Reakcia na: milan005 #14620:
Toto ma zaujalo, tak som skúsil spraviť takú jednoduchú Excel tabuľku s odchodmi prvých vlakov z Trenčína a príchodmi posledných vlakov do Trenčína a skúsiť nájsť vhodné spojenia v súčasnom CP a v novom CP. Analyzoval som sobotu, kedže tú si načrtol vo svojom príspevku. Skúsil som to ako pre Gen. Svobodu, tak aj pre Saratovskú. Spojenia pre aktuálne CP som hľadal pomocou imhd.sk vyhľadávača spojenia, nový CP som sa hrabal v .pdf, takže mohol sa stať, že som nejaké spojenie prehliadol.V prípade Gen. Svobodu som ako zlepšenie bral, ak v novom CP stačilo ísť o viac ako 5 minút neskôr z Juhu a opačne.
V prípade Saratovskej som vzhľadom na ponuku spojov bral ako zlepšenie ak rozdiel bol viac ako 10 minút. V prípade, že bolo treba čakať na stanici viac ako 32 minút, tak som bral, že neexistuje spoj MHD k/od daného vlaku. Na prestup na stanici som bral aspoň 3 minúty, na Obchodnú akadémiu aspoň 5 - 6 minút. Meškania MHD a ani vlakov som nebral v úvahu, aj keď z vlastnej skúsenosti viem, ktorá vrstva vlakov je spolahlivejšia, ktorá naopak.
V prípade Gen. Svobodu mi prišlo, že došlo aj k jemnému zhoršeniu. 1ka o 21:12 a 22:12 zo Sihote má už skratenú jazdnú dobu, vďakačomu sú tieto spoje o minútu skôr na stanici. Vlaky prichádzajú 21:20 a 21:19, tak sa skrátil prestupný čas na nereálne 1 - 2 minúty. V predchádzajúcich hodinách to aspoň v prípade REXov vychádza na 3 minúty, v prípade Považanov sú to stále len 2 minúty. I keď treba povedať, že výhoda Považanu je, že stojí pri 2 nástupišti, REX až pri treťom.
Inak je to +/- podobne, len po novom bude treba ísť na vlaky okolo :20 L1 a na vlaky okolo :40 L8, dnes je to naopak.
Saratovská dostala jednoznačné zlepšenie nadväznosti na vlaky, najmä predĺžením premávky a uprataním ranných spojov.
Vysvetlívky:
zelená farba - zlepšenie
žltá farba - rovnaký stav
oranžová farba - zhoršenie
EDIT: Samozrejme som nahral naopak opisy snímkov. Prvá snímka je Gen. Svobodu, druhá Saratovská.
Vladimír
Preto si myslím, že rovnaký systém v Trenčíne, kde vodiči turnusy až tak nestriedajú a často aj po mene vedia, koho kde stretávajú, bude ešte menej náchylný na akékoľvek problémy.
Samozrejme plne súhlasím, že doba ide dopredu a vzájomné čakania by už mohli/mali byť aj v dátach strojčeka. Jedna z prvých, ktorá to pred pár rokmi zaviedla, je Ostrava. Naše palubáky v zadávacej špecifikácii žiaľ takú funkciu nemali, a tak jej dorobenie bude zrejme vecou vývoja upgradu, ktorý bude treba zaplatiť. Ja o tom nerozhodujem, ale myšlienku podporujem. Akurát by som šiel jednoduchšou cestou oproti tej, čo načrtol milan005. Nemyslím si, že vodič potrebuje vidieť prípojný spoj na mape, podľa mňa by stačila jednoduchá textová info, že "čakať na L4 smer Opatová, príde o 2 minúty". Keď vieme reálne časy príchodu spoja zobraziť na zastávkovej tabuli, na vnútornom LCD, či v aplikácii, snáď nebude problém preniesť ho na obrazovku pre vodiča.
Ale toto je výhľad. Na začiatok bude určite len poznámka vo vzoráku.