Reply on: kvorka #1358:
Akurát, že vtedy zozbierané údaje (a kto vie čo to za údaje boli) spracovával VÚD, ktorý z nich vypracoval taký výsledok, ktorý sa musel hneď po 2 mesiacoch upraviť. Ono z kancelárie na Vlčincoch do Trenčína nedovidieť. Teraz si však nové údaje (za 2 roky sa toho isto trocha pomenilo) pozbiera a vyhodnotí dopravca sám. Verím, že domáci páni zo SADky ktorí sa s danými problémami denno-denne stretávajú do miestnej problematiky vidia lepšie ako teoretici z VÚD.Jalové diskusie typu že na tento spoj harmoniku netreba a oveľa lepšie by bolo poslať ju na inom spoji o 10 minút skôr k ničomu nevedú, nakoľko treba poznať celé obehy vozidiel. Keďže práve tento menej vyťažený spoj robí preto, aby pri spiatočnej ceste zabezpečila iný, ďaleko vyťaženejší, spoj.
Naviac na to, aby bolo možné posúdiť kde sú aké prepravné potreby nestačí spraviť jednorázové náhodné pozorovanie.
Valec
Ako sme sa mohli na stretnutí dozvedieť, v druhej polovici uplynulého roka vznikol v SAD Trenčín reorganizáciou riadenia samostatný odštepný závod MHD (OZ MHD). Tento OZ má svojich zodpovedných pracovníkov (ak som si dobre zapamätal sú dvaja) ktorí sú zodpovední za chod trenčianskej MHD. Trenčianska MHD teda už nebude (tak ako doteraz a tak ako aj v iných podnikoch SAD) len vedľajšou činnosťou popri prímestskej a diaľkovej doprave, ale stáva sa jej rovnoprávnou sestrou.
Ďalšou vecou je, že SAD TN zavádza do praxe nové softvérové vybavenie, pomocou ktorého je možné z údajov z čipových kariet zistiť a vyhodnotiť jednak obsadenosť vozidiel a jednak aj prepravné prúdy. Na základe týchto údajov je možné potom vypracovať také linkové vedenie, cestovný poriadok a nasadenie vozidiel, pri ktorých sa dajú odbúrať známe autobusové vláčiky, či nasadenie kĺbových vozidiel na spoje ktoré to nepotrebujú. Pre optimálne vyhodnotenie však treba zozbierať údaje za určitý čas, takže treba byť v tomto trpezlivý.
Taktiež netreba zabúdať na to, že cestovný poriadok schvaľuje mesto. Čiže ak aj SADka navrhne akýkoľvek perfektný cestový poriadok, do praxe sa dostane až keď ho požehná pečiatkou dotyčný úradník (viď http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5426). Ale vraj aj v tomto sa už blízka na lepšie časy.
A chystajú sa aj ďalšie vylepšenia pozdvihujúce trenčiansku MHD na úroveň ostatných krajských MHDčiek (viď napr. vnútorné tabule), ale o tých tu nebudem hovoriť, pretože ich realizácia si vyžaduje dlhšie obdobie (a možno aj nie) a výsledok sa ešte môže zmeniť.