Reakcia na: Jacob #11212:
tak po tejto informácii ešte niekto pochybuje o tom, že to treba opraviť? cca 10.000 EUR (možno niečo viac) a je tu autobus. Nový bude stáť 120.000 EUR a viac.Pri tom zlomku spojov, ktorý je uvádzaný ako garantovaný, nechápem vôbec, ako môže prísť B952 ?
mathre
Draxter: ukáž mi poisťovňu, ktorá ti havarijne poistí odpísaný voz na totálku po oprave vo veku 9 rokov. Garantujem ti, že žiadna to neurobí. Tak staré vozidlá a obzvlášť už po jednej totálke sa nepoisťujú.
Niekto tu písal, že prečo to musí byť Iveco a nie SOR. Chvalapánu bohu, že to nebude SOR. Choďte sa pozrieť do BA alebo KE v ako stave sú tie autá po 3-4 rokoch jazdenia. Sú to úplné vraky. Navyše, SADka odoberá veľké množstvá od Iveca a tak majú určite aj výhodné cenové podmienky nákupu vzhľadom na množstvo už odobraných a perspektívu novokúpených vozidiel do budúcna.
Čo sa týka koncepcie pohonu. Nad elektrobusmi je zbytočné premýšlať, naviac je to len mylný dojem, že sú neviem aké ekologické, keď výrobou batérií sa do ovzdušia dostane také isté množstvo exhalátov, ako za 4-5 rokov prevádzky EURO6 motora. Životnosť batérie 6 rokov a výmena za nové, to ekologické naozaj nie je. Ďaľšia vec je potom aj to, čo so starou batériou. Je to ťažko spracovateľný odpad, nehovoriac o emisiách pri výrobe elektriky.
Popísanie toho, že naftový motor nie je ekologický je absolútna hlúposť, dnešné dieslové motory EURO6 sú na tom s emisiami veľmi dobre, preto by som tu v počte 1ks vozidla nešpekuloval ani s hybridom ale mohli by kúpiť Urbanway 12m a bolo by vybavené. To, čo tu niekto písal o dĺžke 10,5m sa mi zdá byť zbytočné, vozidlo tak bude obmedzené na ktoré linky môže ísť a na ktoré nie. Keď sa kúpi 12m, môže si jazdiť kde ho budú potrebovať.
A k tej reko tých starých verklov je asi aj zbytočné niečo písať, tie sa majú začať vyraďovať miesto nich kupovať nové autá, nie dávať 12-14 ročné autá rekonštruovať, to sa robilo na začiatku 21.storočia a nie v roku 2018. Tu by malo jednoznačne zasiahnuť mesto a zabrzdiť to. Nechápem načo chcú rekonštruovať vysokopodlažné staré haraburdy.