Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Btw chalani, nemáte niekto nafotený ten nový Cross na viacerých fotkách? Nežijem totiž v TN a ešte sa mi ho naživo nepodarilo vidieť, tak ma napadlo či ho niekto nemá nafotený a neposlal by fotky.
Reakcia na: milan005 #11890:
Tak potom sa ospravedlňujem, akosi mi vypadlo, že na tej 5ťke boli dva Ikarusy.

O tej Karose som ti nepísal tú 12tku ale linku 2. Chodieval som s ňou niekedy zo školy smer Biskupice a tam mal chvíľu pauzu, prehodil tabule a išiel na 20.

Je možné, že potom to prehodili na voz z linky 19, ale chodieval tam aj tento.

Čo sa týka tej 12tky poobednej, to máš pravdu, písaná bola od Gympla ale chodila už zo stanice.
Reakcia na: Marek6283 #11891:
To bola riadna doba veru, keď pod juhom miesto kruháča bola tá skoková križovatka a Ikarusy tadiaľ lietaly na plný kotol 😃 To bol vždy zážitok.
Reakcia na: milan005 #11890:
Veru 5ky boli 2 kratke a jedna harmonika,par rokov dokonca dve harmoniky a raritov onej doby bol dvojdverovy modry Ikarus linky Trencin-Omsenie,ktory vypomahal ako posilovy spoj linky cislo 5 i ked isiel na Soblahovsku koli otoceniu....bol to taky vyuzity prejazd z SAD po prestoji kde pristavil na Velkomoravskej a bral az zeny z Odevy 14:05,nasledne stal az na Soblahovskej 25,odkial zabocil na Inovecku a z nej na Dlhe Hony kde mal konecnu a od Smazienky hned pokracoval uz na spoj do Omsenia. Vtedy koncilo medzi 14:00-15:00 tolko podnikov co zamestnavali obrovske mnozstvo ludi ze Ikarusy 5ka a 15ka (nase legendy-modry zo zruseneho Soblahova a trojdverak Vila Krizka) mali odchody z Vodneho Eka 14:05 a 14:35/14:40 cize z Juhu 1 a Jhu2 mali riadne fukoty naprazdno naspat za mosty pricom bol iba jeden cestny most.Ale kedze nebolo vela aut,dalo sa im krasne lietat,vidiet zadnu napravu nahnutu v zatackach s jednym kolesom vo vzduchu nebyvalo zriedkave,ludia sa drzali ako o zivot a ta technika vydrzala vela,bola to skratka kvalitka 😉 Nik z pravidelnych cestujucich sa nedival na nejaku tabulu s cislom a popisom linky,kazdy vedel podla autobusu ci vodica kam to ide,ci je to ZRYCHLENY ....skratka ten kto to nepamata a nezazil uz nepochopi a moze banovat. Predstavte si len autobusovu zastavku-keby dnes bola - ked vychadza autobus z Velkomoravskej na Bratislavsku -pred mostom...zrusena je desatrocia ale zvlneny asfalt je tam doposial a keby tam tak autobus zastavil to by bolo dnes katastrofou ...
Reakcia na: mathre #11889:
No s L5 to bolo takto: v r. 2002 tam bola Karosa 738AM, ktorá robila celý deň len L5. Tá mala ako prvá spomedzi trenčianskych busov CVR - červeno-bielu, tuším na nejaké noviny LIVE, jazdili na nej dvaja vodiči. Druhý bol Ikarus 759AM, tiež s dvoma vodičmi, rannú špičku bol na L5, doobedu spravil 2 spoje na L15, hore/dolu, cez obed a odpoludňajšiu špičku zasa L5 a od 16:10 do 20:00 zasa jazdil na L15 a potom následne otočil posledný spoj na L5 o 20:15 spoza mostov na Juh. Víkendy si tieto dve osádky striedali, pričom ale jazdila Karosa (už si nepamätám či vodiči z Ikarusu si požičiavali toho času 738AM alebo niektorú inú Karosu), ale napr. na Všech svätých, keď bol väčší dopyt cestujúcich jazdili aj cez voľný deň s Ikarusom.
A tretí bol práve ten modrý Ikarus 659AM, ktorý mal toho času len spoje v špičke na L5.
Neskôr, cca v r. 2003/4 modrý Ikarus zmizol z premávky a vodičovi posunuli 759AM, pričom vodiči 759AM dostali Karosu 847BP, s ktorou potom robievali už aj víkendy. Vodičovi, ktorý pôvodne robil len L5 s modrým Ikarusom, boli na "fajront" pridané ešte nejaké spoje L15 (Karosa by asi množstvo cestujúcich, čo s tými spojmi chodila nepobrala).
Na L5 bola zaujímavosť, že medzi 20. a 21. hodinou večer sa tam stretali až 3 Ikarusy, 2 z päťky a jeden z jednotky (z Juhu boli až 3 spoje za hodinu, pričom 2 sa vracali späť na Juh naprázdno).
Tá prvá prejazdová Karosa (ja už si pamätám až 700AM, ale mám nejaké útržkové spomienky aj na 655AM) - ja už si nepamätám jej poobedný spoj na L12. L12 si pamätám v odpoludňajšej špičke už len s jedným spojom a to takým zvláštnym o 14:20 zo stanice. Ale to robila myslím Karosa z L2, ktorá predtým spravila zmluvnú prepravu "CHIPS" a pod týmto spojom sa vracala späť na svoju L2, pričom ju v špičke posilnila. V cest. poriadku bol ten spoj vedený len od Gymnázia, ale chodil zo stanice.
Na L20 15:15 od LOT neskôr už chodievala Karosa z L19, ja už si spomínam až na tú druhú "ex-ostravskú", modrobielu.
Reakcia na: milan005 #11887:
Dik za doplnenie.

Súhlasí to ako píšeš. Spomínam si ako som sa v Trenabovej Karose prehrabával medzi tabuľami, nakoľko tam mal tabule všetkých liniek medzi prvým dvojsedadlom a štvorkou za ním a ako sme pánovi Majzelovi na tej B832 vzadu prehadzovali tabulu z linky 8 na niečo iné nakoľko ich tam mal vždy minimálne 3-4 🙂 Potom to s nami vypiekla SADka a dala mu Emtesty. Toto vozidlo bolo pridelené iba jemu a cez víkend nejazdilo.

Aj tieto ostatné prejazdy 17kového Ikarusu si spomínam a aj ostatných vozov len sa mi to nechcelo všetko rozpisovať. Ale máš dobrú pamäť.

U tej linky 5 by som ťa asi trochu poopravil. Ja mám pocit, že na výpravu boli nasadzované len dva vozy a to jedna Karosa a jeden Ikarus, ktoré premávali v čase rannej špičky a potom ten Ikarus prešiel na linku 15 keď kmeňový Ikarus čerpal obednú prestávku. Najskôr tam jazdil taký modrý, myslím že to bol medzimestský Ikarus, ŠPZ si nespomeniem, ktorý bol následne vymenený za TN-759AM.

K tej prvej prejazdovej Karose (TN-655AM), ktorá jazdievala na Leoni a ostatných ti ešte doplním jeden prejazd z linky 6 ako linka 2 do Biskupíc odkiaľ šiel následne prejazdom na LOT a vykonal poobednú 20 smer JUH.

Reakcia na: milan005 #11887:
A poopravím ešte aj seba. Karosa B832 z L22 nebola jediná spomedzi Karos ktoré "dostali" svetelnú tabulu. O pár rokov neskôr to boli aj 2 prímestské Karosy, ktoré boli nasadené na L24 a 25 po ich vzniku. Tie mali tiež svetelné tabule. Ale to už sa písal rok...2010?!
Reakcia na: mathre #11886:
Trochu ťa poopravím:
L1 - až 3 Ikarusy (jeden z nich robil od 17tej hodiny spoje na L22)
L2 - až 4 Karosy
L5 - až 2 Ikarusy (jeden z nich robil aj pár spojov na L15, myslím že až 5 alebo 6 otočov) a 1 Karosa
L6, L7, L8 - ako píšeš
L9 - 1 Karosa
L11, L12, L13, L15 - ako píšeš
L16 - som napísal vyššie
L17 - ako píšeš + ranné spoje chodil ten Ikarus na L23, po nej ma L13, potom L7, 5 spojov na L1 a po poobedných "sedemnástkach" znovu spravil 4 spoje na L1
L18 - 1 Ikarus
L19 - samostatná Karosa
L21 - ako píšeš
L22 - 2 Ikarusy
L23 - ako píšeš
Okrem týchto bolo ešte zopár Karos, ktoré robili takú "všehochuť":
- prvá vyššie nespomenutá robila hlavne L8 ale okrem nej aj LEONI, L6, 12, 17, 20
- druhá robila hlavne L11(cez obed) ale okrem nej aj L5, 12, 16, 18, 23
- tretia robila len pár spojov za deň a okrem toho mala zálohu, taká zelená s reklamou "KUCHYNE". Čo viem, mala spoje na L8, 15, 22, myslím že na každej spomenutej linke len jeden otoč.
- štvrtá, posledná (jedna z našich B832) robila hlavne L22 ale okrem nej aj L5, 8, 17, 18, 21, 23. Na jej turnuse bola asi najväčšia obmena spojov za deň a asi aj preto ako prvá (a jediná?!) dostala svetelnú informačnú tabuľu. V r. 2004 alebo 5.
Pospomínal by som si aj na ŠPZ. Toto je stav medzi rokmi cca 2002 až 2004. Denný výjazd bol teda 33 vozidiel.
Reakcia na: kvorka #11885:
Hej hej, stávalo sa pravidelne a v hojnom počte. Ten Ikarus z 15 patril vodičovi Vilovi, ktorý s ním jazdil cez pracovné dni a mal ho pridelený iba on. Tak isto aj iné busy, vtedy to bolo tak, že vozy mali stabilné posádky a väčšina z nich aj stabilnú linku/linky ktoré jazdili. Žiadne nezmyselné prejazdy krížom krážom po meste, len niektoré vozy ich mali.

Zo stálic čo si pamätám tak na linke 1 boli dva Ikarusy plus prejazdové Karosy, na linke 2 boli 2 stabilné vozy s posádkami plus prejazd na 12 a linku chiochipsu, na linke 5 jeden Ikarus modrej farby a jedna Karosa, linku 6 mal môj dedko plus ešte jeden voz, na linke 7 jazdil jeden a ten istý autobus, linka 8 mala stabilný Ikarus a 2 Karosy - na jednej z nich jazdil dedkov sused(Orange reklama) neskôr vymenená za ex Ostravskú, linka 9 bola myslím s prejazdami na 19 a ešte niečo, 11 mala 2 stabilné vozy, 13 tak isto, 15 jeden stabilný Ikarus, 16 bola prejazdová len si nespomeniem z čoho, 17 jeden Ikarus plus ráno posilová 13 zo stanice do Záblatia ku škole, 18 1 Ikarus a jedna Karosa, 20 prejazdová, 21 jedna stabilná Karosa, 22 2-3 stabilné Ikarusy, 23 jedna stabilná Karosa, ktorá ráno robila špeciálny spoj linky 8 po Zimák.
Reakcia na: mathre #11884:
Zmenilo sa to tak, že nové busy už nesmeli stavať vonku. Dovtedy sa vydávalo tzv. povolenie na odstavenie vozidla. Ja viem, že na VUO parkoval na noc B832 z linky 21, na Juhu II Ikarus TN-642AM z linky 15, pri škôlke na Sihoti IV zase #82, na Východnej tiež stavali na noc Karosy. Aj na Razusovej stavali vozy.
Reakcia na: Jacob #11881:
Ale voľakedy nebolo. Môj dedko jazdil na SADke do nejakého roku cca 2005 a spomínam si, že on svoj bus, ktorý mal s kolegom pridelený, konkrétne TN-666AM na ktorom jazdili linku 6 parkoval na Soblahovskej ulici pod svojím panelákom a jeho kolega na novinách, podľa toho kto mal ako službu. A bolo to tak do času, pokiaľ tam robil. Potom sa asi samozrejme pomery zmenili, ale bežne sa parkovalo aj na konečných na Juhu, v Kubrici( tam pravidelne stávala karosa z linky 7) a podobne, podľa toho kto kde býval. V súčastnosti to funguje len na PAL čo samozrejme dáva zmysel.
Reakcia na: 810zssk #11882:
Není zač. Napr. linka 11 sa vráti z Kubrice na Juh, linka 6 končí takým vymetacim spojom, čo len zbehne potom po Brnianskej do SAD. Iné okrajové časti (Opatová, Biskupice, Nozdrkovce) nemajú spoje po 20:30. Juh je vybavený ako som napísal, zo Sihote je prejazd.
Reakcia na: draxter #11880:
Dakujem 🙂

Po pravde, teraz neviem najst kde som to videl. Okrajovou castou som mohol mysliet aj nejake sidlisko, skor to malo vyznam "von z centra" (mozno ten voz este prejazduje niekde inde, alebo to bolo nieco na sidlisko Juh a potom ide voz do tebou spminaneho arealu MHT, to by davalo zmysel). Ak to este najdem, tak napisem.
Reakcia na: draxter #11880:
Zároveň parkovanie autobusov v TN pred domom je nereálne, a kto býva na paneláku už úplne nereálne 😃

Ono iba u prímestských autobusoch tam viem, že niektorí vodiči parkujú autobusy pred svojim domom či na určitom mieste s povolením danej dediny dajme tomu.
Reakcia na: 810zssk #11879:
Jasné že odpustime:
Vozidlá parkujú na noc na Zlatovskej, ale aj v areáli MHT (Pod Juhom, smer Soblahov). Netuším však, ktoré a koľko. Napriek tomu prázdne prejazdy do vozovne existujú, miesto aby šli na linkách (5,7,17).
Odstavovanie doma sa (na 99%) nepoužíva.

Avšak tá poopravím, do žiadnej okrajovej časti nejde spoj,ktorý by nešiel späť. Ak máš konkrétny príklad, napíš, ja ti poviem ako to reálne je.
Odpustite prosim otazku od neznalca miestnych pomerov... 🙂 V Trencine sa vsetky vozidla MHD ostavuju centralne v nejakej vozovni (ak ano, ide o areal SAD v Zlatovciach), alebo sa aspon pre cast vozidiel pouziva SADisticka metoda odstavovania tam kde vodic byva?

Zaujimalo ma totiz ze do niektorych okrajovych casti vecer pride posledny spoj a naspat uz nic nejde, tak uvazujem ci sa to vracia naprazdno, alebo si to tam vodic odstavi pred barakom 🙂
Reakcia na: MinoSUN-55 #11876:
ak niečo máš, kľudne mi pošli na mail, spravíme článok o nasadení kĺbových vozidiel. Aktuálnu výpravu nemám odsledovanú, ale chalani pomôžu.
Reakcia na: Jacob #11875:
bodaj by som sa mýlil, ale "kolečko" už kĺbak nejde ani jedno, na linkách 7 a 17 idú kĺby len do a zo SADky, takže len polcestu. Žiaľ SADka to pôvodné dobré nasadenie osekala, rovnako ako ranná preplnená linka 6 bola kĺbová, teraz hotové haringy v náleve. Pritom piaty kĺbový voz hnije vo vozovni, čiže dalo by sa nielen posilniť ako píšete tam, kde to je treba, ale aj ponechať terajšie nasadenie (čo pochybujem že bud najvhodnejšie, to určite je najvhodnejšie len pre SADku, lebo oni nevedia ani v lete vypraviť kĺbak na ranné preplnené linky 24 a 25, lebo majú "utrum" pre kĺby 3 týždne.👎
Kĺbové turnusy by som veru hneď vedel upraviť. Presne viem, ktoré linky, o ktorom čase atď. (L24, L11, ranná L6 a pod.)
K tomu máme stále jednu harmoniku v zálohe, ale to je už obohratá pesnička.
Reakcia na: draxter #11874:
Mne sa zdá, že okolo tej 13:00 alebo tak nejako ide na L17 kĺbak, zároveň niekedy sa stane, ale to len výnimočne, že ide na L17 o 7:19 (zastávka 28. októbra). Dokonca ak sa nemýlim niekedy ide aj Citelis 18M, ale najsmutnejšie na tom všetkom je, že aj keď občas idú kĺbaky na tejto linke, to tiež kvôli tomu, že sa zvezú do SAD-ky, alebo z nej, tak občas by to chcelo aby išiel aj v určitý čas, ráno alebo poobede, alebo aj na linke č. 7 spoj zo zastávky Zlatovská napríklad o 14:20 chodí taký natrieskaný, že to nie je možné. Chcelo by to celkovo pozmeniť turnusy, ono je pekné, že na linke č. 1 chodia samé kĺbaky, ale keby ich chodilo menej a iba na tých spojoch kde to je treba by to stačilo, lebo určite by sa zišlo keby nejaké spoje ráno či poobede chodili kĺbaky za mosty, predsa koľko študentov chodí do školy, veľké množstvo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.