Reakcia na: Viko #11915:
Máš pravdu, večer som ešte niečo ponachádzal, dokonca čo som našiel okrem tej Nitry tak boli aj v Trnave, Žiline, Martine, ďalej som už nenašiel.Vozidlá boli predané v roku 1989 a vyraďované boli v rokoch 1991-92, vo väčšine zdrojov sa píše že z dôvodu staroby.
V tej dobe sa fungovalo ešte na princípe rýchlej obmeny vozových parkov, kedy sa vyraďovali aj 6 ročné Ikarusy a miesto nich sa vozili nové(napríklad DPB alebo DPMK) Následne so zmenou či už režimu alebo rozdelenia Československa sa verejná doprava dostala do podvýživy a tak sa spomalil respektíve zastavil nákup nových vozidiel a vozy presluhovali, respektíve sa pristúpilo ku generálkam. Plánovaná životnosť Ikarusov bola pravdepodobne tých 6 rokov ale vydržali teda oveľa viac. Boli to riadne stroje.
Zaujímavé ale je to, že ani na jednej sekcii tu na iMHD alebo niekde inde tie Ikarusy nie sú ani v prehľadoch vozidiel, všade sa začína od série 280.08 ktorá bola určená pre Československo a nikde ani nie je zmienka o ich presných evidenčných číslach. Ostatné sú zdokumentované pomerne presne ale séria 280.00 ex BKV vôbec. Zabralo mi to asi 3 hodiny pátrania ale k ničomu konkrétnemu som sa nedopracoval.
mathre
Spomínate si na špeciálny školský spoj do školy Terézie Vansovej vykonávaný takou červenou medzimestskou Karosou C734 na ktorej jazdila vodička? Neviem si spomenúť, ktorú PAL linku s tým už presne jazdila.
Podstata otázky je, viete niekto trasu tohoto ranného spoja? Viem že chodila cez Soblahovskú bez zastavenia ale netuším odkiaľ a po akej trase jazdievala.