Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milan001 #7422:
priznám sa, že s využitím Palackého som doteraz nepočítal najmä kvôli tomu veľkému počtu aút na tom parkovisku. Na druhú stranu, ak by sa vjazd do parkoviska obmedzil rampou so sledovaním kapacity, autobus by asi prejsť mohol celkom bez problémov. Zaujímavé, chcelo by to viac rozvinúť.

Zrušenie linky 22: kedysi som ho navrhoval za účelom toho, že by sa na úkro predĺžených spojov linky 22 na Sihoť zredukovala linka 8 (alebo 18), ale výsledok vidíš sám. Iste s tým treba niečo robiť...
Reakcia na: Marek6283 #7421:
no to by stálo za úvahu. Bolo by to jednoduchšie, finančne nenáročné: premiestniť označník MHD, vymaľovať priestor na zastávku v dĺžke cca 30m a je to. Ideálne hneď pred prechodom z Fatimy. To by bolo skvelé do času, kým nebude isté čo bude s novým nábrežím a "novou" Hasičskou a pod.
Neuvažovalo sa náhodou s tým, žeby sa linka 22 celkom zrušila? V tomto torze, ako zostala, nemá ani preklad s linkou 1 a lepšie by bolo, keby nekončila na stanici, ale mohla by ísť na Sihoť - čiže skôr začleniť do linky 8. Tým by mohli byť linky 1 a 8 preložené na spoločnom úseku.
Príklad A: linka 1 ide x:15 a x:45, linka 22 ide x:05 a linka 8 ide x:00 a x: 30 - v tomto prípade linku 22 zrušiť
Príklad B: linka 1 ide x:15 a x:45, linka 22 ide x:05 a linka 8 ide x: 30 - v tomto prípade linku 22 pustiť až na Sihoť
Príklad C: linka 1 ide x:15 a x:45, linka 22 ide x:05 a linka 8 ide x:15, x:25, x:40 a x:55 - v tomto prípade linka 8 pôjde x:05, x:25, x:35 a x:55, linka 22 nepôjde
Reakcia na: milan001 #7418:
Stacilo by od Betky smerom ku gymnaziu,jednosmerne! A bola by to balada o MHD ?
Reakcia na: Petrox #7413:
Však predsa existuje predplatný mesačný za 20 €. Ak chodím MHD denne do práce a naspäť, tak nemusíš nič viac riešiť. A každú ďalšiu cestu máš už v cene.
Reakcia na: Marek6283 #7417:
to ma napadlo už dávno, žeby Palackého ulica bola tak ako časť Hlavnej ul. v Prešove pešou zónou, t.j. od Hotela Elizabeth až po dnešné parkovisko. Premávka by bola povolená len vozidlám MHD v oboch smeroch (ako do 80.tych rokov): http://imhd.sk/tn/mapa-schema/265/Linky-MHD-19780207.html

Tým by vozy MHD ozaj nestáli v kolóne ak by nešli za mosty, čiže linkám 1,2,8,11,18,21,24 a 28 by sa urýchlil pohyb.
Reakcia na: Petrox #7413:
Ja osobne nerad pocujem o PRESTUPOCH v Trencine. To by sa musela najskor vyriesit dopravna situacia,BUS pruhy,lebo ak si predstavim a to viem velmi dobre o com teraz idem napisat,ze vznikne kolona na moste,vznikne kolona na Hasickej a Stefanikovej,vznikne kolona na Legionarskej a Braneckeho ul. -a to je tu okrem ziackych prazdnin na dennom poriadku v pracovne dni,tak nejaka nadveznost a cakanie na autobus ktory ma prist do dajme tomu 5 minut ak mam solidne prstupit...cakat ci vobec pride alebo cakat 10-20 minut,no dakujem pekne. Tu musi prejst kazda linka okrem 20 a 25 centrom mesta a u nas je centrum velmi uzke a specificke,ranne kolony,obednajsie kolony a najme poobedne,nevravim o tom ked byva hokej(kym bol dobry) ,ked sa stane dop.nehoda...skratka si to tu neviem predstavit. Ani kde by sa dali vobec vybudovat BUS pruhy,ktore by som uvital osobne aj hned! Jedine co ma napada je autobusy pretrasovat zo Sihote ci stanice cez Palackeho ul.ku Gymnaziu,ale to by sa museli osobne auta z Palackeho vylucit a s tym by nik nesuhlasil... Skratka keby sa aj prestupovalo zadarmo,myslim si ze kym sa doprava nejak solidne nevyriesi,kazdy by sa nam na takyto sposob cestovania v nasom nie velkom meste vykaslal.
Reakcia na: kvorka #7415:
krásne si to tu rozobral, naozaj je teraz pri tých kombináciách vidno, že všetko to, na čom stál doterajší cestovný poriadok, sa vo väčšine kombinácii zrušilo. Čiže okrem škrtania busov a možno snahy o preklad spojov linky 1 a 8 cez víkend, prípadne odchodov 5,6 a 3,15 sa k dobrému nezmenilo nič.
takže súbehy, vláčiky resp. intervaly na spoločných úsekoch si pozrite aj tu:
linka 1+11 (krásna ukážka toho, ako to vyzerá v Kubrej): http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/1-11.html?d=20120901
linka 2+24 (krásna ukážka súbehu na takmer identickej trase): http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/2-24.html?d=20120901
linka 1+22 (ukážka, ako sa 15-20 min pravidelný interval rozbil) http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/1-22.html?d=20120901
linka 23+28 (nepreklad spojov a výsledok redukcie na Juhu III) http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/23-28.html?d=20120901
linka 3+15 (výsledok jedného z lepších riešení v novom CP) http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/3-15.html?d=20120901
linka 1+8+22 (pre najvyťaženejšiu trasu do centra) http://imhd.sk/tn/cestovny-poriadok/linka/1-8-22.html?d=20120901
Reakcia na: Petrox #7413:
http://www.topky.sk/cl/13/1324376/Sexi-reklama--Cestovanie-autobusom-sa-premenilo-na-zazitok-
Malá ukážka motivácie cestujúcich na odľahčenie atmosféry 🙂
Celej situacii by pomohlo, keby dopravca vyraznejsie motivoval cestujucich k vyuzivaniu prestupov. Chapem, ze s vynimkou Stanice a mozno Hasicskej sa v nasom meste o ziadnych klasickych "prestupnych" zastavkach hovorit neda, o navaznosti vacsiny spojov uz toboz nie. Napriek tomu, je tragikomicke a pre mna nepochopitelne, ze sa pri urovni tohto systemu od ludi, prestupujucich do dalsieho autobusu, pyta (akykolvek!) dalsi poplatok. Preco tu uz davno nefunguje pravidlo, ze cestujuci nebude platit dalsi listok povedzme do 15-20 minut od zakupenia prveho pri predoslej jazde?! Pravidelne som svedkom situacii, kedy cestujuci, preskakujuci z autobusu pred nami, pri nastupe strednymi dvermi len zasomru nieco v style "se*em na nich, kde sme..." a druhy listok si uz nekupuju. A maju uplny recht! V situacii kedy vasa cesta trva dohromady 15 minut a potrebujete prestupit to je skutocne len zdieranie cestujucich...
Reakcia na: kamaquashy #7391:
Presne to je ten problém.
Ja chodím rok stále autobusmi od Max-u aj k Max-u....a nech ma nik nepresviedča že z tade chodí málo ľudí keď tam vždy stojíme najmenej 10ti...aj teraz, po škole sa musím trepať cez celé mesto, keby platili aj dôchodcovia, tak obnovia busy k Max-u ... aby mohli na nich zarábať ale keďže neplatia tak kašlú na to .. toto je systém za všetky drobné...z iných zastávok chodia k Radegastu na Sihoť každých 5 min. Ale tu je škoda niečo hovoriť, iba čo seba vytáčam !
Reakcia na: milo #7409:
Zle spojenie na vlaky z Juhu I. je akurat v tych rannych hodinach od 4 do 7. Ale uz na rychlik 8:32 BA ide L17 z Juhu I. o 8:00.
Zbytok dna chodi L11 o X:55 co je krasny pripoj na vlak, pocas vikendov tiez cely den, okrem skoreho rana.
Zo stanice na Juh to je podobne, L11 chodi pekne po prichode vlakov z oboch smerov, takze nechapem prilis tvoje rozhorcenie v tomto pripade.
Rano ti odporucam L1 4:45, 5:45 a L22 6:50, zbytok dna sa dostanes na vlaky aj z Juhu I. Pravdou sice je, ze mozno by nebolo zle keby L17 rano chodi ako pripoj na vlaky, teda o X:55 alebo 00, lenze to by zase isla sucasne s L5 co nie je uplne ziaduce.
Reakcia na: milo #7409:
chápem tvoje rozhorčenie, ale posledná veta "To máte všetci zodpovední za takýto cestovný poriadok, autá? Pretože keby ste boli odkázaní na MHD, určite by vám nenapadlo niečo také "vymyslieť" je plakanie na nesprávnom hrobe: my tu na imhd len diskutujeme, nemáme žiadne oprávnenia vo vzťahu k zmenám či úpravám.
Už predchádzajúci CP bol pre nás obyvateľov starého JUHU hororový napriek tomu, že bol vypracovaný Výskumným ústavom dopravy Žilina ( o čom silne pochybujem, ale bolo to v tlači... ). No a tento nový ide v jeho duchu: skúste sa napr. dostať na ŽS k ranným rýchlikom ( o 7:28 ZA, 7:29 BA, 8:32 BA) zo starého JUHU- nemáte slušnú šancu, prípojná MHD je o 6:32 - 17 - iba v dňoch vyučovania, 6:25 - - 11 - iba v pracovných dňoch alebo 6:15 - 18 a z Hasičskej na stanicu pešo, o sobote a nedeli ani nehovorím. Takže suma-sumárum z JUHU po odchod vlaku mi to trvá priemerne hodinu a zo ŽS do Blavy hodinu 34 minút. O spiatočnej ceste na starý JUH je to podobné.
To máte všetci zodpovední za takýto cestovný poriadok, autá? Pretože keby ste boli odkázaní na MHD, určite by vám nenapadlo niečo také "vymyslieť"
Reakcia na: kamaquashy #7398:
Prečo si myslíš, že keby bola MHD zadarmo, išlo by viacej ľudí z áut MHD? Presne naopak, z prepchatej, lacnej socky by odišli do áut ďalší. Som zásadne proti.
Reakcia na: draxter #7405:
a víkend by vyzeral takto:
05: 38(2)
06: 22(24)
07: 03(2)
08: 03(2) 32(24)
09: 03(2)
10: 32(24)
11: 03(2) 32(24)
12: 03(2) 32(24)
13: 05(2)
14: 05(2) 32(24)
15: 05(2) 32(24)
16: 03(2) 22(24) 52(24) - otázka je, či by sa neoplatilo radšej jeden spoj L24 prehodiť na 17:32
17: 03(2)
18: 03(2) 32(24)
19: 03(2) 32(24)
20: 03(2) 32(24)
21: 26(24)
22: 21(24
Reakcia na: draxter #7405:
Presne tak ako píšeš, by to bolo spravené fajn. Nemám až taký prehľad o iných linkách, ale udivuje ma aj (a to som tu už spomínal a nebol som sám), že víkend z Juhu na L1 a L11 je katastrofa. 50 minútová diera. Nechápem, kto takýto CP môže urobiť.
Reakcia na: draxter #7404:
ideálne by bolo výpravu liniek 2 a 24 zaturnusovať spolu, pretože cestovný čas linky 2 je 25min (27 do Nozdrkoviec) a linky 24 je 27 min, a brať ich ako jednu linku s variantným členením trasy:
- spoje do Laugaricia (24)
- spoje do Biskupíc (2)
- spoje do Nozdrkoviec (pracovne 10)

A potom by naozaj bolo možné utvoriť takýto CP od Perly v "x"
05: 12(2) 42(2)
06: 02(2) 22(24) 42(2)
07: 02(2) 32(2)
08: 02(2) 32(24)
09: 02(2)
10: 02(2) 32(24)
11: 02(2) 32(24)
12: 02(2) 32(24)
13: 02(2) 32(2)
14: 02(2) 32(24) 52(2)
15: 12(2) 32(24) 52(2)
16: 12(24) 32(2) 52(24)
17: 12(2)
18: 02(2) 32(24)
19: 02(2) 32(24)
20: 02(2) 32(24)
21: 26(24)
22: 21(24)
- u posledných spojov to už môže byť kľudne účelovo, zvyšok dňa interval 20-30-40-60 min podľa potreby. Nenavýšil sa ani km, a výsledok je neporovnateľný!
Reakcia na: MinoSUN-55 #7403:
máš pravdu, preto zobrazím CP liniek 2+24 (odchody od Perly na Sihoť) pracovný deň:
05: 12(2) 40(2)
06: 22(2) 22(24) 40(2) - rovnako zbytočne 2 spoje v rovnaký čas
07: 05(2) 22(2)
08: 07(2) 37(24)
09: 07(2)
10: 07(2) 47(24)
11: 07(2) 47(24)
12: 07(2) 47(24)
13: 07(2) 40(2)
14: 07(2) 17(24) 35(2)
15: 15(2) 32(24) 35(2) - zbytočne 2 spoje v rozmedzí 3 min!
16: 07(2) 07(24) 47(24) - zbytočne 2 spoje v rovnakom čase
17: 07(2)
18: 05(2) 21(24) - tiež by mohol byť rozostup väčší
19: 05(2) 16(24) - tiež by mal byť rozostup väčší
20: 05(2) 26(24)
21: 26(24)
22: 21(24)

víkend:
05: 38(2)
06: 22(24)
07: 03(2)
08: 03(2) 37(24)
09: 03(2)
10: 47(24)
11: 03(2) 47(24)
12: 03(2) 47(24)
13: 05(2)
14: 05(2) 17(24)
15: 05(2) 32(24)
16: 03(2) 07(24) 47(24) - zbytočne vedené dva spoje (2,24) v tak malom rozmedzí
17: 03(2)
18: 03(2) 21(24)
19: 03(2) 19(24)
20: 03(2) 26(24)
21: 26(24)
22: 21(24)

- najlepšie by bolo, keby linky 2 a 24 jazdili v protiklade, t.j. ak by L2 šla 07, tak L24 by šla 37, alebo čo možno najbližšie tomuto stavu. Naozaj, ak idú 2 spoje v rozpätí do 10 min a potom 50 min nič, to nie je pre cestujúceho vhodné

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.