síce chápem to čo si napísal, nakoľko nemám len tri triedy ľudovej, ale napriek tomu diskusiu na tému CP a nasadzovanie kĺbových vozidiel vítam, a to aj preto, že už pred "veľkohubými vyhláseniami" o skvelom intervalovom CP predsa boli zozbieravané údaje...takže istá obava je tu asi opodstatnene aj teraz.
Ja tiež verím, že "za Juraja" bude lepšie ako bývalo doteraz, ale preto je nutná diskusia aj na tomto fóre. A preto čo sa týka súbehov, vláčikov a kĺbov, daný stav je vysoko neuspokojivý na to, aby sme to nechali tak. Jednoducho, sem s postrehmi a dobrými nápadmi. ?
nemáš úplne pravdu, pretože výmena e.č. nie je v tomto prípade nutná /viď SAD ZV/. Pokiaľ ide o ostatné záležitosti /ako poistenie/ atď, neznamená to, že by to bolo podmienkou. Druhá vec je, že na rozdiel od SAD ZV je v TN dobrým zvykom prihlásiť bus a zmeniť e.č., a definitíve vyriešiť aj otázku dane z motorových vozidiel.
A teraz niečo pre všetkých, ktorí tu neustále riešia cestovný poriadok a nasadenie (kĺbových) vozidiel.
Ako sme sa mohli na stretnutí dozvedieť, v druhej polovici uplynulého roka vznikol v SAD Trenčín reorganizáciou riadenia samostatný odštepný závod MHD (OZ MHD). Tento OZ má svojich zodpovedných pracovníkov (ak som si dobre zapamätal sú dvaja) ktorí sú zodpovední za chod trenčianskej MHD. Trenčianska MHD teda už nebude (tak ako doteraz a tak ako aj v iných podnikoch SAD) len vedľajšou činnosťou popri prímestskej a diaľkovej doprave, ale stáva sa jej rovnoprávnou sestrou.
Ďalšou vecou je, že SAD TN zavádza do praxe nové softvérové vybavenie, pomocou ktorého je možné z údajov z čipových kariet zistiť a vyhodnotiť jednak obsadenosť vozidiel a jednak aj prepravné prúdy. Na základe týchto údajov je možné potom vypracovať také linkové vedenie, cestovný poriadok a nasadenie vozidiel, pri ktorých sa dajú odbúrať známe autobusové vláčiky, či nasadenie kĺbových vozidiel na spoje ktoré to nepotrebujú. Pre optimálne vyhodnotenie však treba zozbierať údaje za určitý čas, takže treba byť v tomto trpezlivý.
Taktiež netreba zabúdať na to, že cestovný poriadok schvaľuje mesto. Čiže ak aj SADka navrhne akýkoľvek perfektný cestový poriadok, do praxe sa dostane až keď ho požehná pečiatkou dotyčný úradník (viď http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5426). Ale vraj aj v tomto sa už blízka na lepšie časy.
A chystajú sa aj ďalšie vylepšenia pozdvihujúce trenčiansku MHD na úroveň ostatných krajských MHDčiek (viď napr. vnútorné tabule), ale o tých tu nebudem hovoriť, pretože ich realizácia si vyžaduje dlhšie obdobie (a možno aj nie) a výsledok sa ešte môže zmeniť.
Trenčianske EČV mať síce nemusí, ale podnikať na neprihlásenom vozidle s českou prevoznou značkou sa tiež nemôže. Však už len kvôli takému detailu (z pohľadu cestujúceho) ako je zákonná poistka musíš mať auto prihlásené.
najväcsou chybou je ked ide kolona autobusov, pricom ten prvy poberie vsetkych a ten posledny si ide prazdny, alebo vobec nezastavi ani na zastavke. takze nieje ani tak problem mala kapacita vozidiel ale nespravne rozlozenie, nacasovanie spojov. odznelo to aj v spravach na markize ak ste si niekto vsimli, ze Trencania su zatial stale este nespokojny so sucasnym grafikonom, musim s tym suhlasit bohuzial. ale uz sa nieco chysta tak som na to zvedavy:)
l. 5? ta uz je za svojou slavou ked na nej v spicke chodilo 4 az 5 vozidiel z toho 2 klbove...chodievas nou ked si myslis ze je tam treba klb? ja som zopar krat siel spojom 14.05 od vodarov ale ziadna pretazenost to teda nebola, to ti poviem. pre juh 1 staci tolko busov kolko je len spravit lepsi grafikon a klby nam netreba. na l. 15 a 8, dobre dajme tomu. ale tie 3 vozidla pre l. 1. a poobede asi vsetky spoje co idu az do Kubrej. l. 8 je kazdopadne treba poobede posilnit kapacitne, 1 spoj za hodinu je malo a zvlast ked ten spoj ide v subehu s l. 18
nooo na linke 1 by som urcite nechal minimalne 2, dalej by som nechal jeden na linke 8, jeden by som dal na poobednajsie vykony linky 5, to by dajme tomu mohol byt aj ten citelis, a posledny by som dal na striedacku linky 1 a poobede linky 15.
na SADke ten dohovor vyzera asi tatko:" hej prosim ta fero na l. 21 spoj xxx od zastavky Hasicska zastavuj, mame tam jednoho informatora, na ostatnych spojoch kludne nezastavuj ale na hento si posvietime"
na l. 17 zastavuje len ak sa mu podari a to nechodim tym spojom tak casto a vzdy je cosi...ale napisem asi tiez staznost, nevies presne mail kam to adresovat? lebo inak vodici tiez odzrkadluju kvalitu a sluzby MHD u nas su taki velmi biedni ale zasa na druhej strane su aj taki co su ozaj ludia na svojom mieste, zasa aby som nekryvdil. napr. pan Milan zo Sedlicnej na #35. co viem vzdy chodi na cas, nenadava ludom, zastavuje na zastavkach a je prijemny aj ked sa ho niekto nieco spyta a takych by som mohol menovat viac, ja by som tym vselijakym expertom strhol premie a dal ako odmenu tym co si naozaj dobre plnia svoju pracu
ja ti vravim ze styri su tam neni, tym ze jazdia klby aj na l. 8 a 15 som nemyslel jeden spoj, ale napr. rano robi spicku na l. 15 jedno klbove vozidlo a poobede zasa na l. 8 ale tiez aj 15 a inych linkach, takze na l. 1 sa nahromadia klby akurat okolo 13 hodiny...inac tak 2-3 vozidla su tam v prevadzke...doobedu vacsina spojov solo...takze nieje to az tak celkom pravda s tymi 4 vozidlami. ale beriem tvoj nazor, na ktoru linku by si teda ty dal klby s tym ze ich mame 5? ako by si to rozdelil?
ja som dnes isiel busom c 04 ktory nahradil bus c 85 mimochodom an toho vodica z busu 83 som este asi pred rokom napisal staznost dispecerovi tiez na tuto vec co uvadzas aj ty odpoved som dostal ze z vodicom bol urobeny pohovor a ak sa to stane este raz budu mu musiet siahnut na premie od vtedy som s nim uz isiel x krat a čuduj sa svete vzdy zastavoval neviem ako je to na inych linkach ale na linke č 21 uz zastavuje
nooo ja netvrdim, ze tam klb netreba, ale vravim, ze naco dalsi ked su tam uz 4
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Ako sme sa mohli na stretnutí dozvedieť, v druhej polovici uplynulého roka vznikol v SAD Trenčín reorganizáciou riadenia samostatný odštepný závod MHD (OZ MHD). Tento OZ má svojich zodpovedných pracovníkov (ak som si dobre zapamätal sú dvaja) ktorí sú zodpovední za chod trenčianskej MHD. Trenčianska MHD teda už nebude (tak ako doteraz a tak ako aj v iných podnikoch SAD) len vedľajšou činnosťou popri prímestskej a diaľkovej doprave, ale stáva sa jej rovnoprávnou sestrou.
Ďalšou vecou je, že SAD TN zavádza do praxe nové softvérové vybavenie, pomocou ktorého je možné z údajov z čipových kariet zistiť a vyhodnotiť jednak obsadenosť vozidiel a jednak aj prepravné prúdy. Na základe týchto údajov je možné potom vypracovať také linkové vedenie, cestovný poriadok a nasadenie vozidiel, pri ktorých sa dajú odbúrať známe autobusové vláčiky, či nasadenie kĺbových vozidiel na spoje ktoré to nepotrebujú. Pre optimálne vyhodnotenie však treba zozbierať údaje za určitý čas, takže treba byť v tomto trpezlivý.
Taktiež netreba zabúdať na to, že cestovný poriadok schvaľuje mesto. Čiže ak aj SADka navrhne akýkoľvek perfektný cestový poriadok, do praxe sa dostane až keď ho požehná pečiatkou dotyčný úradník (viď http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5426). Ale vraj aj v tomto sa už blízka na lepšie časy.
A chystajú sa aj ďalšie vylepšenia pozdvihujúce trenčiansku MHD na úroveň ostatných krajských MHDčiek (viď napr. vnútorné tabule), ale o tých tu nebudem hovoriť, pretože ich realizácia si vyžaduje dlhšie obdobie (a možno aj nie) a výsledok sa ešte môže zmeniť.