Zdravím,
Takže zhrnul som všetky zlepšovacie zmeny v MHD o ktorých sme sa za poslednú dobu bavili. Navrhol som zmeny hlavne pre linky ktoré majú nepravidelný interval a v ktorých sa vozí vzduch.
Ide o linky č.: 1/úsek aut. st. - Kubra/ , Linka 2 , Linka 3 , Doplnkové linky 17 a 22 , Linka 23 , Nová linka na trase JUH III - Soblahovská - Zlatovská nakoľko chýba spojenie Zámostie so Soblahovskou a Východnou.
Zlepšovacie zmeny v MHD
Linka rok 2013
L1 Skrátiť po Autobusovú stanicu
L2 Zemana trasy: Nozdrkovce-Kubra
L3 Interval 180 minút
L 15 Interval v „x“ 120 v „a“ 180 minút
L17 Odchody podľa vlakov
L22 Odchody podľa vlakov
L23 Interval 120 sedlo 60 špička
L 26 Východná – Soblahovská – Zlatovská /nová linka/
Linka rok 2015/po modernizácií/
L1 Nová trasa: Juh – Kubra – Sihoť Interval 30 min. v sedle 20 v špičke
L2 Zmena trasy: Nozdrkovce - Sihoť - Kubra
L3 Zmena trasy: Orechové – Istebník – Zlatovce – Záblatie – Kožušnícka -Aut. St. – Legionárska – Juh II. Interval 120 min.
L 13 Zrušiť
Takže zhrnul som všetky zlepšovacie zmeny v MHD o ktorých sme sa za poslednú dobu bavili. Navrhol som zmeny hlavne pre linky ktoré majú nepravidelný interval a v ktorých sa vozí vzduch.
Ide o linky č.: 1/úsek aut. st. - Kubra/ , Linka 2 , Linka 3 , Doplnkové linky 17 a 22 , Linka 23 , Nová linka na trase JUH III - Soblahovská - Zlatovská nakoľko chýba spojenie Zámostie so Soblahovskou a Východnou.
Zlepšovacie zmeny v MHD
Linka rok 2013
L1 Skrátiť po Autobusovú stanicu
L2 Zemana trasy: Nozdrkovce-Kubra
L3 Interval 180 minút
L 15 Interval v „x“ 120 v „a“ 180 minút
L17 Odchody podľa vlakov
L22 Odchody podľa vlakov
L23 Interval 120 sedlo 60 špička
L 26 Východná – Soblahovská – Zlatovská /nová linka/
Linka rok 2015/po modernizácií/
L1 Nová trasa: Juh – Kubra – Sihoť Interval 30 min. v sedle 20 v špičke
L2 Zmena trasy: Nozdrkovce - Sihoť - Kubra
L3 Zmena trasy: Orechové – Istebník – Zlatovce – Záblatie – Kožušnícka -Aut. St. – Legionárska – Juh II. Interval 120 min.
L 13 Zrušiť
draxter
- spájať konečné, ktoré majú rovnaký potenciál cestujúcich (to u linky 1 neplatí, u linky 8, 18 a 28 naopak super, u liniek 5 a 15 tiež dobre, u linky 2 to nie je dobré a pod.): z toho sa javí ako vhodné výmena konečných u linky 1 a 2.
- prekladať podobné linky: u liniek 8/18/28 to treba dotiahnuť, v súhrne mimo špičky by mali jazdiť každých 20 min, v špičke ešte častejšie
- dokonalý preklad u liniek v časti identických 1/22, 2/24, a ja by som upravil aj 11/17
Ak máme v TN nejakú nosnú linku, tak by to mohla byť linka 1 a linka 8. Ale u oboch by to chcelo niečo zmeniť, zamýšľal som sa cez víkend a dospel som k tomu, že:
- linka 1 by mala jazdiť minimálne každých 30 min aj cez víkend, najlepšie 20/30/30
Keďže Juh I momentálne nemá žiadnu nosnú linku, zvážil by som, či by z liniek 8 a 18 nebolo dobré posilniť linku 18 (30/60/60) a linku 8 trochu na jej úkor oslabiť tiež na 30/60/60. Tým by sa dosiahlo, že linka 1 a 8 by neboli zbytočne silné v špičke pre Juh II, ale aj Juh I by mal v špičke slušné spojenie. Juh I by vyzeral tak, že 11/17 a 18 by v špičke dal 15 min interval ak by šli napreskačku - 00 (17) 15(18) 30(11) 45(18) a naopak Juh II by mal ešte lepšie 00(8) 15(1) 30(8) 35(1) 55(1). Jednoducho sa ale musia tie hodinovú diery odstrániť v intervaloch liniek 5,11 či 18 a musí to byť spolu trochu nadväzné. Linka 22 cez prázdniny skoro vôbec nepremávala, tak by mohla ostať už len ako špičková posila, rovnako ako 23 a jazdiť by mali hlavne normálne linky 1,8,28 a v rozumnom intervale.