Ono mozeme to zrusit s argumentom, ze by tam vznikali kolizie. Ale potom sa necudujme, ze ludia skacu pod autobusy, lebo takymito rozhodnutiami robime vsade uplne sterilne prostredie v ktorom nikto nemusi o nicom premyslat...
Je nepochybné, že časť vodičov by obyčajnú značku Daj prednosť v jazde ignorovala.
To samozrejme nie je dôvod zmeniť značenie úplne. Rozmýšľajme, ako keby bola verejná doprava prioritnou: napr. STOP so žltým reflexným orámovaním
Povodne riesenie vyzeralo tak, ze autobus mal mat pri vjazde do stanice hlavnu cestu a vozidla smerom od Zeleznicnej mali davat prednost autobusom vchadzajucim na stanicu od Hasicskej. ODI toto riesenie namietlo s odovodnenim, ze Zeleznicna "ide rovno" a vizualne pripomina hlavnu, tak ma byt hlavna... s takymto argumentom by prakticky malokedy mohla existovat kriva hlavna cesta a namiesto opatreni, ako pripadne daj prednost v jazde vizualne zvyraznit sa upravili prednosti.
Cez vikend som v Znojme videl taketo riesenie prednosti pri vyjazde z bus stanice a prislo mi to sympaticke. V tomto konkretnom pripade sa dava prednost z oboch stran prakticky mimo ulice a autobus ma normalny vyjazd od nastupista. https://maps.app.goo.gl/WoqKUosb8Q1snHx1A?g_st=ac
Ďakujem pekne za info. Možno, ako zvedavý cestujúci sa spýtam:
- ako sa dosiahlo znížiť odmenu pre poskytovateľa / z 21,5 na 14,9 % /
- koľko asi % využíva túto službu / lístok cez sms / cestujúca verejnosť z celkového objemu predaných lístkov
Vďaka .
Spiatocnicky ODI? Ved teraz autobus dava presne tak isto prednosti - raz pri odbocovani dolava(prednost oproti iducim autam) a druhy krat koli dopravnej znacke - "STOJ, daj prednost v jazde". ODI trval na zmene organizacie dopravy koli tvaru a charakteru krizovatky - stanica je miesto leziace mimo cesty, kedzto naprotivna cesta od kasarni SNP je prijazdova cesta. Z tohoto titulu boli aj pred rokmi osadene rozdielne dopravne znacky - zo stanice znacka "STOJ, daj prednost v jazde" a v naprotivku je iba "daj prednost v jazde". Vela ludi vychadzajucich zo stanice si mylne myslelo, ze ked odbocuje doprava, oproti iduce auta odbocujuce dolava mu davaju prednost, co byvalo casto kolizne. Podobny pripad je vlastne aj na krizovatke Povazska x Hodzova - Lidl na Sihoti, kde je identicka situacia s prednostami a dopravnymi znackami.
Zbytocne sme sa ukratili o luxusnu stanicu(myslim rozmerovo, prehladnostou) na ukor pekneho, utulneho, paprndekloveho domceka s namackanymi ludmi.
Ešte taká otázka, čítajú to aj poslanci - doteraz bol vjazd MHD na stanicu bez poplatku. Teraz si bude vlastník stanice niečo účtovať? Lebo ak to dopravca bude musieť platiť, je to oprávnený výdavok. A tým by došlo k nárastu výdavkov de facto pre nič. Je toto nejak vyriešené?
Ak by sa v kocúrkove ,,nedaroval,, majetok kamarátom a iným spriaznencom, mohla byť vybudovaná odpočinková zóna pre busy a aj pánov šoférov presne tam, kde sa mestský pozemok vyparil.
Myslíš, že to bude akože "zo smeru Kubrá, zastávka A" pre MHD i RAL? Pochybujem. Nie je to tak ani v ZA, BB, kde IDS majú. A potom, spoje od Hasičskej, zastávka B s tie už krúžiť musia tak či tak.
Ak sú spoje PAL končiace v Trenčíne de facto MHD za rovnakých podmienok a tarify, nemajú čo byť oddelené a stáť inde, než MHD. To je dezintegrácia totálna.
Je to zle, ale to kolečko nechce nikto ani pre PAL. A asi sa zhodneme, že toto riešenie je polovicate i voči nim, lebo končiace spoje od Hasičskej ho robiť budú.
Určite súhlasím s tým, že návrh stanice je zlý. Na malý priestor je natlačených toľko nástupišť PAL, že keď sa prejde z 10,6 metrových Crosswayov na čosi väčšie (úplne stačí štandardný 12-metrový voz), trčiacimi zadkami sa vzájomne zablokujú. Toto zlé rozvrhnutie priestoru úplne zaklincoval spiatočnícky ODI, ktorý trval na zmene prednosti v jazde do tej podoby, že bus MHD bude dávať pri prejazde stanicou prednosť dvakrát.
Ale dovolím si tvrdiť, že ak by spoje PAL končiace v meste robili "kolečko", bol by si prvý, čo by kričal, aká je to dezintegrácia. Ak už v súčasnosti jazdia z AS spoje končiace v rámci mesta za mestskú tarifu a v horizonte blízkych rokov sa doprava v rámci TSK a ŽSK bude konečne integrovať, neexistuje jediný dôvod, prečo by spoje PAL mali stáť inde ako na nástupištiach MHD...
Ale rozdiel je, že toto sa predsa DOHODLO s investorom. Tu nemôžeš povedať, že to štát a chudák mesto. Tu proste kecy o tom, že stanica je brána do mesta, šli za Rybníčka úplne hore komínom. A tu máme výsledok.
Návrh Trenčianskej autobusovej stanice je katastrofálny. Dopravne nezvládnutý, prevedenie je drevotrieska a za toto chce ešte niekto zatlieskať. Na Slovensku sú ale zbabrané projekty stavieb úplne normálne. Diaľnice bez dôležitých zjazdov, kruhové objazdy so sklonom, že každý kamión sa bojí že sa vyvalí, železničná stanica v dedine za poľom a najväčšie peniaze sa lejú do úsekov a zastávok kde sa nepočíta so zastávkovými vlakmi. Je to tak, Vitajte na Slovensku.
Nie celkom je možné s týmto súhlasiť. Pánom situácie je vždy občan, obyvateľ kocúrkova. Už mám v zbierke 194 papŕč dolných, priatelia iba otvárajú ústa a tešia sa na ďalšie. A o tých rukách sa tu predsa hovorí. To kto ich slobodne a vážne dvíha na riadnych, či mimoriadnych zasadnutiach? Je to práve prejav demokracie v spojení občan-poslanec- primátor. A samozrejme potom výkonný orgán Mestský úrad. A o tom to je.
Zial neda mi len suhlasit, stanicu zas projektoval klobaskovy inžinier "ze" Skalice. Presne uz dnes vidim lave odbocenie okolo rotundy a davanie prednosti nekonecnej kolone aut od dubnice co si skracuju cestu, nasledne znova pripojenie a davanie prednosti z toho isteho smeru.... Ale ano mozno len ja som nestudoval slovensky oxford aby som tomu chapal. Ale zdravý, uz vobec nie sedliacky rozum sa dnes nenosi. Viva sidlisko pri stanici, vid zmena UP v merine a na stanici na terajšom PAL nastupisku. Hold Džordžik nam zase raz ukaze kto je panom situacie, zial obcan ani mesto to nebude.... Viva slovakia... Ps: posledný nech zhasne
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TomoSK