Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #14099:
Vôbec nie je totožná, ako to vôbec môžeš napísať. Neprečítal ani polovicu argumentov. Škoda sa s tebou baviť.
Reakcia na: draxter #14080:
Diaľková doprava nepodlieha ústave či čo? Lebo váš argument o povinnosti poskytovať platbu v hotovosti bez príplatku predsa vychádza z toho že je to ústavné právo. Regulácia cestovného obcou alebo krajom s tým nijak nesúvisí, keďže v zákone o verejnej doprave, ani inej legislatíve súvisiacej s reguláciou cestovného vo verejnej doprave sa príjmanie hotovosti vôbec nerieši.
Reakcia na: draxter #14079:
On tvrdí že vyššou cenou lístka v hotovosti bude ohrozené jeho ústavné právo zaplatiť v hotovosti, a uvádza Bratislavu a Košice ako príklad miest kde je toto právo naplnené existenciou automatov. Tak som poukázal na to že v Bratislave a Košiciach v tých automatoch tiež zaplatí viac ako dopravnou kartou, v aplikácií, alebo v niektorých prípadoch aj platobnou kartou. Situácia je teda úplne totožná ako v Trenčíne, kde bude rovnako možné zaplatiť v hotovosti (v autobuse), ale bude to stáť viac peňazí. Miera zľavy za platbu iným spôsobom je síce iná, ale to nič nemení na logike toho argumentu.
Reakcia na: draxter #14092:
Ja by som si nedovolil tvrdiť, čo je a čo nie je v rozpore so zákonom...
Zatiaľ k nemu ešte ani nie sú hotové vykonávacie predpisy (vyhláška MDSR je už vyše 3 mesiace v štádiu vyhodnocovania MPK, asi preto, že k nej prišlo 879 pripomienok, ale to už trochu odbáčam...).
Myslím si, že tu by bolo potrebné, aby niekto kompetentný požiadal MDSR o vydanie metodického usmernenia, ktoré by na vznesené otázky odpovedalo.
A medzitým, ale prinajmenšom do 1.9., účinnosť novej tarify odložiť.
Reakcia na: draxter #14084:
Aké si predstavuješ riešenie tohto tvojho "problému"? Režim čo prúd, to linka? Aby sme mohli exaktne merať veľkosť prepravných prúdov vyťaženosťou liniek? Preboha, veď na to sú úplne iné matematické metódy.
Reakcia na: TomoSK #14095:
Veď ja zas hovorím, že to je niečo, čo nechcem vidieť. A ak taký dnes je, tomu sa divím...potom ten vzorák je jednoducho zlý. Lebo hroší prejazd v TN asi ani nie je.
Reakcia na: draxter #14094:
Ale ja netvrdím, že tam taký máme. Ale dnes nie je vôbec ojedinelé, že príde voz ako štvorka na Sihoť, upaľuje naprázdno na Saratovskú, potom si pojazdí pár spojov a o dve hodiny zase prejazduje zo Sihote na Saratovskú.
Reakcia na: TomoSK #14089:
Prejazd medzi Juhom a Sihoťou je niečo, čo nechcem vidieť. Taký voz má ísť vždy na linke. Toto je práve to, čo od roku 2016 dramaticky kleslo. Nieto ešte v špičke.
Reakcia na: TomoSK #14091:
Akože ako? Však hádam čas, ktorý je, má nejakých cestujúcich. Tak ak je ich dosť, nemožno meniť podľa indi-vindi. Ak ich nie je dosť, zvážim zmenu. Či?
Reakcia na: kvorka #14065:
Máš recht. právna úprava je takáto, ale to by si mali pozrieť tí, čo ti dávajú páčik dole, lebo zjavne si nedali ani námahu prečítať, čo si im krásne zosumarizoval. Ja to v tejto situácii dokonca vidím tak, že tarifa je v rozpore so zákonom č. 332/2023 Z.z. v predmetných ustanoveniach.
Reakcia na: draxter #14086:
Neviem si predstaviť, ako by som tieto individuálne požiadavky interpretoval dátami. Ak sa niekto vie rýchlo nachystať do roboty, je to pekné, ale nezvládnu to všetci, niekto na to potrebuje viac času. A mne za to bude niekto nadávať, že ako sestričku ju čaká 12 hodín v práci a ona musí 9 minút pred začiatkom pracovnej doby sedieť?

Vyhnané do extrému, ale je to presne o tom istom - dnes som vstával o 5:55 a 6:11 som už sedel v autobuse do práce. Tiež to nemôžem zohľadňovať podľa seba. Ale o to tu ide, veľká časť sťažovateľov sa pozerá len na to "ja, ja, ja" a akonáhle neuprednostníme ich požiadavku pred nejakou inou, tak sa sťažujú a prskajú všade navôkol.
Reakcia na: TomoSK #14087:
Samotnú 23 áno, ale do systému a celkového počtu to robí anomáliu. A to je jasné.
Reakcia na: draxter #14085:
Opatová, družstvo je 9 vzkm denne, teda 2250 vzkm ročne. Vyložene plytvaním by to bolo v iných časoch, ako v rannej špičke, v tej to má aspoň obmedzenú šancu niekoho osloviť, aby sa nemusel voziť cez celú Opatovú smerom ráno na Sihoť a do mesta.

Objem kilometrov je inak napríklad ekvivalentom jedného (zbytočného) prejazdu medzi Juhom a Sihoťou, ktorý dnes platí mesto. Myslím, že aj ako 2 na družstvo to bude osožnejšie.
Reakcia na: TomoSK #14077:
V Kubrici máš ľudovo povedané 3 priezviská 😉 Takže ja by som sa asi aj správne tipol, ktoré.
Reakcia na: draxter #14084:
Prosím? 😃 Linka 23 sa v prvom rade vyhodnocovala zo zastávok Východná a Lavičková smerom do mesta ako kombinácia liniek 23+28. Ak mi z týchto dvoch zastávok klesne priemerný počet cestujúcich na spoj v referenčnom období, niečo je zle. Ak mi z týchto dvoch zastávok stúpne počet cestujúcich, tvrdenie o nezastúpiteľnosti linky 28 bude nepravdivé. Ani teraz, ani potom sa do vyhodnocovania obsadenosti na Juhu 3 nebude miešať žiadna iná linka.
Reakcia na: TomoSK #14082:
Tak snáď im to vysvetlíte na podkalde dát....či?
Reakcia na: Vladimír #14076:
Jasné, je to požiadavka, neopodstatnená, ale vie, že je to tak. Výstavba - hlavne že Sihoť V má de facto 10 rokov novú ulicu s 8-10 poschodovými bytovkami, ale posledná je zastávka Sihoť IV. Ani to obratisko Nová Kubra najprv nebolo....a teraz keby tam niekto zastávku chcel, tak to beriem. Ale nové bytovky...to bude o 5 rokov. Toto je to plytvanie km tam, kde netreba.
Reakcia na: Vladimír #14075:
A to je teraz jasne povedané, že dáta už nie sú exaktné a budú generovať umelo navýšené počty, ktoré budú utvrdzovať v zmenách i tam, kde to zjavne nebude. A to najmä linka 23 a jej cestujúci, ktorí budú v systéme vyhodnotení ako noví cestujúci linky 8,11.... takže je to presne to, čoho som sa bál, nakoľko teraz už nebude možné identifikovať prúd cestujúcich, ale len ich počet. Teraz nebude vidno, že človek z 23 prestúpil na 8. Ale bude o tom, že linka 8 má cestujúceho aj linka 23 a teda máme dvoch. Hoci máme jedného.
Reakcia na: milan005 #14073:
No matematika im nešla...keď mesto na webe tresne blbinu, že žiadne "Žiadne masívne zdražovanie sa nechystá. Cena cestovného MHD v Trenčíne bola dlhodobo najnižšia..." Odpoveď nehodná ústneho podania, nieto písomného, kedy bude aspoň ukážkou jasnej hanby a zavádzania zo strany mesta cestujúcej verejnosti, ktorá tam vidí 2 EUR. Ale čo chceme, keď ani pre rokovanie MsZ sa to nikde nespomínalo, len v prílohe v tabuľke, aby sa na to neprišlo....👽
Ešte na margo sťažností by som rád doplnil napríklad reálny, úplne čerstvý príklad:

V piatok 31. mája prišla sťažnosť na posun príchodu smerom z Juhu k Nemocnici na 5:36, čo je podľa sťažovateľky "za hranou dostatočného príchodu na pracovisko", pričom uvádza, že začína o 6:00.

Dnes prišla sťažnosť inej sťažovateľky na časovú polohu spoja smerom z Juhu k Nemocnici s príchodom o 5:36, čo ona považuje za príliš skoré a žiada posun spoja na príchod o 5:45, pričom tiež uvádza, že začína o 6:00.

Teraz otázka do pléna, čo navrhujú miestni diskutéri voči takýmto podnetom? Vždy sa jeden človek z tejto dvojice bude sťažovať! ... a skutočne sa na takéto podnety nedá odpovedať inak, ako tak, že sa nedá vyhovieť všetkým. To je ako pri podnetoch typu Lipová, kde požadujem autobus a som rád, že sa bude obsluhovať lokalita, avšak nech nechodí po mojej ulici, ale po susedovej. NIMBY...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.