Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MinoSUN-55 #13441:
Nič v zlom, ale príde mi to zbytočne zovšeobecnené, na základe jednoho prípadu skonštatovať: "Potom aby ľudia chodili autobusmi!"

Neviem čo sa stalo, ale MHD cestujem denne a nevykonaný spoj je veľká výnimka. MHD Trenčín má stále dosť slabých stránok, ale nespoľahlivosť medzi ne, podľa môjho názoru, nepatrí.
L1 o 16:33 z Braneckého smer Kubrá nešiel. Momentálne mešká 10 minút a pochybujem, ze už pôjde.
Potom aby ľudia chodili autobusmi!
Reakcia na: draxter #13309:
Skúsil som ešte niečo dodať k tvojmu a milanovmu konceptu:
1 Juh II - stanica - Pred Poľom - Sihoť IV (20/30/60) premávka do 0:30 (náhrada za nočné spoje 22, prípoj na R oboma smermi)
2 Kubrá - Pred Poľom - Sihoť II, I - nemocnica - Nozdrkovce 30/60/120 (z Kubry v preklade s 23)
3 trasa bez zmeny 20/60/-
4 bez zmeny
6 pôvodná trasa po priem.park
7/17 bez zmeny, ale z Juhu I, integrovať aj spoje L5
8 bez zmeny, preklad so spojmi 1
9 aj ja požičiavam od milana
11 bez zmeny
22 bez zmeny, v x posila pre 1, v "a" 60 min
23 Kubrá - Pod Sokolice - stanica - Juh III 30/60/120
24 bez zmeny, ráno do 9:00 ako dnes, potom 30 min až do 19:30, potom 60 do 22:30
25 bez zmeny
28 bez zmeny 60/60/120 (preklad s 23)
50 okruh podľa poslednej trasy, od 1:30 do 4:00 cez víkend a pred voľnými dňom, v "x" nepremáva

Výsledok: Juh I má v "a" 20 min, Juh III premávku do večera, Zámostie pravidelnú linku obomi smermi ako L9, nosné linky sú 1, 8 a 24
Reakcia na: kvorka #13438:
Kto sa tu ohana argumentami ze jeden klbovy voz musi byt v zalohe je podla mna cudny...uz som nejaky pamatnik a to nebolo ani v 90tych rokoch kedy este harmoniky jazdili aj cez vikendy. Bezny pracovny den boli vtedy od 8:00-13:00 dva klbaky ako zaloha, vtedy sa prednostne v dielni opravovali a servisovali klbaky, ked sa stalo ze taky voz vypadol tak skratka sa viac tlacili cestujuci alebo ich nepobral...ale aby bolo take vozidlo zakupene a od novoty ako nahradne je somarina, to ja poviem aj do oci komukolvek! A suhlasim ze uz teraz je zbytocne nieco vymyslat, pockame na novy grafikon a obehy s nim spojene!
Reakcia na: milan005 #13437:
Veď uvidíme, s čím príde mesto ohľadne zmien v MHD čo spracúvajú odborníci už od leta...tak hádam aj nové obehu budú.
Reakcia na: kvorka #13435:
Vedel by som si v odpoludňajšej špičke predstaviť 3 kĺbaky na L1 a 2 kĺbaky (z toho jeden podmienečný) na L24. Avšak ráno úplne neviem ktoré spoje by boli tak stavané.
Možno L1 o 6:50 a 8:15?
A možno by len stačilo poobede tú L24 posilniť kvantitou na úkor L2/12 na 30 min.
Mohli by tak mať L2+12+24+28 spoločný interval poobede 15 min. bez nejakých odskokov.
A spolu s L8 a 4 interval 7,5 min.
Ale možno aj tak by sa tam "podmienečná" harmonika využila.
Aj tie spoje čo píše Marek chodia už dlhý čas dobre vyťažené. Avšak vytvorenie takého "podmienečného" kĺbového poradia by si vyžiadalo určite veľkú úpravu turnusov čo nebude žiadúce.
Želám a prajem všetkým zabezpečovateľom autobusovej dopravy v meste Trenčín, predovšetkým však vodičom autobusov, dispečerom a ostatným pracovníkom šťastné , veselé a radostné prežitie vianočných a novoročných sviatkov. V novom roku 2024 tisíce kilometrov bez nehôd a technických problémov, v rodinách iba pochopenie pre Vaše náročné povolanie. 🙂
Reakcia na: Vladimír #13434:
Určite áno, pretože zvýši to kultúru cestovania. A potom za naše peniaze aby stál najdrahší voz bez využitia, to je nonsens. To tu bolo medzi rokmi 2011 a 2020. Mesto malo 5 kĺbových poradí a 5 klbakov. A tak to má byť aj teraz. Dokonca aj spôsob nasadzovanie vozov je rovnako úplne od veci, nerešpektuje potreby ani špičku
Reakcia na: Viko #13430:
Stotožňujem sa s Tvojím názorom.

Naviac si kladiem otázku, či by turnus, na ktorom raz ide klbák a inokedy zase nie, nevyvolával viac vášní ako spokojnosti.

Kebyže tuná preferovaný model existoval, tak napríklad konkrétne v novembri 2023, ktorý mal 20 pracovných dní, by bol 8x nasadený klbák a 12x by išiel sólo voz. Ja teda neviem, či to stojí za to...
Reakcia na: Viko #13432:
Presne tak, nech jazdí. Stabilne, každý deň.
Reakcia na: draxter #13431:
Veď ale ja nikde nehovorím, že nemá byť piate poradie. Treba ho, tak nech je, ale potom nech jazdí stabilne a nie iba keď sa zadarí.
(Mimochodom, na to, čo mesto vie a nevie, by som sa nerád spoliehal, lebo si stále pamätám na to, ako sa nechalo SADkou vodiť za nos s Citelisom.)
Reakcia na: Viko #13430:
Marek i kvorka majú pravdu. Toto jedine dáva logiku. Predpokladám, že mesto vie, že klbakov ozaj netreba osem, a preto požadovalo 5. A teda je logicky predpokladatelne, že všetky ostatné poradia sú relatívne zvládnuteľné sólom. A preto tvoja pripomienka je irelevantná, pretože výpadok klbaku sa bude riešiť stiahnutím vozu vždy z tohto piateho poradia. Takže sardinky- tie máš aj dnes, lebo sú spoje na 1,8,11 a 24, kde by klbak mal opodstatnenie, len nieto ho.
Práve to rozmyslenie si je blbosť, lebo piatym poradím zvýšime kultúru i kvalitu cestovania.
Reakcia na: kvorka #13428:
+ #13429 :
Lenže bez kĺbovej zálohy máš len dve možnosti:
1) Vytvoríš obeh, na ktorom výpadok kĺbu nebude cítiť. To znamená, že ti naň v pohode stačilo sólo a zbytočne ti na každom spoji plynú náklady na kĺb.
2) Vytvoríš obeh so spojmi, vyťaženými na klbák. Klbák vypadne a sólom ľudí buď nepoberieš, alebo pôjdu jak sardinky - a nabudúce si rozmyslia, či ísť MHD.

Rozumiem, že vám je ľúto vidieť zálohu "zbytočne" stáť v garáži, ale rezerva sa kalkuluje na správkové percento + mimoriadne výpadky nie z pasie. Je to nástroj, ako zabezpečiť spoľahlivú dopravu.
"Voz bol drahý" sa predsa dá riešiť jednak striedaním busov na turnusoch tak, aby každý mal podobný kilometrický beh, jednak obstaraním zálohy nie novej, ale jazdenky (napr. z iného Transdevu), ktorá sa už splatila a stojí v podstate len údržbu.
Reakcia na: 810zssk #13427:
U nás sa ani na všetky linky také vozidlo nemože poslať, takže nesúhlasím! Voz bol drahý, ľudia chcú komfort, pozrite sa na moju 32ku alebo na 6ku 14:13 alebo 7ku 14:15z AUO ci 8ku 14:45 z Juhu2 ....a toho by bolo viac...
Reakcia na: 810zssk #13427:
Vôbec, presne naopak. Drahý kĺbový víz čo stojí vo vozovni? Do premávky s ním. Presne ako píše Marek, piate kĺbové poradie by bolo tzv. prvé na rane, teda v prípade poruchy by šlo sólo. Veď tak to bolo v roku 2008 až 2011.
Reakcia na: TomoSK #13422:
Logickejšie mi príde ako zálohu držať kapacitnejšie vozidlo, ktoré môže hradiť oba druhy kapacít. Neviem ako je nastavená zmluva tu, napr. v IDS BK je to tak že BSK si objednáva nejakú kapacitu a dopravca musí daný výkon odjazdiť vozidlom aspoň danej kapacity - ak chce poslať väčšie, môže (ale BSK platí len to čo si objednal), ak by poslal menšie, má pokutu.
Reakcia na: Vladimír #13425:
Tak hlavne by som rád vedel, či mesto tuší ako vyzerajú obehu vozidiel....na druhú stranu teraz cez víkendy bude klbak na 24, takže zjavne s týmto problém nie je. Dokonca, keď mesto tu istý čas tolerovalo 7milionovy voz postávať vo vozovni, hlavne že to priemeru nákladov vstupoval tromi nápravami a za rok sa ani nepohol. Ako píše Marek nižšie, treba piate poradie a hotovo. Ľudia v MHD od 2016 pribúdajú (áno, to preto, že sme spoločne dokázali poslať DiC do kukutína a urobili to miestne znali ľudia).
Reakcia na: TomoSK #13422:
Náklady nepredstavuje len obstaranie ďalšieho klbáku, ale aj zvýšené jazdenie tých súčasných. V Trenčíne sa sadzba na km líši podľa typu vozidla. Čiže ak sa na nejakých spojoch namiesto sóla začne vypravovať klbák, Mesto zaplatí dopravcovi viac. A teda s tým najprv musí Mesto súhlasiť.
Reakcia na: TomoSK #13422:
Zaujalo ma stanovisko, čo píšeš / nekritizujem, len som sa zamyslel / . Teda ak zmluva hovorí o počte vozidiel, nezohľadňuje počet cestujúcich? Viem, že tu teraz rozoberáte ,,kĺbaky,, , ale život po realizácii zmluvy /podpise/ ukazuje aj mierne nedostatky takejto zmluvy, či?🤔
Ved pre 5ty klbak sa moze spravit lahsi obeh ktory nevozi az tolko cestujucich a v pripade poruchy jedneho z nich sa vozidla vymenia a ten lahsi obeh zvladne hravo klasicky 12metrak a je to vybavene...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.