Reakcia na: Viko #12038:
Ale ono to nie je také jednoduché. Mesto nesie aj náklady za odpisy autobusov a tie sú vyššie pri nových autobusoch, respektíve sa zvyšujú ako pri starých, preto si SADka nemôže svojvoľne nakúpiť autobusy len tak. A určite by ani neurobili to, že by na 3 roky kúpili autobusy, s ktorými by potom nevedeli čo budú v prípade neúspechu robiť. Predsa len, každá špecifikácia výbavy autobusu je odlišná, každé mesto požaduje niečo iné a tak predať trojročný autobus nie je taká sranda, ako predať trojročné auto. A to si týmto nechcem zastávať SADku, ale tá musí plniť to, k čomu je zmluvne zaviazaná mestom. A keď si mesto povie, že sa budú generálkovať vraky, tak ich SADka bude generálkovať. Je to jednoduché.
Celé toto predĺženie zmluvy bolo podľa mňa jedno veľké fiasko, ale bohužiaľ je to tak ako to je.
Michal Mazánik
Zmeny možno zhrnúť asi takto:
- Linka 11 nebude v smere do centra zastavovať na zastávke Inovecká, stred. Zastávky Inovecká, stred a Dlhé Hony sú síce blízko, no takéto riešenie považujem za absolútne nesprávne. To, že linka nebude obsluhovať zastávku, okolo ktorej jazdí sa začína podobať na náhodné odchody v prímestskej doprave.
Nehovoriac o tom, že obe zastávky - Inovecká, stred aj Dlhé Hony - sú obojsmerne dostatočne využívané.
Ak už bolo nevyhnutné predĺžiť vzdialenosti medzi zastávkami, vhodnejšie by bolo napríklad presmerovanie na trasu linky 5. Cestujúci by tak nemali zmätok, na ktorý smer linka kde zastavuje.
- Ďalej dochádza k drobným posunom spojov, v rozsahu do 5 minút. Úpravou spojov niekde prichádza k lepšiemu spoločnému intervalu liniek, niekde naopak k horšiemu.
- Pridáva sa zachádzka spoja 11 linky 7 do Priemyselného parku (ide o okružný spoj z Juhu).
Naďalej tak neprichádza k vyriešeniu tragikomickej situácie linky 31 a zastávok na Bratislavskej a neprichádza ani k inej koncepčnej zmene, ktorá by zvyšovala prehľadnosť a konkurencie schopnosť MHD. Takými zmenami by boli napríklad posilnenie víkendovej dopravy na Juh I, vyriešenie obsluhy Istebníka kam jazdia 4 linky, avšak každá so slabým "intervalom" či zvýšenie počtu garantovaných nízkopodlažnažných spojov.
Možné by bolo aj rozšírenie počtu zastávok na znamenie, ktoré sa minulý rok nezrealizovalo v dostatočnej miere. A o nasadzovaní kĺbových vozidiel je asi už aj škoda písať