Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #3877:
Aha,cize ked sa nastupuje dvomi dvermi, tak je kvoli kontrole zriadene prilozte kartu pri druhych? 😃
Reakcia na: 810zssk #3875:
Nepotrebuješ... ale vysvetli to úradníkom na magistrátoch. Nehovoriac o tom, že prístup Trenčína k PCL (cena, povinnosť prikladania) mi pripadá, ako keby sa k tomu mesto uvolilo proti svojmu želaniu, len aby vyzerali dobre (alebo aby im ľudia zo SADky a/alebo imhd s tým konečne dali pokoj ? )
Reakcia na: 810zssk #3876:
aj na Slovensku je to kvôli kontrole a štatistika je na posledných miestach... ?
Reakcia na: VLK #3874:
Mas dojem, ze sa bavime o Londyne? Nuz, tak preto ho nespominam 😛 Mimochodom, cestoval som v Londyne cez pracovne dni a hoci sa tam v busoch pipa, je potrebne dat do pozornosti, ze za celu dobu mojho cestovania (hoci mozno to bolo len stastie) na kazdej zastavke nastupovalo o dost menej ludi ako bezne na Slovensku a teda aj zdrzanie z pipania bolo mensie. V Londyne je to navyse ani nie tak kvoli statistike ako kvoli kontrole listkov (t.j. nieco podobne ako ma byt v BID - tiez pri nastupe v primeste bude robit Prilozte kartu aby vodic vedel ci mas platny PCL - faktom je, ze aj z uvedeneho dovodu povazujem za lepsie papierove PCL).
Reakcia na: irizar #3871:
Ja netvrdim, ze je to vylucne chyba dopravcu.. btw. co sa tych halierov tyka.. na to nepotrebujes aby si PCLckari prikladali kartu 😉
Reakcia na: 810zssk #3869:
inak je zaujímavé, že napríklad nehaníš taký Londýn, že buzerujú cestujúcich, ktorí majú zakúpené BUS / TRAVEL PASSy... tam to je normálne, že prikladáš kartu vždy a všade... ?
Reakcia na: 810zssk #3869:
nerozumiem tomu všetcia? DPMK snáď takto buzeruje cestujúcich? Ostatní (SAD) používajú nástup prednými dverami v snahe ušetriť na stratách za čiernych pasažierov a platoch prepravnej kontroly. Ale to je len otázkou dopravcu, prípadne prepravcu ako objednávateľa - čo máš možnosť vidieť na SAD TN, kde sa zmenil systém nastupovania bez výrazného zásahu do systému vybavovania cestujúceho - pre vodiča sa nezmenilo nič, zmenila sa iba filozofia. Ak by nebolo povinné prikladanie kariet - žiaden problém, palubný počítač to hádam bez tých kariet prežije ?
Reakcia na: S499.1023 #3867:
samozrejme, ja som sa len pokúšal vysvetliť, že to nie je myšlienka pochádzajúca od dodávateľa systému. Aj u EMtestov je prakticky jedno, ako budeš štatistiku získavať a ide to aj bez povinného prikladania kariet (príklady som už uviedol - KE, PCE, HK). Sám poznám iné formy zisťovania štatistiky prepravených cestujúcich. ?
Reakcia na: 810zssk #3869:
Myslím, že dopravcovia by štatistiku v podstate mali na háku, keby ju od nich nechcel objednávateľ. V tomto smere totiž u nás vládne úradníck paranoja ("boh chráň aby sme dopravcovi zaplatili čo i len halier viac než na koľko má nárok") a sklon produkovať čo najviac zbytočných papierov (ktoré, súdiac podľa výsledkov väčšiny optimalizácií, aj tak nikto nečíta).
Reakcia na: VLK #3861:
Aha. Takze nahodou statistiku zacali potrebovat vsetci dopravcovia naraz? ?

Re #3868 kvorka: A co ze je najobjektivnejsi? Preto budeme otravovat (a odradzat) ludi a spomalovat premavku? Ak je cielom presne pozorovat ako ludia ubudaju, kvoli debilitam tipu Prilozte kartu, tak prosim.
Už si pripadám ako verkel: prikladanie kariet ku čítačke je jednoznačne najobjektívnejší ukazovateľ vyťaženosti. A v tom má draxter pravdu. Ale pokiaľ čítam jeho príspvky, nikde nevravel, že by to nemohlo byť lepšie inak, alebo žeby bol proti "neprikladaniu". Koniec koncov, nie je to aj tak na ňom, on nie je žiadny funkcionár mesta a ani SAD. Bodaj by bol späť rok 1990 s nástupom kade-kde. To by sme tu určite privítali všetci. ?
Reakcia na: milan005 #3860:
VLK asi nie, to je možno naozaj len o tom nepochopení, ale draxter tu menovite obdivcoval prikladanie karu tu ako jedninečný a prakticky nenhraditeľný nástroj na získavanie štatistiky.
A ak je pre vás, milí Trenčania, oprávnená kritika a pokus o diskusiu osočovaním, tak sa majte.
Reakcia na: Vladimír #3862:
V tom prípade dozrel čas, aby si sa s nešotokomunitou zúčastnil Kukanovej Desiny ? .
Reakcia na: Vladimír #3864:
okej, myslel som totiž, že jazda do Kubry bola spojená s nejakým výletom do prírody, tak že možno ?
Reakcia na: draxter #3863:
Nie som šotoušom fotografie produkujúcim, takže žiaľ s fotkami nemôžem slúžiť.
Reakcia na: Vladimír #3862:

ad mesto: Ďakujeme. Trasa L11 je naozaj to najlepšie čo MHD ponúka...vystúpiť a nabrať si čerstvú kyselku v Kubre je super. Kedysi bol zážitok sa tam previesť aj Ikarusom ?

Ad vozidlový park: Karosa #75 je 832 ? ale presne ako vravíš. V TN už 700ky sú len na zálohe.

Cestovný poriadok: žiaľ asi to ticho ? . S tým večerom máš absolútnu pravud, na 20-tisícový Juh ide 1x L1 a 1x L8 do hodiny (10 min posebe a 50 min nič), a občas do toho L21 (teda 1x). Pri Baumaxe nehľadaj žiadnu logiku...je to tak ako píšeš.

Vodiči: ako ktorý na ako ktorej linke. Ako všade. Predstihy sú zlé ešte viac, ak ideš po tej 19-tej hodine alebo posledným spojom. 3 min je niekedy "iný náskok". ?

Tie vývesky sú tak kadejak vyrezávané, to je fakt. Aj ja by som si vedel predstaviť dizajn a lá BB.

Vďaka za postrehy. A máš aj dáke foto?
Práve som sa vrátil z Trenčína, ktorý som si (oproti všetkým ostatným s dosť dlhým odstupom) ako posledný zaradil do zbierky mnou navštívených krajských miest SR. Ak dovolíte, zopár postrehov cezpoľného:

MESTO - Veľmi pekné, myslím, že sa hneď na prvý raz zaradilo medzi miesta, kde sa budem cítiť dobre. Nielen veľmi pekné centrum, ale všetky mnou navštívené štvrte (vrátane sídlisk) pôsobili celkom príjemným dojmom. Najviac sa mi páčila trasa L11 do Kubrice.

VOZIDLOVÝ PARK - Veľmi veľmi slušný, v podstate až na jednu sedemstovkovú Karosu č. 75 jazdili všetko nové vozy. Ja osobne som sa celkom prvýkrát viezol v autobuse Crossway LE; dojem celkom dobrý, až na to, že v celom buse nie je jediné miesto na nízkej podlahe (dve invalidné dôchodkyne to na Juhu dosť komentovali, že si nemajú kam sadnúť). Vo vozoch celkom čisto, okná reklamnými plagátmi polepené minimálne....

OZNAČNÍKY - Tak som už aj ja konečne videl toľko diskutované nové označníky. Je pravda, že s príslušnou normou si toho veľa nepovedali, ale inak celkom zaujímavo poňaté. Trochu sa obávam ich schopnosti vzdorovať vandalizmu, ale to ukáže čas. Čo veľmi oceňujem, sú farebné zóny. Považujem to za veľmi dobrú myšlienku (inde som sa s tým ešte nestretol) a zároveň krásny príklad, ako podať pomocnú ruku v orientovaní sa cudziemu návštevníkovi mesta, a čo je dôležité, bez nezmyselného prečíslovávania liniek domácim. Naozaj super.

CESTOVNÝ PORIADOK - Vystúpil som z vlaku, prišiel ešte jeden vlak a do pätnástich minút odišlo spred ŽST snáď na všetky možné smery všetko (na Juh pre istotu aj na Saratovskú, aj na gen. Svobodu aj na Východnú). Ak je to myslené ako náväznosť na vlak, super... ale ak za tým nasleduje polhodinové dopravné ticho, tak je to už horšie. Celkovú dostatočnosť dopravnej obsluhy si nedovolím ako cudzí hodnotiť. Ale zaujal ma dosť drastický prepad počtu spojov večer po 19. hodine.
Čo som vôbec nepochopil, je systém, podľa ktorého niektoré spoje zastavujú a niektoré nezastavujú pri Baumaxe. Až dodnes som si myslel, že je to zastávka niekde na parkovisku, kam musia busy zachádzať. Po tom, čo som dnes videl, že je to riadna zastávka na trase, už absolútne nechápem, prečo tam nemôžu mať zastávku všetky spoje prechádzajúcich liniek.

VODIČI - Mysliac na neustále vaše ponosy, že vodiči jazdia pomaly, musím povedať, že moja skúsenosť bola presne opačná. Až na jeden prípad bola jazda vždy svižná, občas ma až rýchlosť prekvapila. Ďalšie prekvapenie však obyčajne prišlo po preštudovaní CP, keď som zistil, že na danú zastávku sme prišli predčasne. Nenavyknutý na také maniere som si smerom k Hasičskej dosť dobre zabehal (naposledy takto asi na strednej škole ešte), keďže pán vodič evidentne zhodnotil, že trojminútový náskok je v norme.

KOMUNIKÁCIA SAD - Toto by som videl ako najväčšie mínus. Môže prísť na zastávku aj pozlátený Crossway, ale keď v ňom nájdem oznam pre cestujúcich, kde súčasťou nadpisu sú tri výkričníky a celý oznam je vo fonte Times New Roman na A5-ke, ktorá evidentne vznikla roztrhnutím dvoch A4-iek napoly, dôležité časti textu sú miesto väčšieho alebo tučného písma zvýraznené farebným zvýrazňovačom, je to fakt zlé. Napokon, už ani samotné vývesky na zastávkach nie sú žiaden dizajnový skvost (o ich prehľadnosti ani nehovoriac), a to sú ešte pozliepané dohromady z viacerých kusov a to všetko efektne na podklad prilepené lepkami.

Toľko emócie bezprostredne po exkurzii. Je mi jasné, že z niekoľkých hodín pobytu sa hodnotiť nedá a ani sa o to nesnažím. Žiadne z uvedeného neprehlasujem za objektívnu pravdu, podávam len moje súkromné dojmy z prvej návštevy vášho mesta.
Reakcia na: S499.1023 #3858:
presne o tom hovorím aj ja... nie všade sa musí prikladať karta (KE, PCE, HK) keď si nekupuješ lístok (máš predplatený časový). A štatistika sa dá zistiť inak. Ja len hovorím, že to prikladanie kariet nie je výmysel dodávateľa systému, ale jeho používateľa (dopravcu). ?
Reakcia na: S499.1023 #3858:
VLK asi chcel povedat ze to zalezi od mesta a nie od draxtera ani od nikoho ineho, tak neviem o com sa tu vlastne hadas. Draxter ani VLK tu nepresadzuju prikladanie karty ani nastup "len" druhymi dverami. My sme vsetci kludne za to aby bol nastup vsetkymi dverami a bez prikladania...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.