Palackého sa dá obslúžiť ale bude to kolotoč, ak to podľa tohoto postavia. Zo stanice vyjdú autobusy rovnako ako dnes na Štefánikovu. Pri Elizabeth ale musia ísť doprava do podjazdu na Sihoť. Za železnicou doľava na Mládežnícku a potom zasa doľava do nového podjazdu až prídu znova k Elizabeth na križovatku, tentokrát už zo smeru ako prídu 4, 8 a 11. Koľko takéto kolečko zožerie času navyše a spáli vzkm ?
Vidíš, aj to je pravda. Napokon vjazd do Štefáničky je štvopruh od Žiliny a od Tatry len 2. Mne príde málo "jednopruhové cesty", dnes nestačia 4, čakal som že to bude 2+1 v každom smere (2 autá a 1 buspruh).
Ide o nasledovné autobusové zastávky:
Autobusová stanica (tu to má zmysel vzhľadom na rekošntrukciu?), Hasičská obojsmerne, Gymnázium, Legionárska obojsmerne, Saratovská otoč, Cintorín Juh, Gen. Svobodu, Mateja Bela smer centrum, Nemocnica smer centrum, Park Úspech, Dolný Šianec, Obchodná akadémia/Sihoť IV smer centrum/.
Zastávka Braneckého bude mať zvlášť led informačné tabule v rámci rekonštrukcie pešej zóny Hviezdoslavova.
Oveľa viac ako táto križovatka, ktorá mi nepríde nejaká zlá ma zaujalo, že neviem ako chcú riešiť obsluhu Stanica - Hasičská. V projektovej dokumentácii vidieť, že Hasičská a Palackého budú jednosmerné (Hasičská na stanicu, Palackého zo stanice). Zo stanice na Palackého neni žiaden odbočovací pruh, novozriadenú zastávku na Palackého (náhrada dnešnej Hasičskej smer Gymnázium) dokáže podľa súčasného projektu obslúžiť len 4,8,11. Ak som niečo prehliadol, pokojne ma opravte, no neviem si predstaviť že linky zo stanice budú stáť až na Gymnáziu.
Díky, našiel som niečo, čo považujem za nevhodné riešenie, pripájam v prílohe - len jeden pruh bude na "preložke" pri trati (teda smer z Hasičskej na Električnú), čo je málo:
Dobry den, kedy budu umiestnene elektronicke odchodove tabule MHD na zastavky? Kolko ich ma byt a kde budu umiestnene? Dakujem.
Odpoved: Miloš Minarech, útvar mobility, 20.5.2025
Aktuálne sa pripravuje projektová dokumentácia pre elektrické prípojky k LED elektronickým tabuliam. Ide o štrnásť týchto zariadení a budú umiestnené podľa vyťaženosti spojov a liniek MHD v rámci územia mesta Trenčín.
- to je tajné, že kde budú? Myslím, že asi vyťaženie "spoja" nerozhoduje, a ak sa pripravuje dokumentácia, tak už musí byť jasné, ktoré zastávky to sú
Máme niekde nejakú grafiku k tomuto?
"Električná ulica má pokračovať od križovatky pod starým cestným mostom poza Štatistický úrad. Tam sa chynoranská trať posunie smerom k hrádzi, aby tam vošla preložená cesta. Tá pôjde tesne popri chynoranskej železničnej trati. V centre sa zahĺbi, aby ľudia ponad ňu vedeli prejsť."
- je úžasné, že nedávno postavená trať sa zase bude posúvať...
- zmestí sa tam štvorprúdovka? Závisí to od toho, kde bude "podpera" mosta a aj či sa hrádza nejak bude posúvať tiež
Však presne preto som sa pýtal, či celú bývalú zastávku Družba bolo pôvodne nápad obnoviť. Stále beriem, že zastávka nie je parkovisko.
Ja len dúfam, že "nová" stanica bude pre dĺžky vozov dopravcov dostatočne vhodná, svojho času len 4 stojiská vyhovovali kĺbovým vozom pri predchádzajúcej verzii.
Viem, že sa riešilo, aby busy neparkovávali na zastávke Sihoť IV, lebo blokujú zastávku a jazdný pruh. Asi to je už vyriešené s dopravcom. Tak rovnako nechápem, že toto isté nešlo vyriešiť s dopravcom na Dlhých Honoch.
Prečo si opäť zamieňame problém "parkovania" busov v zastávke so zastavovaním? To je úplne iná téma a tak sa k tomu malo aj pristupovať. Lebo výsledné riešenie je zlé, proti logike integrácie a proti cestujúcim. A presne toto na tom ja kritizujem, ak pozorne čítaš, lebo zjavne státie RAL a MHD v jednej zastávke je jav ŽIADUCI.
Ak by sa zrušilo len 10 parkovacích miest, na zastávku by sa vošiel maximálne 1 autobus. To znamená, že ak by tam jeden autobus trávil prestávku a medzitým by prišlo ďalšie vozidlo, musel by zastaviť na ceste, blokovať premávku a ľudia by nastupovali z vozovky. Takisto by zastávka nepostačovala v prípadne, ak by sa napr. objednávateľ RAD rozhodol v budúcnosti nasadzovať aj vozidlá väčších dĺžkových kategórií, než sú súčasné MIDI busy. Takže práve tomuto riešeniu by chýbal akýkoľvek koncept.
Zastávka na Jilemnického bude mať 40 metrov a s prehľadom tam naraz môžu stáť 3 autobusy RAD pri aktuálnych dĺžkových kategóriách.
Problém s prímestskou na Dlhých Honoch bol aj dávno predtým, ako sa tvojimi slovami "prepchala" MHD. Skutočne nie je normálne, že na ulici pred základnou školou sa ráno pred začiatkom vyučovania postaví do jazdného pruhu prímesto a plní funkciu štupľa. Aj keby tam nechodili žiadne autobusy MHD, tak to je problém.
Navyše, ak tam ten autobus stojí, ľubovoľný spoj MHD potom musí zastávku obslúžiť buď na prechode a dúfať, že pri obchádzaní prímesta netrafí zadkom lampu, alebo už pred prechodom.
26 pri Družbe? Už v príspevku #16334 na fotke je to max 10. Či úplne to celé malo byť zastávkou ako kedysi?
Ja som z týchto "ťahov" so zastávkami sklamaný a prekvapený zároveň, lebo tu necítim žiadny koncept zo strany objednávateľov. Ale len presun horúceho zemiaku z A do B. Takže dnes stoja RAL na Legionárskej a odtiaľ sa pôjdu krútiť 2 ulice na Jilemnického?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milan007