Si: Secko je to pekne a asi aj zrealizovatelne, az na jedno. Elektricky do Petrzalky zasadne NIE ! Za 1. ako tu spominal predomnou niekto, ZIADNY most momentalne nie je projektovany na elektricky. Som stavbar a tak si dovolim do yoho trosku vidiet (i ked som nestudoval cestne stavby, ale aky-taky prehlad mat musim). Most Lafranconi - nie je KAM dat elektricky. To v tomto pripade aj staci (je tu vsak OVELA zavaznejsi dovod, ale to len keby niekto chcel zajst do detailov). Most SNP - konstrukcia mosta neznesie elektrickovu dopravu, navyse mostny obluk je pre akukolvek trat laicky povedane prudky. Okrem toho nie je ako zaviest elektrickovu trat na most SNP z laveho brehu, bez toho aby sa RAPIDNE neobmedzila cestna doprava. Stary most - uvazuje sa o vyluceni vsetkej dopravy koli katastrofalnemu technickemu stavu mosta. V podstate je ako jediny mozny na elektrickovu dopravu, ale musel by sa komplet prestavat, ak nie zburat a postavit novy. Kosicky most - podla projektov, ktore som videl vzhladom na umiestnenie
cesty na moste, NEBUDE mozne tam vlozit ani jednu kolaj, nie este dve. Navyse (zas len podla projektu co som videl, ale myslim, ze je schvaleny) nebude tam ziadna najazdova rampa, ktora by umoznovala najazd elektriciek. Tym padom je to hotove. Pristavny most - je to z technickeho hladiska "najsilnejsi" most, elektricky by tam mohli chodit miesto vlakov. Ovsem toto je absolutne vylucene, vzhladom na to, ze je to jedine zeleznicne preklenutie Dunaja v oblasti Bratislavy, ktoreho sa ZSR nevzdaju (boli by aj blbi).
No... a vzhladom na to, ze 6. most sa stavat tak skoro 100% nebude, tak elektricky do Petrzalky su vylucena vec. Ak by niekto chcel oponovat, ze sa daju poslat popod Dunaj, tak by sa musel najprv najst ten sialeny investor, co by do toho siel a navyse ten sialeny projektant, co by si vzal na seba asanaciu MNOHYCH objektov na lavej strane Dunaja, ktore by MUSELI padnut za obet vyusteniu tunela pre elektricky v meste.
Toto bol dovod cislo 1. preco nie elektricky do Petrzalky. Dovod 2. je ten, ze vzhladom na vzhlad Petrzalky, jej zivotne prostredie a jej buducnost je to (aj ked to znie tvrdo) zbytocne tam vystavat teraz elektrickovu trat. Sidlisko MA svoju zivotnost a zatial NIK nevie, co bude s Petrzalkou po tom, co sa panelaky budu musiet zburat. A to sa BUDU MUSIET. Ten cas uz nie je az tak daleko. Zivotne prostredie Petrzalky (aj jej obyvatelia) je v takom stave, ze tam su dymiace autobusy ako ryba vo vode a bola by skoda tam zavadzat HOCICO ekologickejsie. Aspon zatial.
Toz... tu su (domnievam sa ze padne) dovody, preco NIE elektricky do Petrzalky.
Inak je Tvoj plan dost smely a myslim, ze aj dobry. Patrim tiez k tym, co ZATIAL preferuju elektricky pred metrom.
-
P.S.: OT - neviete ktora spevacka spieva ten song "From Sarah With Love" ? Dik.
cesty na moste, NEBUDE mozne tam vlozit ani jednu kolaj, nie este dve. Navyse (zas len podla projektu co som videl, ale myslim, ze je schvaleny) nebude tam ziadna najazdova rampa, ktora by umoznovala najazd elektriciek. Tym padom je to hotove. Pristavny most - je to z technickeho hladiska "najsilnejsi" most, elektricky by tam mohli chodit miesto vlakov. Ovsem toto je absolutne vylucene, vzhladom na to, ze je to jedine zeleznicne preklenutie Dunaja v oblasti Bratislavy, ktoreho sa ZSR nevzdaju (boli by aj blbi).
No... a vzhladom na to, ze 6. most sa stavat tak skoro 100% nebude, tak elektricky do Petrzalky su vylucena vec. Ak by niekto chcel oponovat, ze sa daju poslat popod Dunaj, tak by sa musel najprv najst ten sialeny investor, co by do toho siel a navyse ten sialeny projektant, co by si vzal na seba asanaciu MNOHYCH objektov na lavej strane Dunaja, ktore by MUSELI padnut za obet vyusteniu tunela pre elektricky v meste.
Toto bol dovod cislo 1. preco nie elektricky do Petrzalky. Dovod 2. je ten, ze vzhladom na vzhlad Petrzalky, jej zivotne prostredie a jej buducnost je to (aj ked to znie tvrdo) zbytocne tam vystavat teraz elektrickovu trat. Sidlisko MA svoju zivotnost a zatial NIK nevie, co bude s Petrzalkou po tom, co sa panelaky budu musiet zburat. A to sa BUDU MUSIET. Ten cas uz nie je az tak daleko. Zivotne prostredie Petrzalky (aj jej obyvatelia) je v takom stave, ze tam su dymiace autobusy ako ryba vo vode a bola by skoda tam zavadzat HOCICO ekologickejsie. Aspon zatial.
Toz... tu su (domnievam sa ze padne) dovody, preco NIE elektricky do Petrzalky.
Inak je Tvoj plan dost smely a myslim, ze aj dobry. Patrim tiez k tym, co ZATIAL preferuju elektricky pred metrom.

-
P.S.: OT - neviete ktora spevacka spieva ten song "From Sarah With Love" ? Dik.
tulenique
Najma sa mi zda ze trate maju na periferii (mimo centra) privela zastavok. Konkretne v Petrzalke by som uskutocnil asi len 2/3 planovanych zastavok. Nechal by som len tieto: Vysehradska (konecna), DK Luky, Znievska (ako je BILLA), Technopol (Kutlikova), Romanova (ako je Bingo Alfa), Vlastenecke nam., Farskeho. Kazda zastavka podla mna spomaluje prepravu a zvysuje naklady na stavbu.
Podobne by som pristupoval aj na Ruzinovskej (Dolno Honskej) radiale. Myslim ze s trojice zastavok Pri Jazere, Herlianska, Tomasikova, Sumracna, Astronomicka by bohate stacili tri (Nemocnica, Tomasikova, Astronomicka). Takisto by sa dali zrusit aj dajake zastavky na Dolnych Honoch.
A co sa mi zda byt este dost velkou rezervou, ze navrhovana koncepcia ako tak pokryva Luky a cast Dvorov. Ale v podstate cele Haje a najma Ovsiste su uplne mimo dosahu trate. Mozno by stalo za uvahu urobit tam dajaku odbocku, alebo realizovat prepojenie D.Hony Slovnaft Haje s pripojenim na trat popri Ch.ramene. Ale uz aj trat popri Ch.ramene bude obrovskym prinosom a ludi z Hajov k nej mozu kludne zvladat autobusy.
Taktiez si myslim ze v dalekej buducnosti by mala byt moznost prejst elektrickou z Dubravky do Race v centre uplne pod zemou. Lebo doba tunel Rac.Myto 12 minut sa mi nezda az daka skvela. Myslim si ze podzemna draha by to so zastavkami Novy Most, Kamenne nam./Nam. SNP, Am.Namestie, Rac.Myto zvladala aj za polovicny cas. Ale suhlasim ze budovanie podzemky je velmi velmi draha zalezitost a nema v sucasnosti velku prioritu.
Taktiez by ale elektricky nemali zmiznut uplne z povrchu centra, lebo predsa len je to sucast mestkeho koloritu.
Na zaver: Navrhovana koncepcia si IMHO za najdolezitejsi ciel kladla minimalizaciu nakladov, a to sa jej aj podarilo, pricom by asi dosiahla akceptovatelny prinos. Ja s nou v podstate suhlasim, ale vyssie uvedene pripomienky by mozno stali za zvazenie. Ak mi niekto na ne zareaguje sem / na mail, vcelku sa potesim.
sorry za taky dlhocizny prispevok....