Pekne bolo to video. Ja si myslim, ze ten ubytok cestujucich je vo vacsine vinou MHD. Cestujem dost casto vlakom a ked pridem na stanicu do TN, tak 9krat z 10 vidim, ako mi odchadza linka cislo 11 na juh. Vidim jej len zadnu cast. Stihnem ju len vtedy, ked ten bus meska 4-5minut. Samozrejme, vsetci trencania to vedia, ze tu tak je uz nejakych par rokov. A nic sa s tym nezmenilo ani v novom grafikone. Preto ked pocuvam tie rozhovory tych ludi vo vlaku, ze ked vystupia, musia ist taxikom, alebo peso, pretoze jedine co pojde je 23, ktora ide na vychodnu a potom maju slapat peso hore juhom, to radsej taju 2,50 Expres taxiku a su rovno pred domom. Ked su traja, tak sa im ani nic ine neoplati. Ale keby vystupili na stanici a stala by tam pristavena 17 a 22 napriklad, verim tomu, ze aj tie autobusy by boli inak vyuzivane. Vodici by podla mna mali mat prikaz cakat na vlak. Ved ide zo stanice, uz sa nemusi ten sofer ponahlat na nejaku zastavku na pripoj. Akurat, ze na konecnej nebude mat 50 minut volno, ale len 45 minut.
A k tej cyklotrase? Vidite aka je tu situacia s cestami. Cyklotrasa cez Legionarsku, Soblahovsku? Som za, ale len v tom pripade, ze sa vyluci z tejto ulice MHD. Ved ta cesta je siroka tak, ze uz teraz ma problem autobus prekluckovat. Dajte tam cyklotrasu a autobus pojde rychlostou cyklistov. Cyklotrasu treba, ano, ale preco nie cez Olbrachtovu, Partizansku - teda mimo hlavnych ciest a tras MHD.
A k tej cyklotrase? Vidite aka je tu situacia s cestami. Cyklotrasa cez Legionarsku, Soblahovsku? Som za, ale len v tom pripade, ze sa vyluci z tejto ulice MHD. Ved ta cesta je siroka tak, ze uz teraz ma problem autobus prekluckovat. Dajte tam cyklotrasu a autobus pojde rychlostou cyklistov. Cyklotrasu treba, ano, ale preco nie cez Olbrachtovu, Partizansku - teda mimo hlavnych ciest a tras MHD.
draxter
- spájať konečné, ktoré majú rovnaký potenciál cestujúcich (to u linky 1 neplatí, u linky 8, 18 a 28 naopak super, u liniek 5 a 15 tiež dobre, u linky 2 to nie je dobré a pod.): z toho sa javí ako vhodné výmena konečných u linky 1 a 2.
- prekladať podobné linky: u liniek 8/18/28 to treba dotiahnuť, v súhrne mimo špičky by mali jazdiť každých 20 min, v špičke ešte častejšie
- dokonalý preklad u liniek v časti identických 1/22, 2/24, a ja by som upravil aj 11/17
Ak máme v TN nejakú nosnú linku, tak by to mohla byť linka 1 a linka 8. Ale u oboch by to chcelo niečo zmeniť, zamýšľal som sa cez víkend a dospel som k tomu, že:
- linka 1 by mala jazdiť minimálne každých 30 min aj cez víkend, najlepšie 20/30/30
Keďže Juh I momentálne nemá žiadnu nosnú linku, zvážil by som, či by z liniek 8 a 18 nebolo dobré posilniť linku 18 (30/60/60) a linku 8 trochu na jej úkor oslabiť tiež na 30/60/60. Tým by sa dosiahlo, že linka 1 a 8 by neboli zbytočne silné v špičke pre Juh II, ale aj Juh I by mal v špičke slušné spojenie. Juh I by vyzeral tak, že 11/17 a 18 by v špičke dal 15 min interval ak by šli napreskačku - 00 (17) 15(18) 30(11) 45(18) a naopak Juh II by mal ešte lepšie 00(8) 15(1) 30(8) 35(1) 55(1). Jednoducho sa ale musia tie hodinovú diery odstrániť v intervaloch liniek 5,11 či 18 a musí to byť spolu trochu nadväzné. Linka 22 cez prázdniny skoro vôbec nepremávala, tak by mohla ostať už len ako špičková posila, rovnako ako 23 a jazdiť by mali hlavne normálne linky 1,8,28 a v rozumnom intervale.