Toto z mestského webu stojí za pozornosť, ide o odpoveď dopravcu, ktorá presne vystihuje, ako to so záumom mesto o MHD vyzerá, keď ani takmer 2 roky po zmene dopravcu nemôžu nové nízkopúodlažné autobusy riadne zastavovať na viacerých zastávkach (kde sú teraz peniaze z parkovného, koľko zastávok sa uzrobilo za poslednú dobu?):
"V rámci mesta môžete vidieť rôzne druhy a výšky obrubníkov, kedy nie vždy je možné navedenie pneumatiky vozidla čo najbližšie k hrane nástupišťa bez rizika jej poškodenia. Rovnako tak dĺžka autobusovej zastávky nemusí umožniť pristavenie vozidla po celej jeho dĺžke. Bohužiaľ, stav cestnej komunikácie pri každej autobusovej zastávke rovnako nie je vždy vo vhodnom stave, čím je taktiež sťažené pristavenie vozidla MHD na zastávke. V neposlednom rade máme aj zastávky, kde označníky alebo samotné prístrešky zasahujú príliš do cesty a vodič tak musí brať aj v tomto prípade ohľad na prípadné poškodenie vozidla."
Presne takto to treba vytmaviť, nech ľudia vidia, že ani z 2 evry sa nič nezmení.
"V rámci mesta môžete vidieť rôzne druhy a výšky obrubníkov, kedy nie vždy je možné navedenie pneumatiky vozidla čo najbližšie k hrane nástupišťa bez rizika jej poškodenia. Rovnako tak dĺžka autobusovej zastávky nemusí umožniť pristavenie vozidla po celej jeho dĺžke. Bohužiaľ, stav cestnej komunikácie pri každej autobusovej zastávke rovnako nie je vždy vo vhodnom stave, čím je taktiež sťažené pristavenie vozidla MHD na zastávke. V neposlednom rade máme aj zastávky, kde označníky alebo samotné prístrešky zasahujú príliš do cesty a vodič tak musí brať aj v tomto prípade ohľad na prípadné poškodenie vozidla."
Presne takto to treba vytmaviť, nech ľudia vidia, že ani z 2 evry sa nič nezmení.
PtrkHrnk
K zónam: Ako som písal, myslím si, že je to prežitok. V 90. rokoch neexistovali také digitálne možnosti ako dnes. Tak sa zavedenie diskrétnych zón, namiesto relácií pre spojenie každých dvoch párov zastávok, mohlo zdať ako zjednodušenie. No ale dnes to tak už nie je. A teda súčasnosti u nás v regionálnej doprave nie je sadzba úplne kontinuálná, kedy by sa platilo za každý jeden kilometer zvlášť, ale existuje 19 pásiem od-do. A myslím si, že v rámci týchto možností sa aj PCL vysporiadali dostatočne.
K aplikácii a 24-hod. lístku: Problém je, že ani nikdy existovať nemali. V roku 2022 v Trenčíne totiž nedošlo k zjednodušeniu tarify, ale naopak k jej skomplikovaniu (a teraz sa len jedna komplikovaná tarifa má meniť za inú). Proste si niekto (tušíme kto) vymyslel pekne znejúce frázy a nezaujímal sa ako to bude fungovať v realite. A tak sme získali aj 24-hod. lístok, aj aplikáciu, aj platby kartou – ale len pri jednom termináli u vodiča s tlačou papierového lístku...