Reakcia na: milan001 #8730:
tiež sa teším niektorým nápadom čo prezentuješ. Ja netvrdím, že ideálne linkovanie či CP stvoríme tu, ale bez dobrých nápadov sa to nepohne. Ale keď vidím, ako som posledne 2-3 roky dozadu písal 11 strán pripomienok a 80% sa dalo akceptovať, tak nestrácam optimistický pohľad, najmä keď na odbore dopravy nastala zmena a vidím aj u poslancov záujem o vody "neprebádané", ktorými je aj MHD.Skúsim trochu všeobecne, každý zo svojej mestskej časti si asi potom do mňa rypne, ale v princípe platí v TN asi to, že pod hradnou skalou je najdôležitejší dopravný bod, druhým je ústie starého mosta do centra. To znamená, že väčšina (drvivá, okrem liniek 4, 20 a 25 vlastne všetky) liniek tieto dva body obsluhuje a preto by mali byť základom pre prípadný prestup. Iné prestupné body by som ja osobne nezavádzal (možno ešte stanicu, ale inak nie).
Z najväčšieho sídliska Juh ide do 1. uzla (pod hradnú skalu) 1,8,21,22 (juh II) 11,17,18 (juh I) a 23,28 (juh III). Do 2. uzla ide dokonca ešte viac a to linky 3,5,10,15 a 19, ktoré smerujú za mosty.
Zo sihote 1.uzlom prejdú všetky linky (až na linku 4), teda 2,6,8,16,18,21,24,28. Druhým uzlom už neprejdú linky 6,16 a čiastočne ani 21.
Spojenie Juh - stanica predstavujú linky 11+17 z Juhu I, 1+22 z Juhu II a 23+28 z Juhu III. Myslím, že by bolo vhodné linky zosúladiť, poprekladať a zredukovať takto:
a 11+17 by som dal do jednej linky, pričom by som zrušil aj linku 7 a jej spoje začlenil do linky 11 (či linka 17 ostane samostatná alebo do 11, nie je smerné, podstatou je dokonalý preklad).
b 2+24 tieto linky v súčasnej bodobe sú na smiech, totožná trasa okrem posledných 2 zastávok a preklad nemajú. Pritom by to šlo na krásnych 20/30/30 alebo 20/20/30.
c 23+28 by som ponechal len ako linka 28 na Sihoť, dokonalý preklad na linke pre lepšiu obsluhu Juhu III. O predĺžené spoje linky 23 na linku 28 navrhujem oslabiť linku 18.
d 8 (18,21) linka 8 je spolu s linkou 1 nosnou linkou MHD TN, preto by to tak malo aj zostať. Ideálne by bolo do tejto linky poňať zostávajúce spoje linky 18 a preklad s linkou 21 (ako expresom pre Opatovú). Na úkor zrušených spojov linky 22 posilniť linku 8 a linku 1 (a prípadne túto linku potom presmerovať z Kubry na Sihoť). Rovnako pre Juh I presmerovať na túto časť linku 3, túto posilniť o spoje linky 19 a časť spojov linky 13. Pre Záblatie: predĺžiť linku 6, linku 13 zrušiť. Detské mestečko obslúži linka 3 a prípadne vybrané spoje linky 5. Linka 15 sa včleňuje do linky 5. Linka 10 zostáva ako expres pre špičku Juhu II a Zámostia.
Konečný výsledok pre Juh II:
1 15/20/30
8 15/20/30
pre Juh III
28 20/30/60
pre Juh I
11+17 20/30/60
5+3+19 15/20/30
Záblatie: linka 6 (+/- jestvujúci rozsah)
Detské mestečko: 3 (a vybrané spoje linky 5)
Kde tam budu tolke busy parkovat
(nevedeli by kedy hokej konci a pekne by tam zavadzali) Odporucam sa is otocit k Lidlu a cakat na Povazskej v smere k stadionu po pravej strane za kotolnou je miestecko a teraz tam v tom smere nie je premavka a vodici si mozu spravit aj prechadzku na hokej,autobusy budu od stadiona asi v bezbeci nedaj boze nasrdenych fanusikov
z jednej ci druhej strany...
linka10
1 - trasa ako je v špičke dokonalý preklad s L11, každá s 30 min. intervalom, s tým že na L1 v nárazoch aj nejaký spoj naviac, tak, ako to je aj teraz. Z Kubrej sa vracať počas prac. dní po 35 min. nie 30 ako teraz (zamedzenie prípadného meškania, lepší súlad s L11 ktorá je dlhá)
2 - v sedle a cez víkend stačí interval 80 min., avšak dokonalý preklad s L24 a 28, na úkor dvojky posilniť L24, ktorá je stále preťažená a Biskupice plnohodnotne obslúži aj prímestská doprava. Na Sihoti obojsmerne po Hodžovej.
3 - ponechať v súčasnej polohe
4 - zvážiť jej existenciu a vyťaženosť
5 - zrušiť spoj 12:57 z Juhu, namiesto neho pridať spoj 21:17 do AUO (mohol by ním ísť bus čo príde 21:00 na Juh I. z Kubrice)
6 - zrušiť zachádzky do Opatovej, myslím že až na školský spoj sú zbytočné, cez víkend po 17tej zrušiť jeden so súbežných spojov
7 - nová trasa: Juh II. - Soblahovská - nemocnica - Biskupice - (LOT - AUO) - Zlatovská - gymnázium - Soblahovská - Juh II.
8 - linku orientovať o pol hod. inak, najmä kvôli večernému súladu s L24 (sú to 2 večerné sihoťárske linky), cez víkend predĺžiť aspoň o hodinu jej prevádzku (najmäť zo smeru Juh-Sihoť). Na Sihoti obojsmerne po Hodžovej.
10 - zrušiť (nahradí ju L7)
11 - v špičke int. 30 min. na úkor zrušenej pôvodnej L7 a 17
12 - zrušiť (nahradí ju L17)
13 - ponechať v súčasnej polohe, cez víkend celodenný int. 120 min., zo stanice párnu hodinu 50, zo Záblatia nepárnu 15, 1 voz by zároveň mohol robiť L23 (vyšli by aj prestávky)
15 - zrušiť (nahradí ju L7 a 17)
16 - ponechať, tam aj späť po Hodžovej.
17 - nová trasa: Juh II. - Soblahovská - Braneckého - Zlatovská - (AUO - LOT) - Biskupice - nemocnica - Soblahovská - Juh II.
18 - počas prac. dní orientovať odchody zo Sihote o X:15, tak aby sa všetky 3 linky na Juh I. nestretli pri gymnáziu ako teraz, ale aby aspoň L11 a 18 išli v ako tak pol hodinovom rozostupe
19 - bez zmeny
20 - zrušiť (nahradí ju L7 a 17)
21 - bez zmeny
22 - bez zmeny
23 - zvážiť potrebnosť ranného spoja k Bille, sedlový interval 80 min. (dokonalý preklad s L28 40 min.)
24 - posilnenie int. na 40 min. (dokonalý preklad s L2 a 28 - 20 min. v sedle)
25 - bez zmeny
27 - preklad s L3 a 13
28 - sedlový int. 80 min., obojsmerne po Považskej
50 - bez zmeny