Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: LikkleM #7593:
,,Používateľ berie na vedomie, že Stránky nevlastní ani neprevádzkuje žiaden dopravný podnik, preto Prevádzkovateľ Stránok nezodpovedá za kvalitu mestskej hromadnej dopravy v žiadnom meste."

http://imhd.sk/tn/doc/sk/10260/Podmienky-pouzivania.html

Prepáčte, ale ja som vám z nosa nevypadla, takže ak nemáte k príspevku čo povedať, načo naň reagujete? Stupídnymi otázkami? Ľudia, zamyslite sa nad sebou... A nerozumiem tomu, prečo by som si mala zvykať na niečo, čo je zlé a ja za to platím? + Aktuálna informácia, linka č.5, na ktorú som chcela ísť okolo zastávky Dlhé Hony jednoducho prešla, šofér sa nenamáhal ani spomaliť. Rada by som videla, že niekto sa tým zaoberá a sankcionuje to.
Reakcia na: LikkleM #7590:
To je SAD TN. Zvykaj si ?
Reakcia na: LikkleM #7590:
a čo my tu s tým?
Zdravím. Už 26.11. 2012 som podala sťažnosť na MHD Tn. Slušným spôsobom prostredníctvom mejlu. Doteraz som nedostala žiadnu odpoveď a vodiči si ďalej jazdia ako chcú. Som sklamaná a znechutená!
Reakcia na: draxter #7586:
preklep, mapka z roku 1978, v roku 1982 samozrejme už linka 8 bez stanice
Reakcia na: Tiny #7587:
A už sa to začína, pri hrádzi už včera alebo dnes (šiel som tadiaľ dnes a už to bolo) vykosili koridor http://i45.tinypic.com/2crmtc5.jpg
Tu mate vizual novej zeleznicnej trate Zlatovce-Trencin, ked uz spominate tu modernizaciu. Celkom pekne video.
http://www.youtube.com/watch?v=ZON-4-Y8NJ4
Reakcia na: milan005 #7585:
tu je aj mapka z roku 1982 s linkou 8 cez stanicu: http://imhd.sk/tn/mapa-schema/265/Linky-MHD-19780207.html

Ešte aj v CP v rokoch 1998-1999 sa na niektorých zastávkach uvádzala pri linke 8 poznámka v tvare prázdneho štvorčeka - nepremáva cez žel. stanicu. Bol to pozostatok zrušenia posledných "robotníckych" spojov do TOS-ky, ktoré šli z Juhu I po Soblahovskej cez Hasičskú a stanicu do TOS-ky.

Súvis s linkou 17 to nemá, spoje linky 17 boli do CP MHD preradené z linky 1, jednalo sa o tie spoje, ktoré premávali len v úseku Juh I - stanica. Rovnako sa predtým vyčlenili z linky 1 spoje premávajúce na úseku Juh I - Kubrica. Linka 17 mala totiž vo svojich počiatkoch slušnú frekvenciu, cez víkend jazdila každú hodinu až do 21:00. Linka 8 prestala na stanicu zachádzať preto, aby sa úrychlilo cestovanie zo Sihote do centra po vybudovaní Hasičskej ulice. Dovtedy totiž všetky sihoťárske linky (2,6,8,10) jazdili cez stanicu, čo bolo zbytočné. Preto linka 8 ako práva stanicu vynechávala. Z nej sa potom odčlenili niektoré spoje do linky 18, ktorá začala premávať na Juh II. Dovtedy mala linka 8 značný počet spojov, a 30min interval aj v "a".
Reakcia na: N/A #7584:
v CP z r. 1978 je vedena cez stanicu, avsak v r. 1982 uz nie. Mozno po zavedeni L17 bolo zrusene jej zachadzanie, ktovie...
Neviete niekto náhodou či kedysi L8 nechodila aj na stanicu? Či sa to len v mojej hlave mieša?
Reakcia na: draxter #7582:
aspoň by na nej neboli žiadne prejazdy ?
Reakcia na: milan001 #7580:
možno by bolo fajn, keby sa potom linka 21 stane polookružnou v Opatovej: z cesty I/61 prejde na Nivu - Oaptovskú - Potočnú - k Majáku (tam by mohla byť aj azstávka) a znova na I/61 späť na Sihoť
Reakcia na: milan001 #7580:
Inak ma už dávno napadlo, prečo sa pri budúcej zmene MHD nezauvažuje takýmto spôsobom pri tvorbe CP:
- máme 4(5) kĺbových vozov, tak spravím obehy v prvom rade pre tieto vozy. Po rannej špičke, kedy jazdia najmä 1,6,8,15,22,24 a 25 by som spravil to, že jeden nechám na osmičke celé sedlo (vtedy má osmička len jedno poradie a stíha točiť za hodinu), dva dám na jednotky (prípadne s prejazdom na 22) a jeden na linku 24, alebo 15 (posledný môže mať delenú). V popoludňajšej špičke ich opäť dať na najplnšie spoje liniek 2,6,15,22,24 a 25 a do večera zase na linky 1, 8. Premávku skončia o 20.00, prípadne ak ešte sú preplnené posledné spoje linky 5 a 6 zo Zámostia alebo niečo iné, tak tam (24,25, neviem...), prípadne z hokeja.

Na linke 1 by teda boli v zásade hlavne kĺbové vozy, keďže jazdí každých 30 min skoro po celý deň (ak by to rozchodila #61, tak hlavne ona).
Na linke 8 by bol jeden kĺbový voz v sedle dopoludnia i po špičke popoludní, v čase špičky by som na osmičku dal krátke Citelisy, sú to najkapacitnejšie sólo vozy, priestorovo pre MHD najvhodnejšie.
- to je pre Juh II základ, linky 1 a 8 (+ to čo ostalo z 22) je základ.
Takže prvou linkou, ktorá v súvislosti so stavebnými premenami Trenčína v budúcich rokoch zmení trasu, bude linka 21. Spôsobí to práve výstavba nadjazdu v Opatovej uzavretie súčasného priecestia pre automobilovú dopravu. Linka 21 zo zastávky Nová Kubra bude mať zriadenú zastávku v oboch smeroch v mieste odbočenia na nadjazd (ešte pred začiatkom súčasnej výstavby v Opatovej od Sihote) a napojí sa na cestu I/61 (podľa parametrov táto by mala byť prebudovaná na 4 prúdovku) a odbočením cez ul. Niva sa vráti späť na Opatovskú, pričom pred napojením bude opäť zastávka v oboch smeroch, ďalej po existujúcej trase.
Reakcia na: Petrox #7578:
jasné, spomenul si, veĎ ja to len v dobrom, že celkovo sme tu konštatovali zlepšenie dsiciplíny, a zrazu toto ?
Reakcia na: kvorka #7577:
Ked sa lepsie pozries, prave tento neduh som nahodou medzi vodicmi spomenul. Chudak dedko, co ti poviem, ktovie kam musel od posty masirovat...
už začína modernizácia trate 120:
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=84400
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=84403
- zahájenie výstavby nadjazdu v Opatovej

Petrox: asi si niekoho prechválil z vodičov našej MHD, "expres na linke 3":
Dobry den, nemam vedomost o tom, ze by doslo k zruseniu zastavky MHD Ludovita Starka alebo k jej zmene na zastavku "na znamenie". 9. januara som cestoval linkou c. 3 (autobus c. 16) s odchodom o 15.40 z Juhu. Uvedenu zastavku vodic doslova preletel bez zastavenia, lepsie povedane bez spomalenia! Som uz starsi clovek a nemozem byt nastupeny v pozore pri dverach, 30 metrov pred zastavkou a pritom dobre viete ako sa aj mladsim ludom tazko vstava na danom useku, ked sa autobus ruti zakrutou dole z mosta. Nakolko bol autobus plny, nemal som pristup k signalizacnemu tlacitku. Mozno Vam to nepride, ale pre 70-tnika a v zimnom odbdobi to bola od dalsej zastavky riadna zachadzka. Ocakavam Vase vyjadrenie k dotazu - je uvedena zastavka uplne zrusena alebo je na nej potrebne signalizovat vystup? Dakujem!
Odpoveď:
Matej Chudík, SAD Trenčín: Zastávka Ľ. Stárka nie je zastávkou na znamenie. Síce ide o zastávku s minimálnou frekvenciou cestujúcich, doporučujeme, aby si cestujúci, ak im je to umožnené, stlačili tlačidlo na výstup. Vodič bol poučený, aby na spomínanej zastávke zastavoval. Za spôsobené komplikácie sa ospravedlňujeme.

Jarmila Maslová, útvar stavebný, životného prostredia, dopravy a investícií:
Vodič autobusu je povinný na zastávke (pokiaľ táto nie je označená ako zastávka na znamenie) zastaviť bez ohľadu na to, či cestujúci stojí pri dverách alebo nie, resp. či nejaký cestujúci čaká na zastávke. Dodržiavanie povinnosti zastavovať, ale aj dodržiavanie cestovného poriadku bude z našej strany kontrolované.
Reakcia na: Petrox #7574:
a v tomto má od všetkého kľúč objednávateľ - mesto. SAD-ka jazdí toľko a poskytuje tie služby, takže je na zamyslenie, prečo sa obmedzuje MHD, ak nás čaká hektické obdobie čo do dopravnej situácie. Neplatí totiž zdanlivá rovnica, že škrtom vozokilometrov sa ušetrí. Môže to byť totiž presne naopak. Zrušíme spoje, ktorými šlo menej ako 10 ľudí. Dajme tomu že ich je 20. To je spolu už o 2000 prerpavených ľudí menej. Avšak počest vozidiel potrebných pre MHD to neovplyvní, vodič meisto jazdy na spoji má pohotovosť v práci, takže to zásadne neovplyvní ani mzdové nároky. Ušetrí sa PHM, niečo na mzdovej zložke, ale z MHD odišlo 2000 ľudí a možno ďalší, ktorým spoj vyhovoval občasne. Celková dopravná obslužnosť ide dole. Áno, dopravca obnovil vozový park, zaviedol niektoré novinky (nástup 2 dvermi, PCL), ale terba si uvedomiť, že dopravca urobí čokoľvek, o čo požiada objednávateľ, ktorý to zaplatí. V tomto smere je chybou, že nie je definovaná pre jednotlivé časti mesta základná dopravná obslužnosť (t.j. minimálny interval), ale sa jednoducho škrtajú spoje závislé aj od obehu vozidiel. Potom sa stane to, že linka 6 je v "a" nepoužiteľná, ráno sa v "a" je pomaly problém dostať z Juhu na stanicu a podobne. Jednoducho povedané, sú linky ktoré majú progres a mal by tomu zodpovedať aj ich cestovný poriadok a sú linky, ktoré sa časom alebo administratívnym zásahom degradovali na "posiláky". Je nemysliteľné aby na hlavnej prepravnej osi - Juh - centrum - Sihoť (spájajúcej 3/4 obyvateľstav mesta) bola hodinová medzera v ktorom koľvek čase. Áno, disciplína vodičov išla rapídne hore, označovanie vozidiel tiež, zastavovanie na zastávkach takisto. Ale stále sa MHD berie ako nutné zlo, hoci TN je svojou polohou a rozložením na ňu odkázaný. Problémom je tiež, ak sú spojené dve konečné s rôznou intezitou - narážam na kĺbové autobusy, ktoré by mali jazdiť na trasách kde, je vo väčšine jazdy potrebné kĺbové vozidlo. Druhá straban mince je, že sa aj eliminovali prejazdy prázdnych vozov, ale ako vidíme spojenie Juh - Zámostie skončilo o ôsmej večer. Hoci všetci vidíme že 3-4 vozy aj tak idú naprádzno do garáže. Lenže to by chcelo zmeny robiť nie len s ekonomickým akcentom, ale aj v prospech cestujúceho (za takú považujem zmenu tarsy nočnej linky).

Budem sa opakovať keď poviem, že predchádzajúci CP nebol zlý, ale malo sa vylepšiť do, čo sa vylepšiť dalo. Súčasný je určite lepší než ten dočasný, ale jeho výsledkom je ozaj veľká redukcia a zase pokles počtu prepravených osôb. Čakať cez víkend hodinu na svoj spoje je veľa: de facto až na niekoľko odchodov linky 1 ŽIADNA LINKA nepremáva ani v intervale 30 min. Z Juhu II teraz víkend vyzerá takto (medzi 08:00 a 20:00)
a: 15(22) 25(8) 45(1) - čiže tri linky jazdiace v pravidelné časy, medzi ktoré občas náhodne ešte ide linky 3 a linka 21 a linka 25 do Tesca. A to je nesystémové, pretože z intervalu 20 min teraz interval nie je, a niekto idúci do centra si na svoj spoj počká 10, 20 alebo dokonca 30 min! Nehovoriac o ostatných mestských častiach. Tu je zaujímvé, že linka 11 si drží svoju vysokú obsadenosť roky. Rozhodne súčasný stav postihol najmä linku 8,17,22 a 28, čo z poľhadu sídliska Juh nie je ideálne.
Reakcia na: Petrox #7574:
To by tu chcelo inovácie a výrazné zmeny. Čo tu boli inovácie posledných pár rokov (označovače pri 2. dverách, nové autobusy) to nestačí. Keď tu bude MHD frčať, potom možno ľudia budú MHD používať viac. A že TN je malé mesto na výrazné inovácie a zmeny ako argument neobstojí.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.