Po posledných nepríjemných skúsenostiach s našou MHD by som navrhoval, aby mali vozidlá GPS a mohli byť odsledované po svojej trase. Predsa sa meškanie tolerovať dá skôr ako to, ak bus na svojej trase zastávku vynechá úplne...predsa v špičke je meškanie do 5 min a v sedle do 2 min akceptovateľné, rovnako ako prípadný predstih 1 min. Ale problém je najmä v zlom nastavení intervalov na linkách. Naozaj by sa mali kompetentný zamyslieť na chronometrážou, a prejsť si trasy v niektorý týždeň aj víkend na všetkých linkách. Nie je predsa možné, aby mali busy rovnaký čas na prejdenie svojej trasy v špičke a v sedle, a následne vznikali predstihy 3-5 min. Potom sa busíky "loudajú" štyridsiatkou a brzdia ostatnú premávku, ktorá zase brzdí potom spätne ich.
este na novy CP si zabudol, ale ten pride podla mna rychlo. Stylom: rano dojdes na zastavku a zistis ze ti nejde spoj ktorym bezne chodis...nebudes vediet preco az sa sam dovtiúpis ze uz plati novy CP. Co nepoznate ako u nas vsetko chodi, najhorsim problemom nasej MHD je organizacia a disciplina
co sa tyka cas. chronometraze:
1-dobre rozlozene casy medzi zastavkami
2-snad ok, ale medzi niektorymi zastavkami je ten cas zvlastny (Hasicska-gympel 1 min.) a potom v biskupiciach rozdiel medzi zastavkami 3 a 2 min. v smere spät su tiez nejake somarinky napr. medzi Legionarskou a Braneckeho 3 min. tam by bolo vhodne skratit trasu o 1 min. aby bolo rovnake tam aj spät
3,4,5-ok
6-jazdna doba sa predlzila oproti r. 2006 o 3-7(max) min. je to zbytocne si myslim, kazdopadne minimalne ta minuta moze ist dolu
7-ok
8-ako pisal kvorka pri sihotarskych linkach je zbytocne v zavere trasy z centra v smere na VUO niekde medzi zastavkami viac ako minutu a to plati aj pre ostatne linky
9-ok
11-ma az moc kratku jazdnu dobu busy maju problem stihat to aj cez vikend nieze to v spicke a robia sa potom husarske kusky ale za normalnej jazdy sa meskanie casto vytiahne aj na 15 min. cize tam by stalo mozno o uvazenie pridat tam nejaku minutu. hlavne usek JUH1-AS za 15 min.? to len L22 za marie terezie chodila za 15 min. na stanicu a to kratsou trasou vtedy este prazdnym mestom
13-celkova jazdna doba by vyhovovala ale rozlozenie medzi jednotlivymi zastavkami je hrozne medzi AS-hasicska 2 min. v zavere trasy az 6 min. ?
15,16,17-ok
18-tu je najviac vidiet to co kvorka poukazoval na poslednych zastavkach ktore su od seba vzdialene par metrov su rozdiely 2 min. a napr. medzi Legionarskou a Braneckeho 1 min.
19-hlavne rano by to presla rychlejsie aj prejde...
20-skratit
21-v zavere trasy v smere do Opatovej rozdiely 2-3 min. medzi zastavkami, somarina, skratit o 2 min. aspon
23-tiez skratit o 2 min.
28-to uz som spominal v smere VUO-JUH3 medzi zast. Pod Juhom a Vychodna 3 min. a Vychodna po konecnu 2 min. v centre su zasa casy kratke...medzi Leg. a Leg., nemocnica 1 min.:(
Osobne si myslím, nie žeby som sa chcel zastávať vodičov, že predstihy často spôsobuje zle nastavené chrono medzi zastávkami. Je predsa diametrálny rozdiel ísť v špičke cez centrum a v sedle. Na porovnanie, v roku 2000 linka 8 odišla od VÚO o 18:35, pri zimáku mala odchod 18:40 a na Hasičskej bola 18:44 min.
Najmä linky ako 23/28 by mali mať v závere trasy kratšie intervaly. Je nezmysel, aby jazda sihoťou mala medzi ktorýmikoľvek zastávkami 2min interval! Od Rázusovej po VÚO jedine 6-7 min. Viac nie.
Isteže, tých faktorov je viac. Ale myslím si že minimálne ako prípoj na R od BA a ZA by sa uživila. Lenže tu ani to už nefunguje. V každom prípade by si zaslúžila nejakú invenciu, ale zločinecká už ani nechce niečo vymýšľať, ľahšie je len škrtať...
Tak keď sa pozrieme na jazdnú dobu električky, netaktový grafikon ako električk, tak aj osobákov na trati 120 a fakt, že autobus ma v najčastejšie používanej relácii Trenčín - Trenčianske Teplice odvezie priamo, tak ani nieto divu, že Zločinecká má neustále tendenciu premávku na trati 122 zastaviť.
Električku by bolo treba prevádzkovať v režime technickej pamiatky a nie ZDO.
už dávno sa riadiaci vozeň neobjavoval v pravidelnej prevádzke. Naviac po tom, čo sa zrušila výhybňa Kaňová, je nepravdepodobné aj nasadenie dvoch električiek na trať. Hlavne že po ceste tam premáva kopu PAL busov. Celé to má príčinu v tom, že prípoje nenadväzujú na vlaky, električka končí už cca o 18:00 hod. A to sa ani pri lepšej vôli cestujúci z Trenčína nevie dostať do Teplíc, ak pracuje do 16:30 - 17:00...takže tak.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
richard001