10 z Trenčína, cez Trenčiansku Teplú, Trenčianske Teplice až hore do Omšenia. Teraz je to už iba nostalgia.
Podľa info z K-Reportu majú dnes konečne prísť z Mýta dlho očakávané prímestské Crosswaye - zatiaľ 37 kusov. Okolo druhej išli cez Brno, takže už by mali byť v Trenčíne.
Moja včerajšia skúsenosť s vodičmi: #72, 18:48 na L8: (6044) - výborná jazda podľa CP. Počas cesty sanaskytla prekážka na Rázusovej ulici, kde motorkárovi idúcemu po hlavne od zimáku na Hasičskú nedalo prednosť auto zo Smetanovej križujúce Rázusovu. Policajti preto Rázusovu v úseku Jiráskova - Komenského v smere do centra uzavreli a busy (ja som šiel L8, ale aj L18 pred nami). Vodič preto operatívne obišiel miesto cez Jiráskovu, Hurbanovu a Komenského (kvôli zle parkujúcim autám sa ledva preštrikoval) a napojil sa na svoju trasu. Zastavoval na všetkých zastávkach oka treba, bez nutnosti zvonenia.
#32, 01:45 na L50: (6406) - jazda s preplneným nočákom v smere na Juh nebola závideniahodná, napriek tomu 2min meškanie v norme. Naviac, zastavil na znamenie aj na Inovecká, stred (chválim), a aj Pod Juhom v smere do centra (tiež plus). Akurát nedovolil na Soblahovskej a Braneckého nástup strednými dvermi (neviem či to je interné pravidlo, ale pokiaľ viem nočák nie je ničím iný).
Inak aj podľa tohto, ostatné zastávky nočáku by mohli byť na znamenie, štvrť Pod Juhom je totiž úplne odrezaná, človek aby buď vyšlapal 15 min na Juh alebo rovnako do 2/3 Soblahovskej až k č.d. 25 ?
alebo este moznost d) dat na znamenie zastavky co boli uz doteraz zauzivane ako zastavky na znamenie avsak odkedy su nove oznacniky, uz su neni oznacene. Napriklad ak pojdes busom, ktorymkolvek a budes chciet vystupit pod juhom neviem ci narazis na sofera ktory ti zastavi len preto ze stojis pri dverach, je to proste taky zvyk a mala by sa SAD/mesto ujednotit a informovat aj vodicov lebo ak by sa im mali teraz brat za to premie to by sa museli zobrat vacsine...
to nebolo osobné ? Ja len že kde sa menej vystupuje počas toho, čo môžem vidieť. Podľa môjho názoru sú možné riešenia tri:
a) na znamenie nechať väčšinou zastávok, máme nový vozový park a zvoniť by sa cetujúci naučili
b) dať vybrané zastávky na znamenie napr. po 17:30 (a samozrejme ich patrične podľa zákona označiť)
c) nedať na znamenie žiadnu zastávku, avšak oveľa viac "dupnúť" na tých vodičov, čo vnútorný späťák nepoužívajú/nechcú používať a siahnuť im na prémie, a naopak oceniť tých spoľahlivých (trhový mechanizmus v praxi ?)
L6 urcite nezostihlovat, ale zosynchronizovat s prichodmi a odchodmi rychlikov (samozrejme nie len L6). trafikon sa meni raz rocne, toto nemoze byt pre sadku (mesto) problem, o tom ma nikto nepresvedci, je to len ich nezaujem, alebo neochota
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ed