Reakcia na: skoda9Tr #2008:
Něco málo najdeš tady: http://www.pmpvideo.fsnet.co.uk/stills.htm a taky tady: http://www.bakupages.com/cmm-glr-list.php?cmm_id=26&glr_id=95
Je toho málo, ale chápu, že v Azerbajdžanu se fotí mHD špatně- v těch krajích na něco takového nejsou moc zvyklí... I v "civilizované" lotyšské Rize měl nějaký Polák problémy, když se mu zachtělo si vyfotit skupinu tramvají na konečné A/S Kvadrats včetně děžurných v popředí- to se babice daly na pochod ?
Sarko
Cestovné na tunajšie pomery drahé nie je, na BČK "Oyster card" sa dá cestovať už od £ 0,80 za jednu jazdu, prípadne £ 4,90 za celodenný lístok pre pásma 1+2 zakúpený po 9:30 v PD (zakúpenie v špičke stojí £ 6,20) a kedykoľvek vo VD a sviatky a je platný do 4:30 nasledujúceho dňa. Ceny sú viac ako dobré, keďže Oystercard platí na všetko okrem klasickej železnice (ale po dobití kreditu sa ňou dá platiť aj tu).
Pohodlie je štandardom aj v MHD, veď už koncom roka 2005 boli všetky autobusy londýnskej MHD nízkopodlažné a nutnou povinnosťou zo zákona to bude až v roku 2011. Bezbariérový prístup má aj električková prevádzka v časti Croydon a Dockland Light Rail.
Intenzita spojení je úžasná, veď len mne z cca 40 km vzdialenej časti od Londýna premáva vlak cez PD každých 15 min. a cez VD v 30 min. intervaloch (s jedným prestupom po ceste aj častejšie...). Vďaka tarifnej výnimke do každej takto vzdialenej oblasti premáva minimálne jedna autobusová linka, na ktorej platí londýnska tarifa, vrátane predplatených CL.
Hlásenie a informačné systémy sú na výnimočnej úrovni, od prvej jazdy mimo miesta nového bydliska sa v Anglicku orientujem absolútne bez problémov. Schémy siete vychádzajú vo verzii "železnica+metro" (predná časť centrum Londýna a blízke okolie, zadná časť široké okolie až po južné, západné a východné pobrežie), "bus+metro+tram+DLR" (predná časť je obrazová, zadná s nočnou dopravou, trasami liniek atď.) pozostávajúca z 5 častí - centrum, severozápad, severovýchod, juhozápad a juhovýchod, a "cyklomapy" (vydáva takisto Transport of London!), ktoré pozostávajú až z 19 (!!!) častí s úplne podrobnými informáciami od výlučne cyklistických chodníkov až po odporúčané trasy po komunikáciach v oblastiach bez cyklochodníkov. Vzhľadovo sa veľmi približujú klasickým mapám. Ku tomu sa vydávajú rôzne špecializované brožúrky a mapky s výlučne danou prevádzkou (len tram, len DLR, ale s veľmi podrobnými informáciami). Tieto sa dajú počíťať minimálne na niekoľko desiatok. Len máp so sieťou metra sa ročne vytlačí 15 miliónov výtlačkov...