No 7 a 17 po rozdelení na 7 a P7 rozhodne nebudú to isté... Na P7 zostane jedna jediná poznámka (viď. dnešná 7 v prílohe), 7 (dnešná 17 v prílohe) zostane úplne bez poznámok, dnes ich je tam snáď 5.
No ono to je porovnateľné, lebo 1 a 1s zodpovedá terajšej 4. Naopak 2 a 12 končia, ale nová 2 sa bude vetvit. Na linke 3 ten jeden spoj do AOZ nestojí za reč (inak zostane teda na 3 či na P6), 7/17 a 7/P7 je to isté. Že končia 31 a 13, je zrejmé. Aj 27. Ale inak to nie je žiadny rozdiel v prehľadnosti.
Tá nočná doprava nie je len kvôli stanici. A na Sihoti ani nemôže byť. Takže ak má noc mať zmysel, musí sa dať prejsť naše malé mesto za 25 min.
Dúfam, že bude 6/16. Číslo 9 by som nedával. Už aj kvôli opačnému smeru, kde sa lepšie pamätá koncept číslovanie s 6 na konci
Nestačilo by pri tej 1 na Saratovskú len inverzne napísať názov konečnej na displejoch, tak ako to má dnes 4ka, keď pokračuje na ZŠ Kubranská? Aby to 1S nepôsobilo chaoticky pre ľudí, čo čakajú 1 a príde im 1S (ale nehovorím, že 1S je úplne zlý nápad).
Obsluha trojkou zostáva zachovaná smerom od Juhu, Dlhých honov a dolného mesta, P6 bude brať ľudí od stanice a na Sihoť, náhrada za súčasný ranný 309404/5 a poobedňajší 309404/14. Rozumiem dôvodom, prečo to dnes jazdí PAL, ale skôr či neskôr kraj prestane (bude musieť prestať) objednávať spoje, ktoré jazdia iba po meste a dotovať tak kvázi "modré MHD spoje".
Ak by sme brali do úvahy len súčasný rozsah premávky, nech to je fér, skóre by bolo 15:19, pričom si dovolím tvrdiť, že prehľadnosť sa zlepší.
Linke 1 síce pribudne poznámka, no iba v jednom smere o predĺžení na Saratovskú. Linkám 2 a 12 to zostane porovnateľné, vybrané spoje do Biskupíc, ak by sa dnes jazdilo na družstvo, bolo by to na rovnako. Linkr 3 zostáva VOP, linka 4 príde o poznámky úplne, linka 5 sa mení na P5 a bude mať prakticky ustálenú trasu, linka 6 sa rozdelí na 6, 9/16 a P6, čím prídu linky 6 a 9 o poznámky úplne, na P6 by mali byť v jednom smere asi len dve, v opačnom tiež. Linka 7 a 17 sa rozdelí do liniek 7 a P7, pričom obe budú mať takmrr vždy rovnakú trasu, takže sa to opäť sprehľadní. Linka 8 zostáva bez poznámok, linka 11 takisto, hromada odštiepených liniek s pár spojmi zaniká. Na 24ke pribudne poznámka s predĺžením do LOT, a tým sme vlastne výčet skončili - variantných trás bude o dosť menej.
Teraz ešte krátko k jednotlivým bodom - mestská pokladnica nie je bezodná a už toto je nárast, nemyslím si, že pravidelná linka cez nový most je aktuálne prioritou. To niekedy do ďalšej etapy navyšovania výkonov.
Nočná doprava - cez deň môže byť Juh - Sihoť najsilnejšia diametrálna spojnica, no v noci o tom skutočne veľmi silno pochybujem. Nejakými úpravami však N2 určite prejde.
2 - tá je tu kvôli Novinám, nemocnicu berie 4/11 a 24, čo tu už bolo ooakocane vysvetľované. Aj bez dvojky je počet spojov od Sihote výrazne vyšší.
4 - niekoľkokrát tu boli uvádzané súčasne frekvencie linky 4, ale občas mám pocit, že sa to totálne míňa účinku. Ak mám ráno medzi 7. a 8. z Opatovej v MHD 90 ľudí, môže si tvrdiť kto chce čo chce, ale "aj tá hodinovka je veľa" je proste vyjadrenie pocitmi, ktoré nezohľadňuje realitu. Opatová je výrazne väčšia než Kubrica a jej poloha ju predurčuje na to, že bude mať vždy kvalitné spojenie a počet ľudí využívajúcich VHD tu je vyšší, než v iných MČ.
8 - nepopieram, že sa tu klbák občas objaví, ale nevyhnutnosť to nie je, je citeľne slabšia. Ráno o 7:30 z Juhu je taká plná preto, lebo pred spojom je dlhšia diera.
11 - áno, býva veľmi dobre vyťažená, ráno by sa aj tu mal objaviť klbák.
23 - neverending story.
25 - na verejnej prezentácii bol uvedený graf nástupov a výstupov, kde vidno, že dav nastúpi na Juhu, následne linka zbytočne povozí všetkých až ku Keramoprojektu a dav vystúpi v Laugu a pri Tescu. Absolútne zbytočná zachádzka po Inoveckej, obzvlášť po posilnení 24. Radšej priblížim Laugo k ľuďom od Bezručovej, ktorí to majú objektívne ďaleko.
N - v x je koncept vyslovene odvoz od vlakov. Sihote I až III sú dostupné podchodom (toto dokonca skonštatovali samotní poslanci), zostala nám len Sihoť IV, a tá je skutočne tak malá, že nočnú linku samú o sebe neuživí. Preto sa uprednostnil smer, kde žije polovica mesta.
Zastávka Odevná by mala byť situovaná (ako správne odhahol Draxter) na konci ulice Veľkomoravská, pred okružnou križovatkou s ulicou Odevná, na mieste bývalého štadióna Ozeta. Tak ako vo všetkých prípadoch, aj zadefinovaniu tejto trasy predchádzala testovacia jazda s autobusom. Poloha zastávky bola predbežne konzultovaná s ODI, ktorý bude mať pri povolení konečné slovo.
Prečo zastávka v tomto mieste? V rámci prípravy novej koncepcie sme si prechádzali všetky developerské zámery v Trenčíne, ktoré sú aktuálne aspoň vo fáze posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). V lokalite Odevnej by malo byť v budúcnosti (rok 2029) približne 500 bytov. V smere do centra sú dobre obslúžené zastávkou Zlatovská, v smere z mesta je ale zastávka Park Úspech priveľmi ďaleko. Toto sa rieši práve novou navrhovanou zastávkou Odevná.
To neviem, ale ulica Odevná je na mieste, kde som hrával futbal za Ozetu - nahradila štadión Ozety a sú tam 6poschodove bytovky. Netuším však podľa tej schémy liniek, kde to je (žeby vo vnútri bloku? Neviem či tade prejde bus). Tu by som privítal starý formát, ako sme mali na imhd do roku 2016, aby sme lepšie videli, kde majú byť zastávky.
Dôvod, prečo do AOZ ide P6 a nie dajme tomu P5 či P3? Myslím, že by vzhľadom k účelovosti týchto spojov P6 mali byť len spoje do priem.parku a do AOZ samostatné číslo. Alebo to riešiť zachadzkou na 3 ako dosiaľ.
Takže počet liniek je po novom: 1,2,3,4,6,7,8,11,16,23,24,25,N1,N2,N3,P5,P6,P7
po starom boli
1,2,3,4,5,6,7,8,11,12,13,17,22,23,24,25,26,28,31
Výsledok 18:19
Prehľadnosť má obdobné hodnoty, aj doterajšie vedenie malo svoj zmysel a plusy.
Mrzí ma, že pravidelná linka cez nový most znova nie je. Len P-čko. Cize aj tu je to obdobné.
Nočná doprava: nemožno porovnávať, lebo mesto 50 poslalo do zabudnutia. A teraz sa uvidí, sú tu naznačené pozitíva, aké ak zásadný problém hlavnej dopravnej osi. Juh - Sihoť totiž jazdilo vždy 3-4 linky (8,18,21,28+50/X), dnes je to 4,8,28 a po novom má byť 4,8,11. Preto aj nočná doprava by tento hlavný prepravný prúd mala zabezpečiť. Nech je ako chce, ľudia musia N prijať. A to nebude, ak niekomu povieme, že na trase trvajúcej 24 minút bude stáť 10 min na stanici.
1: dobrá zmena, tiež som to dávno navrhoval
2: ak bude tá nemocnica, môže byť. Bez nej to ale bude bieda.
3: áno, to je ono
4: aj za mňa veľa spojov pre Opatovú, linka tohto parametra napríklad na Juhu III dnes nie je. Príliš veľa krúženia, aj do Kubry, aj na Sihoť. Taký vymetak. Uvidíme. Ja by som jej trasu volil inak.
6: áno, len treba spoje vyčleniť pod 16 čo idú do Kubrej
7: toto som najviac zvedavý, tá trasa je za mňa divná, hoci Kvetnej som vždy prial poriadnu linku MHD
8: stálica, nie je o čom, občas klbak a je to dokonalé
11: prekvapenie, za mňa jedna z top liniek s 8. Vyťažená, niekedy až veľmi.
16: verím, že vznikne
23: čakal som, že ostane 28. Súhlasím, že krátka trasa. Ten Max by sa mi pozdával.
24: správne
25: cieľom bolo povymetat Dlhé Hony, takto to síce pôjde stredom, ale zase ľudia od Slnečného námestia či od Kútov to budú mať ďalej. Uvidíme. Ja som dúfal, že pri Laugu zmení číslo na 27 a obehne po Novom moste Zámostie.
P: vec účelovosti, tam nemám čo
N: ešte raz, koncept dobrý, len to ozaj doladiť. Pre mňa prekvapenie, že N v "x" nechodí na Sihoť (resp. tam už nezačína)
Existuje ešte manévrovací priestor, ako upraviť trasu linky N2 tak, aby to bolo aj pre Sihoťárov atraktívne, avšak ak potrebujem dodržať polhodinový interval rozjazdov z mesta a spoločných príchodov do mesta, zároveň nevytvoriť nekonečný kolotoč pre vodičov, tak niekoľko minút na stanici je jednoducho nevyhnutných.
Sám uznávaná, že Juh a Sihoť sú skoro rovnaké. A kde inde ak nie v trase linky 1 a 8 má existovať nočný spoj? Priamy? To nemyslíš vážne, že sa tu uvažuje s N3, ale takto nezmyselne sa rozdelí "nosná os". Toto je pre mňa obrovské negatívum a idem v tomto smere informovať známych, nech príde hromadná pripomienka, lebo toto znamená, že nočná doprava je aj s ohľadom na dnešnú situáciu výsadou Juhu. A nerozumiem, prečo by mal mať spoj 10 min prestoj? Z akého dôvodu? Veď prehodí číslo na N1 a ide na Juh!
Väzby na lokality sa vyhodnocovali osobne v teréne, viackrát som to tu spomínal na konkrétnych príkladoch, a práve tak vzniklo spomínaných 15% Východná+Lavičková > Sihoť. To nie je scucnuté z prsta.
A aký je cieľ, a ako sa to bude vyhodnocovať? Ak bude mať nová 23 viac cestujúcich v priemere na 1 spoj, než súčasná 23+28, naplní to očakávania. Nie počet cestujúcich v súčte, ale na 1 spoj - nakoľko spojov bude po novom viac.
Áno, áno. Toto je práve na Juhu dôležité pre poznanie návykov ohľadne 23. Že ráno ideš 23 a poobede prídeš 22. Aby si to mal z kopca. Pre úsek stanica Juh to v našej rodine a susedov platí od roku 1989, kedy vznikla 23.
Vnútorný displej to dokáže krásne zobraziť, že presun na ŽST (5 min).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TomoSK
A aký je cieľ, a ako sa to bude vyhodnocovať? Ak bude mať nová 23 viac cestujúcich v priemere na 1 spoj, než súčasná 23+28, naplní to očakávania. Nie počet cestujúcich v súčte, ale na 1 spoj - nakoľko spojov bude po novom viac.