Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V Prievidzi sa chysta reorganizacia MHD:

http://www.sadpd.sk/
to chce protest.............
Nerozumiem jednej veci. Prečo nie je nadalej doprava pre Civilkarov zadarmo. Ja som civilkar a dostavam 700 korun mesacne!!!!! + 2.500 korun v listkoch na jedlo.
? ? ? ? ?

Za tlačenicu v autobuse sa aj tak neoplati dat peniaze. Odteraz chodim na čierno a nech mi skusi niekto niečo povedať. ? ? ? ? ? ?

mfp
Vážení páni Žinčicovia

Pamätáte sa ešte na jeden z nespočetných trefných výrokov géniov slovenského humoru Milana Lasicu a Jula Satinského „Kto chce byť ministrom, nech sa prihlási u súdruha Žinčicu“ ? Ľahkou parafrázou môžeme opustiť vody minulé a preplávať do súčasnosti : „kto ešte neupravil ceny, nech požiada o vydanie nového cenového výmeru samosprávny kraj“. Aj vám sa zdá, že súdruh Žinčica na samosprávnom kraji stále funguje ? Že má neustále to „správne myslenie, pevné postoje“ a guľatú pečiatku, ktorú v správnej dobe „prdne“ na správne miesto ?
Nič nové, perióda sa opakuje. Máme to tu zas. A pri inflačných perspektívach to tu bude opäť. A tak dokola. Hrajú s nami kolo-kolo mlynské. Dopravný podnik Bratislava i samosprávny kraj. Len cena lístka sa zvyšuje a biletár si mädlí ruky. Tento krát „len“ o mieru inflácie meranú spotrebiteľskými cenami, t.j. v priemere o 9 percent. Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar označil za hlavné dôvody, ktoré viedli k zvýšeniu cien cestovného v MHD, opatrenia vlády a zmeny v daňovej legislatíve. Pekné a racionálne a kopírujúce celkový trend zvyšovania cien všade a vo všetkom. Skutočne hodné myslenia súdruha Žinčicu. A čo občan. Z hľadiska uvádzaných dôvodov čo môže (si) zvýšiť ? Krvný tlak, adrenalín, cholesterol, žlč, či nedajbože prst ? Ale do akej výšky ? Do výšky miery inflácie – 9 % ? A má o to požiadať súdruha Žinčicu na samosprávnom kraji ? Všetci kompetentní Žinčicovia však (nielen) tento krát benevolentne a veľkoryso umožňujú občanovi prekračovať túto hranicu.
Ako by toho nebolo dosť, akoby neexistovali mantinely. Ožobračovanie pokračuje odvšadiaľ, zo všetkých smerov. Niekde v duchu legislatívy a opatrení vlády je možné všetko, inde v životnej (r)niti občana to nie je možné, nie sú (stále) zdroje. Poslanci, sudcovia, ústavní činitelia si kľudne idú upravovať platy na základe viacročných mier inflácie a občanom „inflačné“ neprináleží. Nezaslúžia si. Sú oni (Žinčicovia) vôbec v obraze, že napr. zamestnanci vo verejnej a štátnej sfére nemajú najmenšiu šancu uvidieť niekoľkoročné spätné „svoje inflačné“, ani keby navštívili očnú optiku ?
Ale to im nehrozí. A tak Dopravný podnik s požehnaním samosprávneho kraja, magistrátu, či mestského zastupiteľstva si „koná“ len to, čo „musí“, aby prežil. Či prežije občan, ich nezaujíma. Ale malo by. Ak totiž neprežije, neviem komu budú tie „úžasné služby“ poskytovať. Možno že konečne sebe samým. Aspoň sa raz tou dopravou zvezú a zistia jej „vynikajúcu“ úroveň. A zbadajú a pochopia svoju chybu, že ju nemali zvýšiť o 9 % ale aspoň o 90 %. Takýto krok by bol systémový s okamžitým účinkom. Vylúčia z nej hneď cestujúcu verejnosť a nebudú mať problémy s frflajúcim obyvateľstvom a riešením nákladov a úrovne dopravy.
Neviem, aspoň mi nie je známe, či a kedy tento monopolný dopravný moloch socialistického typu za účasti samosprávneho kraja urobil vo „svojej“ firme kvalifikovaný a nestranný audit a hľadal riešenie na znižovanie svojich nákladov a vytváranie racionalizačných opatrení i riešenie na zvyšovanie úrovne a kvality poskytovaných služieb. Ako pokazená platňa neustále hovoriť o zvyšovaní nákladov a znižovaní tržieb bez sebareflexie, bez hľadania ciest a opatrení vo vlastnej kuchyni, bez pozametania si pred vlastným prahom, je len obyčajnou (s)prostou ignoráciou objektívnej reality a požiadaviek i potrieb cestujúcej verejnosti. Nedá mi, ale pohľad na administratívnu budovu generálneho riaditeľstva Dopravného podniku Bratislava, mi okamžite evokuje paralelu siluety budovy STV, akú nemá ani americká CNN. Ak toto sú cesty znižovania (režijných) nákladov, tak pripúšťam, potom tomu nerozumiem. Nerozumiem ani tomu, prečo má tento neschopný moloch na poskytované služby „doživotne“ monopol. Čo robí a kde je protimonopolný úrad. Prečo by aj v tejto oblasti nemohla pôsobiť konkurencia. Alebo je to úmysel ?
Je skutočne lumen ten, kto dôsledky ekonomického vývoja v krajine kopíruje len zvyšovaním cien poskytovaných služieb bez pridania adekvátnej kvality (hodnoty) a zaslúži si skutočne najvyššiu manažerskú funkciu v danej organizácii. Analýzy totiž jasne ukázali, že od posledného zase tak prepotrebného a „odôvodneného“ zvýšenia tržby nevzrástli, ale naopak a malo za následok pri úbytku cestujúcej verejnosti akurát ďalšie roztáčanie cenovej špirály. Týmto „mysliteľským postojom a tvorivým postupom“ sa akurát podarilo odradiť časť občanov od poskytovaných služieb a prijať iné alternatívne spôsoby dopravy. Neviem, či všetci títo súdruhovia Žinčicovia majú zanalyzované, aké to malo (a má a bude mať) dopady napr. na životné prostredie (zvýšenie počtu automobilov a náväzne z toho exhalátov, dopravnú situáciu v meste, nehodovosť, úrazovosť, zvýšenie používania bicyklov ako dopravných prostriedkov na mestských komunikáciách v nezdravom ovzduší pri absolútne nevyhovujúcom počte a dĺžok bicyklových trás atď., atď.). Porovnávajú (si) napr. ceny cestovných lístkov vzhľadom ku kvalite poskytovaných služieb a obsluhovaných km v jednotlivých veľkých okolitých mestách európskeho regiónu (Praha, Viedeň, Budapešť...) a vedia vysvetliť, prečo práve Bratislava je na tom cenovo najhoršie ? Aká je aj napr. ekonomická motivácia občana si kúpiť celoročný cestovný lístok, keď oproti zrátaným sumám za jednotlivé štvrťroky ušetrí pár korún, pričom vlastne úveruje dopredu „zadarmo“ spomínaný moloch. To je skutočne unikátny marketingový ťah, na ktorý treba študovať minimálne pár rokov na renomovanej vysokej škole.
Samozrejme to sú pre socialisticky mysliacich Žinčicov veci podružné a pri neobmedzenej a súhlasnej vôli radných sa môžu donekonečna hrať na vlastnom piesočku. Nebuďme potom prekvapení, keď napr. po prepojení Petržalky s mestom rýchlodráhou prídu na tému dňa opäť tie isté a tak isto zdôvodňované nevyhnutné opatrenia.

Pri komunálnych (ale aj pri akýchkoľvek iných – parlamentných ...) do samosprávnych, mestských i miestnych orgánov všetci pri kortešačkách sľubujú občanovi, ako sa budú snažiť riešiť veci v jeho prospech, ako na neho nezabudnú. Ako s ním súcitia a chápu ho. Sčítaním hlasov a uzatvorením volebných miestností skutočne začínajú veci riešiť – vo svoj prospech.

Jeden politik zo žinčicového súdku (ktorý sa snáď už raz konečne ocitne na smetisku politických dejín) veľkohubo vyhlasoval – je po voľbách, zvyknite si. A vyzerá to tak, že všetkým týmto Žinčicom vyhovuje, že je po voľbách a zvykli sme si. Alebo si konečne už raz nezvykneme ?

Alebo ešte ináč, znova vypožičanými slovami L&S : „Pozde riť biť, keď sa posrala“.


Česť vašej ničím nerušenej statočnej práci



V Bratislave 26.4.2004 Ing. Miroslav Daniš
Ludia prosim vas nieje niekde na internete obrazok Elektricke co premava z Trencianskej Teplej do Trencianskych Teplic ? Surne by som potreboval, prosim dajte mi vediet.
www.linkman.wz.cz
Reakcia na: Vladimír #224:
Ale samozrejme, že ide aj o to. Mne je jasné ako sa peniaze doslova prešustrujú a hovno z toho. A taktiež ide o priority mesta a tie som v #219 spomenul tiež. No zásadnou vecou je, že mesto jednoducho nemá na nákup 35 autobusov ročne (rátam NP vozy so životnosťou 15 rokov), 9 trolov ročne (tiež 15 rokov) udržiavať a rekonštruovať električkové či budovať nové aj trolejbusové trate. To je tak na 600 mil. a to pri tomto financovaní a tejto situácii nejde. A to nerátam električky.
Samozrejme keby sa začalo šteriť tam kde sa má, prebytočný zamestnanci,... ale aj také veci, že dodávateľské práce ukontrolovať či boli skutočne vykonané kvalitne,...
DPB by potreboval audit ako si dalo spraviť min. financií. http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=720096
A že súčasné náklady by dokázali znížiť o nejaké tie milióny a mesto by tak muselo doplácať na kapitálové výdavky menej. Myslím si dokonca, že výrazne menej.
Veď už len to, že DPB znovu udvihol ceny a po meste sa denne pohybuje menej ako 40 revízorov a MHD je plná čiernych pasažierov hovorí o zvrátenosti myslenia v DPB. DPB prevádzkuje dopravu na takmer 90 denných linkách a myslím si, že na každej by denne mala byť jedna skupina revizorov. A to na isté, približne ročné odbodbie aby si ľudia zvykli, že MHD je plná revizorov a že sa neoplatí jazdiť na čierno. Spolu s nejakou reklamnou akciou ako "platiť sa oplatí - pokuta 1400,-" a podobne. DPB nesmie zarábať na svojich slušných a poctivých zákazníkoch, ktorí platia a tých ktorí neplatia si nevšímať. A takisto posielať revízorv do vozov aj cez víkend a v nočných spojoch (spolu s MsP). Minulý rok vybral DPB na pokutách 25mil SK. Keby ich použil na mzdy revizorov (mesačná 20.000) tak môžu zamestnať 104 revizorov. Avšak keby zamstnali 104 revizorov tak by najprv zarobili na pokutách a potom na zvýšenom predaji cestovných lístkov, predplatných aj jednorazových.

Inak taký audit by potrebovali aj mnohé iné podniky či už v SR alebo v ČR.
Reakcia na: J #219:
Niekedy ma už tá pieseň o daniach a fiškálnej decentralizácii začína nudiť. Zaujímavé, že Ťa ešte nikdy nenapadlo zamyslieť sa nad možnosťou, že stav dopravy v Bratislave je možno výsledkom absolútne nekompetentného riadenia a bezduchého vyhadzovania prachov na hlúposti.
Ešteže existuje Východ, pretože inak by bol asi vinník všetkých bratislavských neduhov, problémov a tragédií neznámy.
Reakcia na: tr3mp #222:
Aaa, tak uz mi je jasno. Teda skutocne sa Bratislavy dotykaju obe tieto spolkove krajiny. Dakujem za objasnenie 🙂
Reakcia na: Papyr #220:
Bratislava hraničí aj s Burgenlandom, aj s Dolným Rakúskom. Do Burgenlandu (teda do bývalej uhorskej časti Rakúsko-Uhorskej monarchie) patrí Kittsee a Edelstal (ten leží v takom výbežku Burgenlandu) ale Berg, Wolfstal a tak ďalej sú už dolné Rakúsko.
Papyr: No teraz si ma úplne vyviedol z miery a niesom si istý. Každopádne som hovoril o Bratislavskej župe a nie len o Bratislave. Ale aké sú tam spolkové krajiny skúsim zistiť.
Reakcia na: J #219:
Len tak na okraj - nie je nahodou vedla Bratislavy rakuska spolkova krajina Burgenland? Ja som myslel, ze Burgenland a nie Dolne Rakusko... no mozno sa mylim, resp. mozno sa Bratislavy dotykaju obe tieto spolkove krajiny...
Vladimír: No mne sa to smiešne nezdá byť. Možno by som ešte pripustil smiech cez slzy. Ono ide o priotiry mesta a to, že v Čechách mestá už dávno dostali svoje dane. Praha má tento rok rozpočet 43mld. CZK a vlastné príjmy takmer 30mld.CZK (ostatné na dlh). Zadĺžená je 35mld. CZK a takmer všetky peniaze dala na rozvoj dopravnej infraštruktúry. To zadĺženie je v reálnych číslach veľké, no ide o to ako dlho to budú splácať a niektoré úvery majú aj na 25 rokov s 1,5% úrokom, takže žiaden finančný kolaps podľa mňa Prahe zatiaľ nehrozí tak ako hovoria opozičný poslanci.
Praha však bude potrebovať na rôzne projekty ešte 100mld. a to na mestský okruh a čističku odpadových vôd... S tým Bratislava problémy nemá a tranzit bude vyriešený v roku 2007. Ten financuje štát a osobne si myslím, že tým splatil dlh Bratislave. Bratislavské vodárenské kapacity sú využité na 50%. Preto sa rozmýšla o budovaní dialkovodov dookolia Bratislavy a na Záhorie, keďže Bratislavská voda je kvalitnejšia a lahšie čerpateľná a nepotrebuje veľké prečistenie. Bratislava potrebuje 12mld. na rýchlodrážnu električku a asi 3mld na opravu povrchov ciest. Neskôr by sa mal budovať nultý okru, ale to už bude problém Bratislavskej župy a možno aj spolkovej krajiny Dolné Rakúsko.

Inak je zaujímavé, že poslani Pražského zastupiteľstva kritizujú vedenie (ODS) za veľké zadlžovanie mesta a naopak ODS kritizuje v parlamente CSSD za veľké zadlžovanie štátu.
Ale aj tak sa hádajú menej ako naši.

Nakoniec som to Pražské zdražovanie našiel na servry Praha-mesto a je to tam tak, ako mi hovoril ten môj kamarát.
Aj keby aj cena stúpla na tých 17,- čo určite v Prahe nestúpne, tak je to obrovský úspech mesta, že 5 rokov sa nezdvihla cena cestovného.
Teraz ma napadla taká "smieška" ohľadne nášho a českého hlavného mesta.
--> Praha každý rok nakupuje nové autobusy, raz za niekoľko rok dvihne cestovné
--> Bratislava každý rok dvíha cestovné, raz za niekoľko rokov nakúpi autobusy
?
Reakcia na: J #215:
No neviem si predstaviť, aby v Prahe šlo cestovné tak rapídne nahor. Maximálne si viem predstaviť hodinový lístok za 14 Sk, ale viac skutočne nie.
Menšie úryvky z najnovšieho LIVE!:

"Pozrite sa. Konečne ľuďom dôjde, že je to pre nich výhodnejšie. Závisí od toho napríklad mestské (nie je preklep u mňa, ale v LIVE! alebo u Slotu 😉 ) hromadná doprava (...)"

"Teplička bola predsa súčasťou Žiliny (...) Je to trochu smola Tepličky. Nie je tam natiahnutý trolejbus, ani MHD."

"Nakoniec, z Tepličky do Žiliny je to naozaj len niekoľko sto metrov, mesto tam môže vybudovať trolejbusovú trasu, (...)"

"Podľa informácií, ktoré sa podarilo získať LIVE!, sa však mesto v zmluve zaviazalo bezplatne zabezpečovať dopravu pre všetkých zamestnancov Hyundai/KIA do práce. 'Čiastočne je to pravda. Myslí sa tým iba v Žiline. Nie je to v širšom meradle. Robí sa projekt na trolejbusovú dopravu do závodu. To je vyriešené,' vysvetlil neisto Slota. Z mesta do nového závodu by mali natiahnuť 6-kilometrové trolejové vedenie. Práve trolejbusom budú odvážať zamestnanov (tiež preklep) automobilky do roboty."
Kamarát mi hovoril, že niekde na nejakom českom internetovom plátku čítal, že v Prahe by mali ísť ceny lístkov hore z 12,- o 3 až 4 koruny najviac na 17,- Neviete čo je na tom pravdy, respektíve či to bolo odsúhlasné? Dôvod bol, že sa DPP zdvihli výdavky o 880mil.
V pondelok som v Budapešti. Máte niekto tip na nejakú dopravnú zaujímavosť, ktorá sa tam v tomto čase koná? Nezaujímajú ma bežné záležitosti, Budapešť mám (aj po dopravnej stránke) pochodenú. Takže len nejaká mimoriadnosť. Napr.: metro M4 sa už stavia, dá sa pozrieť na stavbu 😉
V Komárome som videl plagát s nejakou modernou súpravou MÁV, ktorá mala byť prestavovaná 19.-21.3. na Hungraria expo. Viete niekto viac? Nestihol som to prečítať 😞
pozemna lanovka na hrebienok este s trolejovym vedenim:

http://www.lanovky.sk/fotky/smokovec06.jpg

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.