Reakcia na: MA MHD #9363:
Dnes som absolvoval obhliadku pri Perle aj na Karpatskej s vedúcimi útvarov investícii a dopravy, z čoho sú tieto závery:So zastávkou na Karpatskej sa počíta v tomto mieste (oproti nike). Už je tam osadený aj "retro" označník:
https://www.google.sk/maps/@48.8838319,18.0228704,3a,75y,7.76h,71.54t/data=!3m6!1e1!3m4!1smMana80Vhq7DaAS8FQ3BgA!2e0!7i13312!8i6656
Zástavka pri Perle sa zrealizuje do konca septembra. S novou dlažbou + dlažba pre nevidiacich a slabozrakých, s kasselákmi a dôjde aj k posunutiu už zrealizovanej zastávky viac k Tr. Biskupiciam (aby nezasahovala do vjazdov). Nerešpektoval sa vraj projekt.
BTW: obhliadkou kasselákov v areály MHSL sa zistilo, že boli objednané len na jednu zastávku. Nie na dve, ako mi bolo deklarované. Takže každá ďalšia oprava/rekonštrukcia si bude vyžadovať kúpu nových.
Takéto sú zavery k týmto dvom zastávkam.
Richard Ščepko
a) Viedeň aj Salzburg má 4 sekundy (ak som to správne počítal). BUS pruh je však predsunutý v niektorých miestach o niekoľko metrov. Asi najväčší "extrém" bol Salzburg (posielam nižšie zastávku Ferdinand-Hanusch-Platz). Týmto predsunutím získa vozidlo nie len pár metrov k dobru, ale aj určitú "psychologickú výhodu" pri radení sa pred autá. Doplnkový semafór ako pre električky, či len formou zelenej by som nechal na dopravákov. Neviem ako slovenské normy toto definujú. Ale nejak musia, keďže IROP pre čerpanie eurofondov sám preferuje prioritizáciu MHD pred IAD.
b) Samozrejme, nech to posúdia odborníci. Mne sa rakúsky model po odsledovaní pozdáva.
K tomu PS. Parkovacie miesta patria pod SSC, nie sú na mestskom pozemku. Tam vidím BUS pruh ako problematický.