Reakcia na: milan005 #13703:
1. Softvérovo nemáme možnosť prideľovať časti spojov linky iné označenie ako ostatným. Nie je teda možné zariadiť, aby predĺžené spoje na Saratovskú mali označenie 1s, zatiaľ čo tie končiace na Gen. Svobodu ako 1. Teda možné to je, ale len reálnym rozdelením linky, s dvoma cestovnými poriadkami. A to asi nechce nikto.Podľa mňa úplne postačí nastaviť cieľ. Ide predsa o predĺženie, nie o odklon. Tomu, kto cieľ prehliadne, nehrozí že sa odvezie inam, len nevyužije celý potenciál trasy.
S autormi koncepcie sme o tom ešte nehovorili, ale osobne považujem za samozrejmé, že na zastávkach Mateja Bela a Gen. Svobodu sa v oboch smeroch stojí len RAZ - v smere na Saratovskú "hore kopcom" a v smere do mesta "dolu kopcom". Zastavovanie v na rovnakom nástupišti v rôznych smeroch, aj keby to niekomu skrátilo dochádzkovú vzdialenosť, by viedlo k zbytočným nedorozumeniam.
3/6. Pôvodne som nechcel znamienka pri každom spoji, v pláne bola len všeobecná poznámka v poznámkovej časti, že všetky spoje zo zastávky Rybáre pokračujú ako linka 6. Teraz, keď začína byť pravdepodobné, že linka 6 bude rozdelená, je tu otázka, či všeobecnú poznámku iba rozšíriť, že každý spoj pokračuje ako linka 6 alebo 9/16 (menej konkrétne ale viac prehľadné) alebo vypoznámkovať celý cestovný poriadok s vyznačením konkrétnej linky, na ktorú spoj pokračuje (viac konkrétne, zato menej prehľadné).
Nastavenie, aby sa na L6 už v Istebníku zmenil cieľ podľa nadväznej linky, je možné a považujem to za účelné. Určite pomôže cestujúcim zorientovať sa. Toto určite bude.
11. Potenciál predĺženia L11 ku chate neviem zhodnotiť. Som však presvedčený, že ak to s obsluhou lokality myslíme vážne, mal by tam jazdiť každý alebo potom žiadny spoj. Dva spoje denne nemajú šancu osloviť nikoho.
25 a spol.: Opakovane sa spomína nejaká "mantra". Z môjho pohľadu sa autorom podarilo na Dlhých Honoch veľmi účelne rozpliesť klbko neprehľadných liniek a dať ich trasovaniu zmysel. Vidím veľkú paralelu v tom, keď si Ty v roku 2016 rozplietol podobné klbko na Sihoti. Z chaosu sa stala veľmi ľahko pochopiteľná koncepcia, že silná L8 ide po Hodžovej a všetko ostatné "smetie" cez Považskú. Rovnako aj tu - silná L8 po Soblahovskej, silná L1 po Inoveckej, stredne silná L3 okolo Perly a zhluk všetkého ostatného jednotne cez Nemocnicu (oprávnený objekt záujmu cestujúcich), Dlhé Hony (stred sídliska, Inovecká, stred za rohom) a Cintorínsku (oprávnený objekt záujmu cestujúcich).
Michal Mazánik
Dnes, ak prídem ako cestujúci na zastávku Braneckého a mám v úmysle cestovať do oblasti Zámostia, musím si pozrieť papiere s výveskami liniek 3, 5, 13, 17, 27 a 31. Celkom si teda musím prejsť 6 rôznych cestovných poriadkov a pochopiť 6 rôznych variácii trasy. Po novom si budem pozerať už len dokonalo preložené linky 3 a 7. Zníženie počtu liniek na jednotlivých trasách teda prinesie pravidelnejšie intervaly, ktoré sa dnes vplyvom vysokého počtu liniek rozbíjajú.
Zjednodušenie linkového vedenia nie je primárne o tom za každú cenu znížiť ich celkový počet. Ide o skôr o to, aby sa mi ponuka na konkrétnej trase neskladala zo 6-7 rôznych liniek s pár spojmi. Presne tento problém nová koncepcia rieši.