Reakcia na: 810zssk #14037:
Takže navrhujete, aby zúčtovacím obdobím bolo ľubovoľných 24 po sebe nasledujúcich hodín, a systém by neustále skúmal, či za týchto posledných 24 hodín konkrétny cestujúci neprekročil limit. To by podľa mňa značne zvýšilo nároky na výkon systému, ale nemožné by to snáď byť nemuselo. Problém asi je, že stále by mala platiť zásada len jednej platby za deň, no a to si neviem predstaviť, ako by sa to skomplikovalo.K zónam: Ako som písal, myslím si, že je to prežitok. V 90. rokoch neexistovali také digitálne možnosti ako dnes. Tak sa zavedenie diskrétnych zón, namiesto relácií pre spojenie každých dvoch párov zastávok, mohlo zdať ako zjednodušenie. No ale dnes to tak už nie je. A teda súčasnosti u nás v regionálnej doprave nie je sadzba úplne kontinuálná, kedy by sa platilo za každý jeden kilometer zvlášť, ale existuje 19 pásiem od-do. A myslím si, že v rámci týchto možností sa aj PCL vysporiadali dostatočne.
K aplikácii a 24-hod. lístku: Problém je, že ani nikdy existovať nemali. V roku 2022 v Trenčíne totiž nedošlo k zjednodušeniu tarify, ale naopak k jej skomplikovaniu (a teraz sa len jedna komplikovaná tarifa má meniť za inú). Proste si niekto (tušíme kto) vymyslel pekne znejúce frázy a nezaujímal sa ako to bude fungovať v realite. A tak sme získali aj 24-hod. lístok, aj aplikáciu, aj platby kartou – ale len pri jednom termináli u vodiča s tlačou papierového lístku...
Vladimír
Nemyslím si, že nová tarifa je komplikovaná. Naopak, považujem ju za jednoduchú a používateľsky ľahko pochopiteľnú.
Viazať platnosť JCL na jeden konkrétny spoj bez prestupu bez časového limitu, a súčasne na časový limit v prípade prestupu, mi pripadá ako zbytočná komplikácia pre pochopiteľnosť produktu cestujúcim a súčasne komplikácia na strane vyhodnocovania platnosti. V minulosti som sa sám s rovnakou myšlienkou zaoberal, ale zavrhol som ju. Možno by to malo nejaký zmysel, ak by bola časová platnosť pri prestupe kratšia. Našich 60 minút však pokrýva každý spoj (dlhší nemáme), preto pridávanie ďalšej podmienky nemá zmysel.
Nesúhlasím so systémom, kedy sa pri elektronickej platbe vyžaduje pípanie pri každom nástupe. Zdržuje to a obťažuje. Súčasný systém je vyhovujúci.
Registrácia platobnej karty na zľavnené cestovné sa mi zdá byť zbytočným zväzovaním cestujúceho. Áno, dnes musí zľavnený lístok pri platbe platobnou kartou vybrať manuálne (krok naviac), ale neberie mu to flexibilitu rozhodovať sa, kedy aký lístok kupuje. Plus neviem ako by to bolo s registráciou všelijakých jednorazovo generovaných platobných kariet, ktoré sú dnes v móde.
Nesúhlasím s tým, že apka je nevhodná na platbu. Konkrétne ja inak v Trenčíne ani neplatím. Za výhodu apky považujem, že si celý nákup (aktiváciu) vyriešim mimo vozidlo vopred a pri nástupe už nezdržujem dopravu.