Model, ze objednavatel nakupi techniku a potom ju prenajima vysutazenemu dopravcovi nie je uplne neobvykly. V Norsku tak funguju cele zeleznice.
Dava to urcitu flexibilitu, ak dopravca predvadza napriklad nieco take ako svojho casu Arriva v Bratislave. Objednavatel ho moze hnat svinskym krokom a nezostane zo dna na den bez busov.
"Vodíkové" je tá najmenej dôležitá časť. Zaujímalo by ma, prečo práve kraj kupuje autobusy. Chce ich prenajímať dopravcovi? Rozhodol sa zriadiť vlastný dopravný podnik? V takom prípade asi mal byť podnik skôr ako autobusy...
To je tvoj pohľad, neberiem ti ho. Ale poďme k meritu veci. A o to tu ide. Švédsko - V roku 2021 dopravný podnik X-trafik investoval nemalé peniaze do dvoch vodíkových autobusov. Presnejšie – 1 303 710 eur. Všetko vyzeralo ideálne, až kým neprišli autobusy. A tu sa začala séria problémov.
Nemecko - Nemecké mesto Wiesbaden ruší po roku prevádzky svoj program vodíkovej hromadnej dopravy. Ako informuje portál HydrogenInsight, dopravný podnik dospel k názoru, že batériové elektrické autobusy sú omnoho lepšou voľbou a svetu tak poslali jednoznačný odkaz
Česko - V Čechách rozbehnú prevádzku prvých vodíkových autobusov na pravidelnej linke. Prepravca však férovo priznáva, že to bude stáť trikrát viac ako keby na linke jazdili naftové autobusy.
Poľsko -Dopravný podnik MPK Poznaň sa rozhodol okamžite stiahnuť všetkých 25 vodíkových autobusov Solaris Urbino 12 Hydrogen zo svojej flotily po tom, čo palubné diagnostické systémy všetkých vozidiel zaznamenali nečakané poruchy.
Popýtam sa v Bratislave chlapcov, aké majú skúsenosti s týmto zdrojom pohonu. No a na koniec. Ja vždy vidím problém tam, kde vznikol. Ale to každý máme iné oči.
Presne tak, je plne legitímne mať názor, aj na vedenie mesta. Ale tie zaklínadlá a záhadné vyjadrenia, človek netuší vôbec o čom to je a k čomu to smeruje (na 90%). Zvyšok vždy dá niečo, čo rozprúdi diskusiu, často nepríjemné ale k veci. Pesiak však tak nejak sám vojak v poli.
opäť, znova a ešte raz. palce dole pri svojich príspevkoch nemáš preto, že sa tu niekto spriahol s Rybníčkom, SAS alebo kýmkoľvek iným, kto ťa straší. máš ich preto, lebo píšeš čisté bludy, ktoré obťažujú túto diskusiu, a nikoho nebavia čítať.
Som rád, že ruka v ruke idete dolnopaprčiari s politikou hlupákov zo SAS. Najhoršie je, že ťahajú aj peniaze od vás, milí dolnopaprčiari! Draxter to správne vystihol.Tak do platenia v o d í k o v i a ! O rok si napíšeme. Škoda, že sa tu neprezentuje konkrétny človiečik, by ste sa museli dobre hanbiť aj zo Sulíkom a Matejkom.
Vrelo odporúčam sa spýtať orgána od SAS - Matejku / krajský predseda SAS/ , ktorý určite dá niečo zo snov svojho bývalého propagátora Sulíka v tejto veci.
Netýka sa to MHD v Trenčíne, ale keďže sa tu diskutovalo o integrovanej doprave v TN a ZA krajoch, tu je prvá decembrová lastovička v regionálnej doprave.
Premávka na Štedrý deň bude rovnako ako v predošlom roku. Denné linky do 16:30, následne už len N1, N2, N3 a 16 v úseku AS - Kubrá. Kubrá tak bude mať na Štedrý deň 30-minútovku, po 17. hodine 60-minútovku.
Osobitné CP na 24.12. a 31.12. sa na iMHD automaticky začnú zobrazovať 20 dní pred príslušným dňom. Z technických príčin na strane iMHD, ktoré v tejto chvíli nie je možné riešiť inak, sa na L16 ako jedinej generujú špeciálne stĺpce už teraz. To môže vytvárať dojem, že L16 na Štedrý deň do Kubrej pôjde a L11 nie.