Reakcia na: Vladimír #14053:
Štandardne majú acquireri zmluvné podmienky také že obchodník nemôže účtovať vyššou cenu za platbu kartou VŠ v hotovosti. To nemá nič s tým v koho kompetencií je tarifná politika, ale s tým či acquirer chce alebo nechce s tebou uzavrieť zmluvu a akú.Ale platby vo verejnej doprave sú špecifická záležitosť ktorá funguje inak technicky aj zmluvne, takže sa nedomnievam že toto by bol problém (však aj v BA sú platby kartou výrazne znevýhodnené). Na druhej strane ale ani nerozumiem motivácii robiť to tak.
810zssk
Čo sa zónovej tarify týka, považujem ju za vhodnejšiu, lebo a) je ľahko použiteľná na definovanie platnosti PCL a b) ak je dobre nastavená, nepokutuje cestujúceho za použitie dlhšej prepravnej trasy - čo cestujúci nerobí z pasie, ale väčšinou preto že vhodnejšia možnosť v danom čase neexistuje. Osobne nevidím žiadne zásadné benefity kilometrického systému.
Nerozumiem ani benefitu toho aby sa nedal kúpiť lístok v aplikácií. Čo sa tým dosiahne? Jediný argument je nejaká údajná "duplicita" oproti kartám, ale obzvlášť v situácií kedy ten systém technicky už vyrobený je, nepovažujem ten náklad za nehodný benefitu ktorý appka prináša. Napríklad aj odbavenie cestujúceho je rýchlejšie keďže stačí do vozidla nastúpiť a odpadá potreba prikladať kartu a zdržovať nástup.