Reakcia na: 810zssk #14037:
Takže navrhujete, aby zúčtovacím obdobím bolo ľubovoľných 24 po sebe nasledujúcich hodín, a systém by neustále skúmal, či za týchto posledných 24 hodín konkrétny cestujúci neprekročil limit. To by podľa mňa značne zvýšilo nároky na výkon systému, ale nemožné by to snáď byť nemuselo. Problém asi je, že stále by mala platiť zásada len jednej platby za deň, no a to si neviem predstaviť, ako by sa to skomplikovalo.K zónam: Ako som písal, myslím si, že je to prežitok. V 90. rokoch neexistovali také digitálne možnosti ako dnes. Tak sa zavedenie diskrétnych zón, namiesto relácií pre spojenie každých dvoch párov zastávok, mohlo zdať ako zjednodušenie. No ale dnes to tak už nie je. A teda súčasnosti u nás v regionálnej doprave nie je sadzba úplne kontinuálná, kedy by sa platilo za každý jeden kilometer zvlášť, ale existuje 19 pásiem od-do. A myslím si, že v rámci týchto možností sa aj PCL vysporiadali dostatočne.
K aplikácii a 24-hod. lístku: Problém je, že ani nikdy existovať nemali. V roku 2022 v Trenčíne totiž nedošlo k zjednodušeniu tarify, ale naopak k jej skomplikovaniu (a teraz sa len jedna komplikovaná tarifa má meniť za inú). Proste si niekto (tušíme kto) vymyslel pekne znejúce frázy a nezaujímal sa ako to bude fungovať v realite. A tak sme získali aj 24-hod. lístok, aj aplikáciu, aj platby kartou – ale len pri jednom termináli u vodiča s tlačou papierového lístku...
PtrkHrnk
S tým ústavným právom na hotovosť sme sa dostali do riadnej šlamastiky. Nebyť neho, tak som za úplné zrušenie hotovosti. Takže si myslím, že už môj návrh je kompromis.
Ale keď sa teda zhodneme, že treba obmedziť predaj u vodiča, ale zároveň zachovať hotovosť, tak nám ostávajú asi len tie automaty. Ale to nie sú len automaty (najlepšie asi na každú zastávku), ale aj nové označovače vo vozidlách. A tiež nutnosť dvoch úkonov – zakúpenie lístka a následné označenie.
Tak mi napadá minimalistická možnosť – jeden automat v každom vozidle, ktorý by vydával lístky s okamžitou platnosťou