Reakcia na: Marek6283 #14072:
Ak cestujúci vplyvom zmeny grafikonu bude musieť prestúpiť, systém APC ho skutočne zaznamená dvakrát. Otázkou je, akú odchýlku v meraní to spôsobí. Dosť dramaticky sa tu straší povinným prestupovaním, hoci ja v novom riešení nejaké významné rušenie priamych spojení nevidím. Áno, niektoré (autori tvrdia, že menej využívané) priame spojenie zanikajú, na druhej strane vznikajú nové, ktoré predtým neboli. Pre posúdenie správania cestujúcich budeme mať k dispozícii aj klasické meranie podľa počtu predaných lístkov. Nejaká metodika sa určite nájde.Vo verejnej doprave, viac ako všelikde inde platí, že dopyt je generovaný ponukou. Je možné, že sa ešte budeme čudovať, koľko cestujúcich cez víkendy a po večeroch začneme voziť. Samozrejme, ten efekt bude nastupovať postupne. Šanca na to je, pretože trend je skutočne taký, že pri dobrej frekvencii spojov a lístku na neobmedzený počet ciest, rastie počet tzv. voľnočasových ciest - čiže NIE do práce, nie do školy a nie k lekárovi. Pred pár rokmi som neveriacky krútil hlavou na prednáške jedného dopravného odborníka zo Švajčiarska, keď spomenul, že v MHD Zurich je 53% všetkých ciest podľa povahy účelu voľnočasových. Prešla necelá dekáda a dnes v Nitre konštatujeme, že časom, kde nám najviac z roka na rok pribúdajú cestujúci, sú víkendy a večery. Zdá sa, že správanie obyvateľstva sa mení aj u nás. A nie je dôvod, aby bol Trenčín v tomto trende výnimkou. Samozrejme, bude sa to sledovať, a ako som už uviedol, nikde nie je napísané, že sa naplánované zmeny časom nemôžu prehodnotiť.
S499.1023
Čl. 39a
(1)
Vydávanie hotovosti ako zákonného platidla sa zaručuje.
(2)
Každý má právo vykonať platbu za nákup tovarov a poskytnutie služieb v hotovosti zákonným platidlom, pričom prijatie takejto platby možno odmietnuť len z primeraných alebo všeobecne uplatňovaných dôvodov. Právo vykonať hotovostnú operáciu v banke alebo pobočke zahraničnej banky sa zaručuje.
(3)
Zákon ustanoví podmienky a obmedzenia práva podľa odseku 2.
Takže: Kde je vykonávací zákon k bodu 3?