Reakcia na: PtrkHrnk #11530:
Áno, bohužiaľ, ale iba v zadnej časti kde je motor, ale sám nerozumiem prečo, a či je to vôbec opraviteľné, lebo sedieť v zadnej časti a keď stojí na Gymnáziu dlhšie niekedy a dokým sa zaradí a ešte aj zastavuje kvôli prechodu pre chodcom je to vibrovanie hrôza, a to všetky tieto autobusy, čiže to bude už od výroby pravdepodobne.
JurajZaTn
K tomu motoru Cursor par slov. Dnes mame Cursory a velke problemy s krystalizaciou AdBlue. Prikladam na obrazkoch analyzu z jednej diplomovky. (Spickova praca, patri medzi 5 najlepsich zo cca 65 diplomoviek a bakalarok, ktore mi v zivote priamo so studentami presli rukami.)
Zjednodusene: Ku krystalizacii dochadza vtedy, ak nie je splneny jeden zo 7 parametrov, ktore registruje riadiaca jednotka - a to teplota vyfukovych plynov min. 207-210 stupnov C. Pri MHD idu tieto motory velmi casto vo volnobeznych alebo nizkych otackach, kedy je teplota vyfuk.plynov nizka a dochadza k zmene koncentracie AdBlue. Ta potom krystalizuje. (Toto je uplne mizivo u primestskej doprave, kde je menej zastaveni a dlhsie suvisle intervaly jazdy vo vyssich otackach, teda aj vykone a teda aj teplota vyfukovych plynov je vyssia - resp. su dlhsie intervaly, kedy su v teplote nad 210 stupnov. Pri dialkovej doprave toto nepozname, lebo az na vynimocne zastavenia ide motor v optimalnom rezime.)
Motory Cursor su vacsieho zdvihoveho objemu takmer 9litrov a teda ich rozsah otacok optimalneho vykonu zacina uz (iba) na 1600 ot/min. a dosiahnut danu teplotu vyfukovych plynov je vacsi problem. Motory Tector su o 25% mensie a rozsah ich otacok optimalneho vykonu zacina az na 2200 ot/min, kedy podla znamych prirodnych zakonitosti o teple maju vyssiu teplotu vyfukovych plynov. Teda su omnoho menej nachylne na tvorbu krystalov AdBlue.
Moznosti riesenia su dve. Bud kupovat omnoho drahsie tzv. aditivovane AdBlue k motorom Cursor, alebo kupit motor Tector. Aj na radu vyrobcu, s ktorym sme tento problem intenzivne riesili 2 roky, bude mat novy voz Tector.
Zdroj: z obrazku 1
1 Diplomka AdBlue
2
3
4
5