Reakcia na: Vladimír #224:
Ale samozrejme, že ide aj o to. Mne je jasné ako sa peniaze doslova prešustrujú a hovno z toho. A taktiež ide o priority mesta a tie som v #219 spomenul tiež. No zásadnou vecou je, že mesto jednoducho nemá na nákup 35 autobusov ročne (rátam NP vozy so životnosťou 15 rokov), 9 trolov ročne (tiež 15 rokov) udržiavať a rekonštruovať električkové či budovať nové aj trolejbusové trate. To je tak na 600 mil. a to pri tomto financovaní a tejto situácii nejde. A to nerátam električky.Samozrejme keby sa začalo šteriť tam kde sa má, prebytočný zamestnanci,... ale aj také veci, že dodávateľské práce ukontrolovať či boli skutočne vykonané kvalitne,...
DPB by potreboval audit ako si dalo spraviť min. financií. http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=720096
A že súčasné náklady by dokázali znížiť o nejaké tie milióny a mesto by tak muselo doplácať na kapitálové výdavky menej. Myslím si dokonca, že výrazne menej.
Veď už len to, že DPB znovu udvihol ceny a po meste sa denne pohybuje menej ako 40 revízorov a MHD je plná čiernych pasažierov hovorí o zvrátenosti myslenia v DPB. DPB prevádzkuje dopravu na takmer 90 denných linkách a myslím si, že na každej by denne mala byť jedna skupina revizorov. A to na isté, približne ročné odbodbie aby si ľudia zvykli, že MHD je plná revizorov a že sa neoplatí jazdiť na čierno. Spolu s nejakou reklamnou akciou ako "platiť sa oplatí - pokuta 1400,-" a podobne. DPB nesmie zarábať na svojich slušných a poctivých zákazníkoch, ktorí platia a tých ktorí neplatia si nevšímať. A takisto posielať revízorv do vozov aj cez víkend a v nočných spojoch (spolu s MsP). Minulý rok vybral DPB na pokutách 25mil SK. Keby ich použil na mzdy revizorov (mesačná 20.000) tak môžu zamestnať 104 revizorov. Avšak keby zamstnali 104 revizorov tak by najprv zarobili na pokutách a potom na zvýšenom predaji cestovných lístkov, predplatných aj jednorazových.
Inak taký audit by potrebovali aj mnohé iné podniky či už v SR alebo v ČR.