platí teda, čo som už povedal. Šofér si nesplnil svoju povinnosť. Ľudský faktor dáva opäť K.O. dobrému úmyslu. Navrhoval by som, aby sa mestskí činovníci išli previesť MHD a skontrolovať toto využitie. Rovnako aj vedenie SAD nejakú tichú inšpekciu by mohlo podniknúť na týchto linkách.
No podla toho, co v technickych parametroch udava vyrobca, je to bez diskusie. Tam spominany kneeling je sucastou kazdeho autobusu, ani sa neojavila ina moznost. http://www.karosa.cz/_data/tech/czech/tech_Citelis_12M_diesel_stand.pdf v popise "karoserie a vonkajsieho vybavenia". Takze aj v pripade trencianskej MHD tomu nebude inak.
Ja som ešte o takom nepočul, že by to nebolo v základnej výbave. Vzhľadom na to, že u pneumatického odpruženia to nič nie je. Ešte by som tak chápal nejaký automatický kneeling v prípaltkovej výbave a manuálny v základe.
citelis #01 ma naklapanie urcite, uz som ho videl v praxi:) ale poznas nasich neporiadnych vodicov, ako mozeme cakat ze budu naklapat autobus, ked niektori uz nemaju vo zvyku ani zastavit na zastavke ked chce cestujuci vystupovat
No neviem, ale na stanke vyrobcu je k tomu "kneelingu" napisane toto:
" vůz je vybaven nájezdovou rampou pro invalidní cestující a funkcí naklánění ke straně při zastavení." http://www.karosa.cz/main.php?show=citelis&language=czech
Draxter: Ved aj u nas sa planuje zrusit nastupovanie len prednymi dverami ?
Peter chodi uz len na #05 a kazdy tyzden si strieda zmenu s #02-kou a spolu s Petrom chodi na tom buse aj ten taky mlady s okuliarmi. takze na svojom povodnom buse ho uz asi neuvidime, pokial sa teda nepokazi:)
Popravde to ma ani nenapadlo. Tak to si pozriem. Pretoze vzdy, co som mal moznost sa oboznamit s parametrami Citelisov, bol tento poklak vo vybave, takze ma ani nenapadlo patrat, ci to moze byt inak.
Mozno JURAJ by nam to mohol osvetlit. ? I ked tie nase Citelisy su do znacnej miery low-endove....
V tom prípade je na mieste otázka, či trenčianske Citelisy sú vybavené týmto tzv. kneelingom (doslova "pokľaknutím vozidla"). Pokiaľ viem a sa nemýlim, nie je to v základnej výbave autobusu.
Tu je odpoved na tvoj prispevok na imhd z trencin.sk
Vyjadrenie SAD Trenčín: Vodiči všetkých vozidiel, ktoré sú vybavené mechanickými plošinami sú zaškolení o používaní plošiny.
Plošina sa využíva v prípadoch keď do vozidla nastupuje invalidný vozík. Vo výnimočných prípadoch môže byť použitá aj pri nástupe detského kočíka, nakoľko pri manipulácii s plošinou dochádza k výrazným časovým stratám. Ak by ešte došlo k situácii, kde mala byť použitá plošina a nebolo tak urobené, dopravca k danej skutočnosti vyvodí patričné následky.
Ako ja neviem, ale myslim, ze ten dotycny nic nespominal o tom, ze by bolo potrebnu plosinu! Pokial viem, tak pisal o hydraulickom naklapani autobusu, ktorym je tento typ vybaveny! Ako tuto reakciu som fakt nepochopil!!! ?
o nizkopodlazaku #21 viem tolko ze zatial nejazdi:) vcera aj dnes som videl #76. ti ho asi do srobika rozobrali, ked robia taku zdlhavu tech. prehliadku.
ale inak taka mala zaujimavost, dnes som videl namiesto #84 na l. 8 spoj 6.15 z Juhu bus TRENAB #78. kazdy den je ine nasadenie vozidiel
lenže do Soblahova premáva PAL, nie MHD. Aj keď pri nejakej integrácii by bolo hádam možné v budúcnosti uplatniť na tomto spoji na území mesta tarifu MHD, resp. sa dohodnúť s obcou Soblahov.
V každom prípade, Soblahovská aj Inovecká majú potenciál určite vyšší ako Dlhé Hony /ulica, lebo aj celá štvrť sa volá Djhé Hony/, takže s tým súhlasím.